Hej jag var tvungen å byta Fördelare på golfen då den andra var helt kass! Nu är det så att den nya är i men den tänder inte alls. Några tips på hur man ställer in tänigen eller va det kan va den hoppar typ igong å hackar sen så dör den.
Nej för dum som jag är så skruva jag up den gamla som den stod sen så körde jag ner den nya lika dant som den var.... Ska jag ta ur den nya och göra så att ettans är uppe sen ner med den igen eller?
japp då ställer du motorn på ettan i topp sen tar du och följer ettans tändkabel in i fördelarlocket så ställer du rotorn ungefär mot ettans tändkabel i fördelar locket och så ner med den och skruva fast sen gör det inte så mycke om du får nån grad eller två fel för de kompenserar databoxen så det blir rätt
Vad är hallgivare? Ja jag var så nogran som det bra Gick att vara enligt mig då... Är inte så kunig på sånt här. Å kan det vara så att motorn är sur tror du då jag har försökt typ hela dagen med att få igång den
sitter de någon kontakt till fördelarn eller är den tom förutom rotorn?? ja den är säkert tvär sur ta ur alla stift och gör rent dom alternativt byta dom så får du prova igen
du får nog ta ur stiften torkar nog inte själv..är du säker på att det är ettans tändläge??? fyrans cylinder är ju i topp med?? du ser inte kamaxel märkningen kan ja tro.. så det lättaste är att prova gör ren stiften och provstarta startar den inte då så ställer du den på ettan cyl i topp igen lossar fördelarn och sedan vrider du motorn exakt ett varv till sen sätter du i fördelarn igen mot ettans tändkabel
Ja är säker på att det är ettans om ettan är den till vänster om man ser framifrån så. Ja jag var ute å skuva dän alla stiften nu så få se om den startar snart hoppas på det då jag måste ha den till jobbet i morgon :p
antingen så tar du loss så du ser kamdrevs märkningen står den rätt på sin punkt är det ettans tändpunkt annars är de fyran alltså exakt ett var till på motorn
ta det bara sakta och metodiskt så löser du det här,,, en sak har du lärt dig iallafall ... titta innan du lossar den gamla innan du sätter dit den nya