Steg 1 chip SAAB 9000 2.3LTT?

Denzig
26 september 2012 · 248 Inlägg

Söker efter ett steg 1 chip med magnetventil o slangpaket. har sneglat lite på maptun & speedparts. någon som har erfarenhet om dessa. eller som kan rekommendera andra företag som säljer trimsatser?

Har en Saab 9000cs  2.3LTT 170hk -95'a (:

AChr
26 september 2012 · 336 Inlägg

Jag har en 9000 från 1997 med samma motor. För bara två veckor sedan fick jag tillbaka min styrbox från MapTun med Steg 1. Jag hade redan magnetventil som standard i min, så jag fick ju det billigt.

I alla fall, jag är helnöjd, jag märker en fruktansvärd (positiv) skillnad mot hur bilen var innan, och jag har inte haft några problem alls. Nu är det inte så lång tid som jag haft bilen, och den har inte gått så mycket sedan dess, så jag vet ju inte hur det blir i längden, men än så länge är jag helnöjd med att ha optimerat den, och med att ha valt MapTun.

Tråden jag skapade: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 3#p3392733

Just turbo power, no real shit.
Denzig
26 september 2012 · 248 Inlägg

Ja att skrämma lite fart i bilen är ju inte fel! 75hk extra lär ju märkas en hel del! wink
tror nog det blir maptun. bästa vore ju dock om man kunde hitta en gammal magnetventil med slangar och allt på skroten. dom är ju inte billig direkt.

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
29 september 2012 · 812 Inlägg

D e ju synd att det ska vara 200mil mellan oss. Har allt du behöver wink

Echonator Köpingsbo i exil
5 november 2012 · 507 Inlägg

Denzig skrev:
Ja att skrämma lite fart i bilen är ju inte fel! 75hk extra lär ju märkas en hel del! wink
tror nog det blir maptun. bästa vore ju dock om man kunde hitta en gammal magnetventil med slangar och allt på skroten. dom är ju inte billig direkt.

Det är ju bara plocka en magnetventil på skroten och beställa hem slangar från Speedparts och sedan börja mappa själv med T5suite! smile

http://trionic.mobixs.eu/

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Denzig
6 november 2012 · 248 Inlägg

haha  det blev ett maptun chip iaf wink

Echonator Köpingsbo i exil
7 november 2012 · 507 Inlägg

Denzig skrev:
haha  det blev ett maptun chip iaf wink

Bra val! big_smile

Saab 9-3 Aero Coupé "Der Blau" (2001)
Denzig
7 november 2012 · 248 Inlägg

oja, vilket jäkla ös det är i bilen nu! gottade även till den med en turbo xs dump wink helt perfekt för att skrämma skiten ur snorisarna som står i busskurarna wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang