2732
Sök

Audi S2 -91 motorbygge och uppfräschning.

Syftet med projektet är att få en lagom snabb bil som ska brukas till vardags sommartid. Målet är att få den att rulla våren 2013 vilket inte borde vara någon omöjlighet. Men projektet har spårat ur nu och kommer bli betydligt... Visa mer

58 964 Visningar
Uppdaterades senast 12 februari 2014
248 Inlägg
17 februari 2013
bonnslut skrev:
Sparky_s2 skrev:
bonnslut skrev:

Fuskade och köpte mitt insug färdigt wink Japp snart är det dags att lyfta i maskinen smile

Köpt från Östersund va?

Helt riktigt smile här har vi en som har koll på begagnadmarknaden till audi 5orna wink

Nä, det är jag som tagit bort servicekanalerna som lite byteshandel åt han du köpte det av smile

104 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Snoffex skrev:
bonnslut skrev:
Snoffex skrev:
Kul att de går framåt smile Blev de bra med lacken på de blästrade? smile

På tiden att den händer något wink Ja det blev kanonfint! Tack för hjälpen big_smile Du får kika ner någon helg snart tycker jag smile

Härligt att höra smile Ja får komma ner o inspektera nån gång framöver smile

Lätt! smile Kan tilllägga att att det va ett helvete att få rent tråget ifårn sand! tongue

104 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Sparky_s2 skrev:
bonnslut skrev:
Sparky_s2 skrev:

Köpt från Östersund va?

Helt riktigt smile här har vi en som har koll på begagnadmarknaden till audi 5orna wink

Nä, det är jag som tagit bort servicekanalerna som lite byteshandel åt han du köpte det av smile

sedärja, ser fint ut smile

248 Inlägg
17 februari 2013
bonnslut skrev:
Sparky_s2 skrev:
bonnslut skrev:

Fint vettefan, men det är iaf. seriöst gjort wink

104 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Sparky_s2 skrev:
bonnslut skrev:
Sparky_s2 skrev:

Fint vettefan, men det är iaf. seriöst gjort wink

Bara det går att åka fort är jag nöjd wink

Med lem
13 Inlägg
17 februari 2013
bonnslut skrev:
Snoffex skrev:
bonnslut skrev:

På tiden att den händer något wink Ja det blev kanonfint! Tack för hjälpen big_smile Du får kika ner någon helg snart tycker jag smile

Lätt! smile Kan tilllägga att att det va ett helvete att få rent tråget ifårn sand! tongue

Haha jo kan tänka mig det, det tar sig fan in överallt. Hur blev det med servopumpen? tongue

104 Inlägg
17 februari 2013
Trådstartare
Snoffex skrev:
bonnslut skrev:
Snoffex skrev:

Haha jo kan tänka mig det, det tar sig fan in överallt. Hur blev det med servopumpen? tongue

inte kolat så noga på pumpen än men ska köra igenom lite olja innan jag monterar den tänkte jag smile Kommer bort med några breddade plåtfälgar som behöver blästras någon helg wink

Med lem
13 Inlägg
17 februari 2013
bonnslut skrev:
Snoffex skrev:
bonnslut skrev:

inte kolat så noga på pumpen än men ska köra igenom lite olja innan jag monterar den tänkte jag smile Kommer bort med några breddade plåtfälgar som behöver blästras någon helg wink

Det är nog säkrast! smile

276 Inlägg
21 februari 2013
Prem. lagd såklart wink

Alltid trevligt att se fler 5cyl audi projekt!!

//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)

104 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
golf666 skrev:
Prem. lagd såklart wink

Håller med! Jobba på nu innan isen går wink

276 Inlägg
21 februari 2013
bonnslut skrev:
golf666 skrev:
Prem. lagd såklart wink

Äh lagt ner de där med att hinna iår tills isen försvunnit..
Bygger ordentligt och gör de som jag vill från början istället för att bygga om, de får ta den tid de tar smile
Nytt mål är att bli klar tills i sommar iaf..

Har lite delar kvar att inköpa som:
delar till nytt grenrör
oljepump + vattenpump
nya kolvringar
svänghjul (om jag inte ska åka med de jag har)
toppen ska planas
+div små saker

De blir ju alltid mer än man tänkt wink

Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)

104 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
golf666 skrev:
bonnslut skrev:
golf666 skrev:
Prem. lagd såklart wink

Äh lagt ner de där med att hinna iår tills isen försvunnit..
Bygger ordentligt och gör de som jag vill från början istället för att bygga om, de får ta den tid de tar smile
Nytt mål är att bli klar tills i sommar iaf..

Har lite delar kvar att inköpa som:
delar till nytt grenrör
oljepump + vattenpump
nya kolvringar
svänghjul (om jag inte ska åka med de jag har)
toppen ska planas
+div små saker

De blir ju alltid mer än man tänkt wink

Håller med dig... Var meninge jag skulle byta stakar och köra med en kkk26/27 snurra och chip ifrån början... men blev ändrade planer wink Har du portad toppen någonting? smile

276 Inlägg
21 februari 2013
bonnslut skrev:
Håller med dig... Var meninge jag skulle byta stakar och köra med en kkk26/27 snurra och chip ifrån början... men blev ändrade planer wink Har du portad toppen någonting? smile

Haha lätt hänt wink
Ne toppen förblir original förutom renovering!!

104 Inlägg
21 februari 2013
Trådstartare
golf666 skrev:
bonnslut skrev:

Haha lätt hänt wink

Jo visst är det så wink Okej den räcker nog en bra bit orginal med smile

206 Inlägg
22 februari 2013
bonnslut skrev:
golf666 skrev:
bonnslut skrev:

Haha lätt hänt wink

org ventiler gillar inte varv så varva inte för mycket smile)

104 Inlägg
22 februari 2013
Trådstartare
Mr-wj skrev:
bonnslut skrev:
golf666 skrev:

Haha lätt hänt wink

org ventiler gillar inte varv så varva inte för mycket smile)

Okej smile du är inte den första som säger det... Men får hoppas dom håller ett tag smile

104 Inlägg
24 februari 2013
Trådstartare
Vart i garaget några timmar i helgen och pulat lite. Resulterade i nytt feste till servopump då den var tvungen att byta plats för s4a insugt kommer i vägen... Sen har jag även börjat riva ur det gamla sopp systemet smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/152/151725/151725-3a382bce405f3d809b66dedcc58bef51.jpg
Senast redigerat av bonnslut (24 februari 2013)

238 Inlägg
24 februari 2013
Ser ju riktigt stiligt ut!! smile

Med lem
13 Inlägg
24 februari 2013
Håller med föregående talare smile

104 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
Niklas_S2 skrev:
Ser ju riktigt stiligt ut!! smile

tackartackar! smile Får ju göra vad man kan när man inte har råd med elservo wink

Sök