Shewii´s 740 vinterbil (Sketförti)

Byttes mot cross.
  • 4 Följare
  • 2 356 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2014
Shewii Highland Street Crew
7 oktober 2012 · 170 Inlägg

Tänkte jag skulle ha en "rolig" bil att åka runt i i vinter. Och hittade då denna 740 för en liten summa pengar. dock var det lite mer jobb med den än vad jag fick höra när jag köpte den men sådana smällar får man ta när man är godtrogen.

Har bara en bild på bilen men kan säga att byte av framvagnsbalk gjordes i helgen men då läckte styrservon olja på den "nya" jag fick med i köpet.

https://www1.garaget.org/gallery/images/182/181256/181256-9185e18ce1b1c44cf226c54a10b9d45a.jpg

Senast redigerat av Shewii (7 oktober 2012)

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
18 december 2012 · 170 Inlägg

Här har jag inte skrivit på länge inser jag nu, Det har hänt en massa med bilen, Bland annat har det bytts fjädrar runtom och dämpare bak, Det har köpts vinterdäck på plåtfälg och jag slängde dit vita blinkers innan idag. Mellan detta har bilen varit iväg på verkstad där jag köpte den, för den verkstaden hade haft inne bilen för reparation men p.g.a. ett datorfel inte rättat till det dom skulle, d.v.s. dom 12 2:or jag hade på bilen när jag köpte den. Det slutade med att dom kom och hämtade bilen och ca 2 veckor senare fick jag tillbaka den med allting fixat, Kalasbra tänkte jag tills han sa i telefon att jag hade fått 5 andra 2:or eftersom det var en ny fullbesiktning.

Dessa var: Styrservon läcker, tanken läcker, bränslepumpen sitter inte fast, tutan är kass och en skärmblinkers ur funktion.

Så styrservon ska bytas och kommer då byta både inre och yttre styrleder samt att jag ska se över fastsättnigen på bränslepumpen. detta ska göras till helgen, tanken hoppas jag att jag fixade idag då det gick att dra åt låsringen till tankarmaturen.

Detta blev ett långt inlägg men så blir det när man inte uppdaterar ordentligt, ska slänga upp några fler bilder på bilen imorgon eller till helgen.

PS. Stort tack till Nicklas (fispipen här på garaget) för hjälpen idag smile

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Shewii Highland Street Crew
13 maj 2014 · 170 Inlägg

Fy fan vad jag inte har hållt detta projekt levande!

Bilen är nu borta från min ägo och en cross infann sig istället.

Tack och hej!

Chevrolet Silverado "Opus Magni" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang