Vad har du haft för problem med din AUDI?

te_wik Forummoderator
6 oktober 2012 · 12 813 Inlägg

Just C4 verkar ha problem med halvljuslinsen, den blir som dammig och halvljuset kasst.
Rengjorde mina förra hösten, blev skillnad vill jag lova!

Före:
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-14ce9b0404f36309d7be63ef0d7a660a.jpg

Efter:
https://www1.garaget.org/gallery/images/28/27325/27325-5d0432916071a6dc2a5c9691df20ad1d.jpg


Sen är det precis som det skrivits tidigare i tråden likadant som på C3/Typ44 att det är otroliga spänningsfall vissa gånger fram till lyktan. Boven är spakcentralen och saknaden av relän. Allting går alltså direkt genom spaken (därför dom "brinner" då och då) och dess tunna kopparbleck pallar inte med det.

Så att koppla in eget hel/halvljusrelä är snabbt gjort och väl värt mödan, då är det ju endast styrströmmen som går igenom spaken.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Torger Tok i sina bästa dar
6 oktober 2012 · 386 Inlägg

Att min v8a drar mycke soppa är ju ett problem hmm men de sket man väl i big_smile ett jävligt tråkigt fel var att dräneringshålet på min audi 100 2.8 quattro  satte igen och jag skulle ha den avställd över sommaren då jag åker min audi a8 på sommaren så nu när hösten kom så hade jag 10 cm vatten i hela bilen sad dum i huvet som jag var så starta jag bilen o skulle åka till garaget o fixa allt där de sluta me att elen brann upp under baksätet när jag kom till ett fartgupp o de guppa till sad så den vart såld till en chilenare på jobbet för 1000 kr och en flaska tequila jag själv gav 12500 för den med tanke på vilket fint skick de var på den hade bara gott en halv vinter sad

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Hilden
7 oktober 2012 · 178 Inlägg

100CC -87. Båda fjäderbenen säckade ihop runt 20k mil + en miljard småfel som jag förträngt nu men det var i särklass den sämsta bil jag ägt. Minns bara att jag aldrig kände mig säker på att jag skulle komma till målet eller att den ens skulle starta.

A8 4.2 -98. 8-12k mil. Läck i packboxen mellan kardan o lådan. Länkarmar som knirrade å knarrade förvisso slitdelar men dom borde hållt ngt längre. Takluckan fick mystiskt elfel. Startspärren gick in ngn enstaka gång men gick över efter ngn minut. LMM gav upp. Mindre läck i ventilkåpepackningen.

S6 Avant -00. 12-16k mil. Samma packbox som ovan. Ett par länkarmar igen. Lager i sekundärluftpumen började tjuta. Bakrutetorkaren o spolningen gav upp. Fönstersstyrningar pajjade så rutan hängde sig. Baslådan slutade funka ibland. En plugg till dräneringen av kylsystemet började läcka. Panelen runt nummerplåten bak åldrades snabbt och krackelerade

A8 4.2TDI. 11-17k mil. Has"plåten" under motorn lossnade i framkant.


Annars mest normala slitdelar så överlag inga katastrofer men hade förväntat mig lite bättre av S6an.

Audi RS5 (2011)
daniel_audi92
4 januari 2013 · 186 Inlägg

Min gamla Audi 100 (C4) var en riktig guldkärra, den ägdes av farsan innan som han köpte 2002 och det ända som har bytts är bromsbelägg och olja och hade inga som helst problem alls med den. Har passerat 30 000 mil nu så den har rullat ca 12 000 mil medans vi har haft den. Sen tog brorsan över den och då höll den i en månad sen rasade kopplingen :S Ska man ha en bra pendlarbil så kan jag rekommendera C4'an smile A4an som jag har nu har jag väl haft lite mer problem med men mest slitagedelar såsom bromsar, styrled, hjullager och lite annat smått. ABS kransar och flexrör är väl det som har gått sönder på senare tid.

Edit: Glömde nämna att kärvande bromsok bak var ett stort problem men räckte med att jag smorde upp dom lite då och då så löste det sig.

Senast redigerat av daniel_audi92 (5 januari 2013)

Swedenrockers Living life on two wheels.....
4 januari 2013 · 835 Inlägg

A6 -99 4.2 (tyskimport 2002, samma ägare fram till 2010 då jag köpte den)
Slitdelar som bytts eller ska bytas:
Bromsok bak (byttes av förra ägaren)
Flexrören (bytts av mig, från Mekonomen ca 350:- styck)
Katalysatorer (eller framförallt en)(byts av mig)
Kamrem/vattenpump/omlänkningsrulle/spännrulle/dämpare (byttes nyligen av mig, beställt från X1-autoteile, ca 5500:- med servicedelarna, borträknat motoroljan)
Aux-rem (generatorrem)(byttes samtidigt som kamremskitet)
Vanlig motorservice (av mig)
Cat back (byts av mig) (Milltek kanske)
Instrument som saknar pixlar (kanske inte fixas alls)
Antenn till GPS som är sönderärgad
Inre drivknut (tripod, separerat i ena lagret, 1300:- för beg drivaxel)

Andra problem
Renoverad automatlåda (34.000:-)
Galvsläpp på taket

Flexrören är en baggis att byta om man plockar ner downpipes:n.

Byte av kamrem var inte särskilt svårt men det tar lite tid, lånade verktyg för att låsa vevaxel och kamaxlar och viskokoppling bl.a.
Kostnaden för delarna var inte ögonfallande höga, men förstår att arbetstiden kostar om man lämnar in det

Garaget.org
Ditt dagcenter på nätet.
Audi A1 (2014)
it_mutt Avstängd
4 januari 2013 · 10 388 Inlägg

daniel_audi92 skrev:
Min gamla Audi 100 (C4) var en riktig guldkärra, den ägdes av farsan innan som han köpte 2002 och det ända som har bytts är bromsbelägg och olja och hade inga som helst problem alls med den. Har passerat 30 000 mil nu så den har rullat ca 12 000 mil medans vi har haft den. Sen tog brorsan över den och då höll den i en månad sen rasade kopplingen :S Ska man ha en bra pendlarbil så kan jag rekommendera C4'an smile A4an som jag har nu har jag väl haft lite mer problem med men mest slitagedelar såsom bromsar, styrled, hjullager och lite annat smått. ABS kransar och flexrör är väl det som har gått sönder på senare tid.

Ja 100:an jag hade passerade precis innan jag sålde den 34k mil. Så lite kärlek så lever Audi på bra

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
OpelMannenRacing Allmänt galen
5 januari 2013 · 219 Inlägg

Provat äga en Audi, aldrig mer, inte ens dom drygt 10 Oplar jag ägt har krånglat lika mycket tillsammans som Audin gjorde under dom ca 10 månaderna jag ägde den... För de första, så var de ju en Audi, så handbroms, eller ja, bromsar bak var ständigt bristvara pga deras värdelösa bromsok... 2.3an med sämre karaktär än en död snigel hade en enda fördel, den lät helt okej när man varva skiten ur den för att kunna göra en normal omkörning men hade ständigt sina dumheter att bli tokslö ibland och bluddra ihjäl och trots besök hos VAG verkstad så hittades inga fel (bör tilläggas att den var grundligt servad enligt konstens alla regler) Hade besiktat den med ett par skittvåor och hade åtgärdat alla utom en så jag skulle in och få 4 veckor till att köra för att fixa de sista, på väg till SBP så släpper HELA fjädertallriken från benet så fjäder med tallrik faller ner på framhjulet... Tur det var en p ficka på andra sidan för jag behövde även den för att få kontroll över skiten igen.
När fjäderbenet var bytt så gick topplagringen (som gått igenom senaste bes) av så dämparen hoppa ur läge.
Och när DE var fixat, ny besiktningstid var bokad, så tog jag en sista tur några dagar innan den skulle besöka SBP, Svängde ut från en korsning, drog den till ca 4000 för att se att den gick som den skulle, tog tvåan, skulle just lägga in trean, varvräknaren var återigen uppe mot 4000, när 4-5 mindre trevliga ljud hörs under huven, allt tystnar och varenda lampa på instrumentringen tänds! Grattis! Krysskilen på vevaxeln gick av.
Här tog jag mitt förnuft till fånga och sålde skiten billigt bara för att slippa se skiten och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer äga en bil med fyra ringar i grillen. smile

Var ständigt småproblem med denna skitbil, den var aldrig lättstartad och samarbetsvillig, hemsk vändradie var de också... har aldrig stött på en bil varken före eller efter som varit så värdelös på att vända. Sen då detta inte var en Quattro så trots sprillans nya vinterdäck så är det än idag den sämsta vinterbil jag stött på.

Danne_gg KTH Ingenjör;)
5 januari 2013 · 391 Inlägg

Kan väll ge lite bidrag nu när jag ägt min A4 snart 4år och över 10' mil.

Motorbyte efter 20'mil då den gått med 3000mila longlife service hos tidigare ägare, 4e vevlagret va kasst(bland annat) samtidigt bytte jag koppling, turbo, generator(som lamellen va kass på med en lätt beggad generator va billigare än ny lamell)
Lågtryckssoppapump, spridare, tändspolar(standardfel som nu byts på goodwill), glapp i volymknappen på stereon, styrled HF, backgivare på lådan.
allt detta skulle jag säga är standard slitagefel man kan vänta sig runt 20' mil. Och jag är nöjd att bilen är så fräsch som den är. Allt känns fortfarande klockrent trots att den har gått rätt långt och börjar bli till åren.

Det jag va mindre nöjd med var ett relä till vindrutetorkarna som gick sönder och brände ett styrdon. vilket resulterade i verkstad i två veckor och en nota på 10'. Sen kan man ju diskutera verkstadens expertis... Kommer inte lämna en bil till aukt VAG igen om jag inte absolut måste.

Four rings to rule them all!
OpelMannenRacing Allmänt galen
5 januari 2013 · 219 Inlägg

Danne_gg skrev:
Kan väll ge lite bidrag nu när jag ägt min A4 snart 4år och över 10' mil.

Motorbyte efter 20'mil då den gått med 3000mila longlife service hos tidigare ägare, 4e vevlagret va kasst(bland annat) samtidigt bytte jag koppling, turbo, generator(som lamellen va kass på med en lätt beggad generator va billigare än ny lamell)
Lågtryckssoppapump, spridare, tändspolar(standardfel som nu byts på goodwill), glapp i volymknappen på stereon, styrled HF, backgivare på lådan.
allt detta skulle jag säga är standard slitagefel man kan vänta sig runt 20' mil. Och jag är nöjd att bilen är så fräsch som den är. Allt känns fortfarande klockrent trots att den har gått rätt långt och börjar bli till åren.

Det jag va mindre nöjd med var ett relä till vindrutetorkarna som gick sönder och brände ett styrdon. vilket resulterade i verkstad i två veckor och en nota på 10'. Sen kan man ju diskutera verkstadens expertis... Kommer inte lämna en bil till aukt VAG igen om jag inte absolut måste.

Dum fråga, men motorbyte vid 20k mil? Är det normalt på en modern bil? Jag anser inte de, har du skött service osv så ska dom hålla mer, när Mercor går de tredubbla utan att nån ens blinkar, när tom en gammal 245 från 1980 med en trött turbolös D24 fortfarande startar och går trots att mätarställningen visar 64000 mil. En hel del av de du nämnt ska inte hända på en bil som gått 20000 mil.

Wabbzen
5 januari 2013 · 174 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Provat äga en Audi, aldrig mer, inte ens dom drygt 10 Oplar jag ägt har krånglat lika mycket tillsammans som Audin gjorde under dom ca 10 månaderna jag ägde den... För de första, så var de ju en Audi, så handbroms, eller ja, bromsar bak var ständigt bristvara pga deras värdelösa bromsok... 2.3an med sämre karaktär än en död snigel hade en enda fördel, den lät helt okej när man varva skiten ur den för att kunna göra en normal omkörning men hade ständigt sina dumheter att bli tokslö ibland och bluddra ihjäl och trots besök hos VAG verkstad så hittades inga fel (bör tilläggas att den var grundligt servad enligt konstens alla regler) Hade besiktat den med ett par skittvåor och hade åtgärdat alla utom en så jag skulle in och få 4 veckor till att köra för att fixa de sista, på väg till SBP så släpper HELA fjädertallriken från benet så fjäder med tallrik faller ner på framhjulet... Tur det var en p ficka på andra sidan för jag behövde även den för att få kontroll över skiten igen.
När fjäderbenet var bytt så gick topplagringen (som gått igenom senaste bes) av så dämparen hoppa ur läge.
Och när DE var fixat, ny besiktningstid var bokad, så tog jag en sista tur några dagar innan den skulle besöka SBP, Svängde ut från en korsning, drog den till ca 4000 för att se att den gick som den skulle, tog tvåan, skulle just lägga in trean, varvräknaren var återigen uppe mot 4000, när 4-5 mindre trevliga ljud hörs under huven, allt tystnar och varenda lampa på instrumentringen tänds! Grattis! Krysskilen på vevaxeln gick av.
Här tog jag mitt förnuft till fånga och sålde skiten billigt bara för att slippa se skiten och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer äga en bil med fyra ringar i grillen. smile

Var ständigt småproblem med denna skitbil, den var aldrig lättstartad och samarbetsvillig, hemsk vändradie var de också... har aldrig stött på en bil varken före eller efter som varit så värdelös på att vända. Sen då detta inte var en Quattro så trots sprillans nya vinterdäck så är det än idag den sämsta vinterbil jag stött på.

och vilken modell var denna "skitbil" då??

Högerregeln, för dig som vill dö med vetskapen om att du hade rätt.
BMW 535d "M-sport" (2006)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
5 januari 2013 · 391 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:

Danne_gg skrev:
Kan väll ge lite bidrag nu när jag ägt min A4 snart 4år och över 10' mil.

Motorbyte efter 20'mil då den gått med 3000mila longlife service hos tidigare ägare, 4e vevlagret va kasst(bland annat) samtidigt bytte jag koppling, turbo, generator(som lamellen va kass på med en lätt beggad generator va billigare än ny lamell)
Lågtryckssoppapump, spridare, tändspolar(standardfel som nu byts på goodwill), glapp i volymknappen på stereon, styrled HF, backgivare på lådan.
allt detta skulle jag säga är standard slitagefel man kan vänta sig runt 20' mil. Och jag är nöjd att bilen är så fräsch som den är. Allt känns fortfarande klockrent trots att den har gått rätt långt och börjar bli till åren.

Det jag va mindre nöjd med var ett relä till vindrutetorkarna som gick sönder och brände ett styrdon. vilket resulterade i verkstad i två veckor och en nota på 10'. Sen kan man ju diskutera verkstadens expertis... Kommer inte lämna en bil till aukt VAG igen om jag inte absolut måste.

Dum fråga, men motorbyte vid 20k mil? Är det normalt på en modern bil? Jag anser inte de, har du skött service osv så ska dom hålla mer, när Mercor går de tredubbla utan att nån ens blinkar, när tom en gammal 245 från 1980 med en trött turbolös D24 fortfarande startar och går trots att mätarställningen visar 64000 mil. En hel del av de du nämnt ska inte hända på en bil som gått 20000 mil.

Om du hade varit läskunnig så hade du sett att tidigare ägare hade kört den på 3000mila longlife intervaller.
Det dödar Audimaskiner på löpande band. Du kan ju försöka hitta en 2.0tfsi beggad... finns inga! rasar massor med maskiner.

Four rings to rule them all!
cruel88 CREW FTR
5 januari 2013 · 435 Inlägg

min RS4 är inne på tredje motorn nu och 16000 mil och den är bara chippad. nu gick kopplingen och ena broms OKet i bak.

Senast redigerat av cruel88 (5 januari 2013)

FUCKTARD RACING CREW
Specialraggarn
5 januari 2013 · 512 Inlägg

A6 2,4Q 11300mil. Generatorn gav upp, en damask och ett flexrör. Även bakre torkar motorn tror jag att jag tog död på. Annars e jag super nöjd ve bilen big_smile Även fått vatten i bilen tack vare skit i dräneringen. Men upp med mattan åh fram med avfuktar och kupevärmarn wink

Volkswagen Passat 1.8T "Fruräcer" (2004)
Unleash
5 januari 2013 · 370 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Provat äga en Audi, aldrig mer, inte ens dom drygt 10 Oplar jag ägt har krånglat lika mycket tillsammans som Audin gjorde under dom ca 10 månaderna jag ägde den... För de första, så var de ju en Audi, så handbroms, eller ja, bromsar bak var ständigt bristvara pga deras värdelösa bromsok... 2.3an med sämre karaktär än en död snigel hade en enda fördel, den lät helt okej när man varva skiten ur den för att kunna göra en normal omkörning men hade ständigt sina dumheter att bli tokslö ibland och bluddra ihjäl och trots besök hos VAG verkstad så hittades inga fel (bör tilläggas att den var grundligt servad enligt konstens alla regler) Hade besiktat den med ett par skittvåor och hade åtgärdat alla utom en så jag skulle in och få 4 veckor till att köra för att fixa de sista, på väg till SBP så släpper HELA fjädertallriken från benet så fjäder med tallrik faller ner på framhjulet... Tur det var en p ficka på andra sidan för jag behövde även den för att få kontroll över skiten igen.
När fjäderbenet var bytt så gick topplagringen (som gått igenom senaste bes) av så dämparen hoppa ur läge.
Och när DE var fixat, ny besiktningstid var bokad, så tog jag en sista tur några dagar innan den skulle besöka SBP, Svängde ut från en korsning, drog den till ca 4000 för att se att den gick som den skulle, tog tvåan, skulle just lägga in trean, varvräknaren var återigen uppe mot 4000, när 4-5 mindre trevliga ljud hörs under huven, allt tystnar och varenda lampa på instrumentringen tänds! Grattis! Krysskilen på vevaxeln gick av.
Här tog jag mitt förnuft till fånga och sålde skiten billigt bara för att slippa se skiten och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer äga en bil med fyra ringar i grillen. smile

Var ständigt småproblem med denna skitbil, den var aldrig lättstartad och samarbetsvillig, hemsk vändradie var de också... har aldrig stött på en bil varken före eller efter som varit så värdelös på att vända. Sen då detta inte var en Quattro så trots sprillans nya vinterdäck så är det än idag den sämsta vinterbil jag stött på.

2,3 som i den raka femman...skulle den vara slö?

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
it_mutt Avstängd
5 januari 2013 · 10 388 Inlägg

OpelMannenRacing skrev:
Provat äga en Audi, aldrig mer, inte ens dom drygt 10 Oplar jag ägt har krånglat lika mycket tillsammans som Audin gjorde under dom ca 10 månaderna jag ägde den... För de första, så var de ju en Audi, så handbroms, eller ja, bromsar bak var ständigt bristvara pga deras värdelösa bromsok... 2.3an med sämre karaktär än en död snigel hade en enda fördel, den lät helt okej när man varva skiten ur den för att kunna göra en normal omkörning men hade ständigt sina dumheter att bli tokslö ibland och bluddra ihjäl och trots besök hos VAG verkstad så hittades inga fel (bör tilläggas att den var grundligt servad enligt konstens alla regler) Hade besiktat den med ett par skittvåor och hade åtgärdat alla utom en så jag skulle in och få 4 veckor till att köra för att fixa de sista, på väg till SBP så släpper HELA fjädertallriken från benet så fjäder med tallrik faller ner på framhjulet... Tur det var en p ficka på andra sidan för jag behövde även den för att få kontroll över skiten igen.
När fjäderbenet var bytt så gick topplagringen (som gått igenom senaste bes) av så dämparen hoppa ur läge.
Och när DE var fixat, ny besiktningstid var bokad, så tog jag en sista tur några dagar innan den skulle besöka SBP, Svängde ut från en korsning, drog den till ca 4000 för att se att den gick som den skulle, tog tvåan, skulle just lägga in trean, varvräknaren var återigen uppe mot 4000, när 4-5 mindre trevliga ljud hörs under huven, allt tystnar och varenda lampa på instrumentringen tänds! Grattis! Krysskilen på vevaxeln gick av.
Här tog jag mitt förnuft till fånga och sålde skiten billigt bara för att slippa se skiten och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig någonsin mer äga en bil med fyra ringar i grillen. smile

Var ständigt småproblem med denna skitbil, den var aldrig lättstartad och samarbetsvillig, hemsk vändradie var de också... har aldrig stött på en bil varken före eller efter som varit så värdelös på att vända. Sen då detta inte var en Quattro så trots sprillans nya vinterdäck så är det än idag den sämsta vinterbil jag stött på.

HELT underbart att det är Audis fel att SBP missar att fjädertallriken är slut. Dumma Audi wink (har dom f.ö. missat för mig med dock inte på en Audi)

Men spontant låter det som ett måndags ex eller en galet vanvårdad audi

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
OpelMannenRacing Allmänt galen
5 januari 2013 · 219 Inlägg

Om nu longlifeservice dödar audimotorer, vilket jag är fullt medveten om då jag servat upp en och annan 1.8t som haft långt mellan oljebytena, VARFÖR kör man då longlifeservice? VAG är rätt dumma i skallen där. Jag säger iaf MAX 1500 mil mellan oljebytena på 1.8T, och 2.0TFSI bör ju således inte köras längre än så heller.

Ja jag gjorde det stora misstaget att köpa en 100 C4 med 2.3 10v femman. Den var väll inte så slö när man varvade skiten ur den. Var ju dock rätt många kilo den skulle släpa på, men under 4000 hände absolut INGENTING. Enda fördelen den bilen hade var att det var en kombi. Men det är Volvon jag har nu och även om den tar lite mer per mil så kör jag hellre 945 tills jag dör än äger en Audi till smile

OmegaCoffe Dumpersförare.
5 januari 2013 · 970 Inlägg

En audi 100 som soppapumpen gav upp på.
En audi a6 1,8T som ryckte som fan ibland och sotade. fick ingen ordning på den. Även effter felsökning på mekonomen verkstad.

Det sjuka var att jag fick reda på att det fanns 8 st felkoder men när jag frågade sa han knappt vad det var. inte ens ett jävla papper på felen fick jag. Skulle återkomma effter en vecka så skulle  dom koppla in en rökmaskin och kolla vakumslangar och annat den gjorde. dom skulle ringa mig vilket dom inte gjorde. jag väntade en månad fick ingen jävla hjälp. Även om jag pratade med dom 3 gånger om detta. Skulle åkt till audi verkstad från början.
Kommer inte sätta min fot på mekonomen mer.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Andromeda Rumpmas
5 januari 2013 · 3 860 Inlägg

Min gamla Audi 100 gick väldigt stabilt. Förutom de månader jag ägde den hade den varit många år i familjen utan att krångla. Bytte väl någon styrled bara.

Dock blev centrallåset lynnigt, och bakdörrarna gick inte att öppna inifrån ibland, båda felen typiska för bilmodellen. Avgasröret gick rakt av, men det är inte dåligt att tillverka avgasrör som håller i 14 år och över 30 000 mil.

Sammantaget bra bil, stabil och mycket tyst för sin ålder, inte farligt törstig för sin storlek, rymlig.

Det hade säkert funnits fler kvar på marknaden om det inte hade varit för rosten i dörrarna.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Szummi
5 januari 2013 · 268 Inlägg

Min gamla Audi a3 var det alla 4 absgivarna som var sönder.

Lesley_F
2 maj 2017 · 1 Inlägg

Hallå alla.
Såg den här tråden nu och kände att jag måste berätta om min A6 2005.
På 1 år har jag bytt; kamkedja med spännare, stabiliseringsstag fram, 3 bromsok och laddningsrelä. Har ett konstigt elfel någonstans. Ibland drar den ur batteriet. Måste då koppla loss en batteripol och sätta tillbaka den. Fjäderbenslager fram. Läcker servoolja. Inte åtgärdat än.
Rost på alla fyra dörrar. Rost på hela ytan på bagageluckan där man öppnar, vid regskylt belysningen. Rostfläck på taket. Rost i alla fyra hjulhus.
Har faktiskt aldrig haft så här mycket problem med en bil förut. Man får räkna med slitage på vissa grejor, visst, men tex kammen är känt, och dyrt och audi vägrar erkänna fel. Blev nekad rostlagning trots att man erkände att det var fel vid tillverkningen. Efter en massa bråk fixade de 2 av 4 dörrar. Inget annat. Rekommenderar inte denna bil. Bara lagningen av kamkedjan gick på 44000. Skulle gått på runt 90000 hos vag.
Det är mina erfarenheter.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang