3128
Sök

Nankang NS2 däck till M5 E39

264 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
Goddagens!

sitter och kollar runt lite på nya bakdäck till m5an smile sitter just nu Dunlop SP SPORT MAXX bak som jag har varit nöjd med! men nu är dom helt slut så det är dags för nya smile har funderat lite över Nankang NS2, hur pass dåliga är dessa däck? bilen körs enbart på väg med varierande körstil.... vågar man chansa o köpa dessa för betydligt mindre pengar om man jämnför med kvalitetsdäcken? kanske dumt att snåla på en sån här sak, men är nu däcken prisvärda så varför inte tänker jag! Dimensionen är 285/30-19 som jag kör på om det är intressant, så om någon har erfarenhet av dessa däck på en lite tyngre bil som E39an tillex så skriv gärna er åsikt om däcken smile

mvh!

2 174 Inlägg
9 oktober 2012
sv3nss0n skrev:
Goddagens!

sitter och kollar runt lite på nya bakdäck till m5an smile sitter just nu Dunlop SP SPORT MAXX bak som jag har varit nöjd med! men nu är dom helt slut så det är dags för nya smile har funderat lite över Nankang NS2, hur pass dåliga är dessa däck? bilen körs enbart på väg med varierande körstil.... vågar man chansa o köpa dessa för betydligt mindre pengar om man jämnför med kvalitetsdäcken? kanske dumt att snåla på en sån här sak, men är nu däcken prisvärda så varför inte tänker jag! Dimensionen är 285/30-19 som jag kör på om det är intressant, så om någon har erfarenhet av dessa däck på en lite tyngre bil som E39an tillex så skriv gärna er åsikt om däcken smile

mvh!

har haft dom på flera bilar och det har funkat jävligt bra, en del firmor gnäller på obalans när dom kommer, men slitaget är riktigt bra, kört 3000 mil det är hälften kvar på peugeot cabben.

Jag börnade ofta med min bmw v8a, dom höll länge och var jävligt prisvärda.

Har nog kört 20 såna däck totalt, och har provat svindyra däck till billigaste skiten, och med min erfarenhet kan jag säga att det är det bästa bugdet däcket, som även slår vissa dyrare däck !

264 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
hangman skrev:
sv3nss0n skrev:
Goddagens!

mvh!

har haft dom på flera bilar och det har funkat jävligt bra, en del firmor gnäller på obalans när dom kommer, men slitaget är riktigt bra, kört 3000 mil det är hälften kvar på peugeot cabben.

Jag börnade ofta med min bmw v8a, dom höll länge och var jävligt prisvärda.

Har nog kört 20 såna däck totalt, och har provat svindyra däck till billigaste skiten, och med min erfarenhet kan jag säga att det är det bästa bugdet däcket, som även slår vissa dyrare däck !

det låter ju kanon! smile

451 Inlägg
9 oktober 2012
Fungerar bra för gatkörning i varierande stil och hastighet, men regnar de, håll dig under 100..!!!!!!

264 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
JUSTer skrev:
Fungerar bra för gatkörning i varierande stil och hastighet, men regnar de, håll dig under 100..!!!!!!

okej, jag har läst lite sådanna inlägg om att dom ska vara dåliga i regn... men då tar jag det lugnt för det mesta i vilketfall så smile har fått vattenplaning en gång som resulterade i att den bilen ifråga fick riktas, så man har lite respekt för vattnet.

451 Inlägg
9 oktober 2012
sv3nss0n skrev:
JUSTer skrev:

okej, jag har läst lite sådanna inlägg om att dom ska vara dåliga i regn... men då tar jag det lugnt för det mesta i vilketfall så smile har fått vattenplaning en gång som resulterade i att den bilen ifråga fick riktas, så man har lite respekt för vattnet.

Japp har liknande däck på min R32 och man åker på rediga fyrhjulställ i regn om man tar kurvan för snabbt, kul när man är medveten wink

Men sen när du ska panikbromsa tenderar dom att plana lätt..

264 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
JUSTer skrev:
sv3nss0n skrev:
JUSTer skrev:

Japp har liknande däck på min R32 och man åker på rediga fyrhjulställ i regn om man tar kurvan för snabbt, kul när man är medveten wink

Men sen när du ska panikbromsa tenderar dom att plana lätt..

hah jo är man med på det är det ju en annan sak! wink men ja det är ju bromssträckan som kan behövas... men där sitter faktiskt billigare däck fram på den redan o dom känns helt okej i vått som torrt smile

451 Inlägg
9 oktober 2012
Jag tycker du ska prova!

264 Inlägg
9 oktober 2012
Trådstartare
JUSTer skrev:
Jag tycker du ska prova!

japp det lutar nog åt det hållet

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
10 oktober 2012
Säg till när du provat ett oväntat ställ in i fronten på en barnfamilj som investerat i premiumdäck för sin familjs säkerhet sen bara.

- Time Attack -

264 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
NIzmO skrev:
Säg till när du provat ett oväntat ställ in i fronten på en barnfamilj som investerat i premiumdäck för sin familjs säkerhet sen bara.

nej det vore väl inte så kul.

BMW fantast
1 172 Inlägg
10 oktober 2012
En polare som körde ns2 på en m5 e39 tyckte det funka helt okey. Dock lite dålig i vått som redans omnämnts

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

264 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
AeroMalm skrev:
En polare som körde ns2 på en m5 e39 tyckte det funka helt okey. Dock lite dålig i vått som redans omnämnts

okey! det är lite osäkert då om dom nu är dåliga i vått hur det blir.. men får se! gott om tid till våren och påställning så smile

2 174 Inlägg
10 oktober 2012
NIzmO skrev:

skit snack.  Och sen behöver man inte köra som en idiot i stan, tror inte TS gör det heller så lägg ner och tro du kan allt vad som är bäst och inte.

2 174 Inlägg
10 oktober 2012
sv3nss0n skrev:
AeroMalm skrev:

okey! det är lite osäkert då om dom nu är dåliga i vått hur det blir.. men får se! gott om tid till våren och påställning så smile

behöver ju inte köra 6an fullt när det är 2-3 cm vatten på vägbanan, en m5a är så tung så den trycker undan vattnet fint ändå,

Du behöver inte oroa dig över våg egenskaperna dom funkar ypperligt.

264 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
hangman skrev:
sv3nss0n skrev:
AeroMalm skrev:

behöver ju inte köra 6an fullt när det är 2-3 cm vatten på vägbanan, en m5a är så tung så den trycker undan vattnet fint ändå,

nej jag kör inte på de viset när de regnar så smile jag tror nog att dom klarar sig bra i regn, har kört på toyo proxxes en gång innan och dom var ingen höjdare på vatten direkt heller, så det kan nog vara lite överdrift från en del håll bara för dom heter nangkang smile

Forummoderator
9 299 Inlägg
10 oktober 2012
Jag har haft NS-2. Jag kommer inte köpa dem igen eftersom de var livsfarliga.

Jag personligen skulle aldrig aldrig sätta dessa däck på en sådan högprestandabil som du har, detta baserat på min 25åriga erfarenhet av olika däcksorter där NS-2 är ett av dem.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

264 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
caromania skrev:
Jag har haft NS-2. Jag kommer inte köpa dem igen eftersom de var livsfarliga.

Jag personligen skulle aldrig aldrig sätta dessa däck på en sådan högprestandabil som du har, detta baserat på min 25åriga erfarenhet av olika däcksorter där NS-2 är ett av dem.

okej! ska ha detta i åtanke smile

2 174 Inlägg
10 oktober 2012
k
sv3nss0n skrev:
hangman skrev:
sv3nss0n skrev:

nej jag kör inte på de viset när de regnar så smile jag tror nog att dom klarar sig bra i regn, har kört på toyo proxxes en gång innan och dom var ingen höjdare på vatten direkt heller, så det kan nog vara lite överdrift från en del håll bara för dom heter nangkang smile

hade toyo proxxes de va världens skit !

2 656 Inlägg
10 oktober 2012
sv3nss0n skrev:
Goddagens!

mvh!

dom funkar på torrt men på vått har dom mer att önska smile

Sök