5593
Sök

Nankang NS2 däck till M5 E39

106 Inlägg
10 oktober 2012
Har du ändå råd att ha en M5:a så tycker jag du ska gå lite mer på egenskaper och sedan titta på priset smile Du kan ju även få oturen o få ett måndagsexemplar som skapar obalans bland dom snuskigt billiga hmm

Evildan
10 oktober 2012
Jag har åkt på Nankang i olika storlekar vid några tillfällen då de redan varit monterade då jag övertagit fordonet, jag tycker det är rent skit i övrigt väglag än minst 22 grader solsken och snustorr asfalt utan ett gruskorn på.
Bullriga, rejäl morgonsula om du parkerar efter ex långkörning på motorväg, slits fort.
En bil med ett sådant bra chassi som en E39 M5 ska ha vettiga däck så bilen kommer till sin rätt och inte ngt skräp.
Kosta på dig ynka 4tusen till för 4 gummin och köp exempelvis Hankook Ventus S1, dessa har jag åkt på och förutom att dom brann upp på tre veckor bak på min Camaro Z28 -96 så var dom bra även i regn (för däcktypen såklart) och när asfalten inte var helt ren från grus, pollen, skalbaggar, myror och annat som får NS2 att förlora fästet.

hittade till nedsatt pris här:
http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … sowigan=So
Senast redigerat av Evildan (10 oktober 2012)

264 Inlägg
10 oktober 2012
Trådstartare
v70tdi skrev:
Har du ändå råd att ha en M5:a så tycker jag du ska gå lite mer på egenskaper och sedan titta på priset smile Du kan ju även få oturen o få ett måndagsexemplar som skapar obalans bland dom snuskigt billiga hmm

jojo det är inte de att jag inte har råd med dom dyrare däcken så smile var mer en frågeställning om det är värt att köpa dom billigare smile men ja du har rätt i det, varierande kvalite' kan ju helt klart förekomma.

Evildan skrev:
Jag har åkt på Nankang i olika storlekar vid några tillfällen då de redan varit monterade då jag övertagit fordonet, jag tycker det är rent skit i övrigt väglag än minst 22 grader solsken och snustorr asfalt utan ett gruskorn på.
Bullriga, rejäl morgonsula om du parkerar efter ex långkörning på motorväg, slits fort.
En bil med ett sådant bra chassi som en E39 M5 ska ha vettiga däck så bilen kommer till sin rätt och inte ngt skräp.
Kosta på dig ynka 4tusen till för 4 gummin och köp exempelvis Hankook Ventus S1, dessa har jag åkt på och förutom att dom brann upp på tre veckor bak på min Camaro Z28 -96 så var dom bra även i regn (för däcktypen såklart) och när asfalten inte var helt ren från grus, pollen, skalbaggar, myror och annat som får NS2 att förlora fästet.

hittade till nedsatt pris här:
http://www.dackonline.se/cgi-bin/rshop. … sowigan=So

har faktiskt billighetsdäck fram som satt på vid köp, och dom har fint grepp både på torrt o vått väglag, dock blir det snabbt "Flatspots" såfort dom står över en natt eller 2 smile men ventus är rätt så bra däck det vet jag, satt på min föredetta 540 så! smile dom är helt klart intressanta också.

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
11 oktober 2012
Har man en M5 hoppas jag att man "kör inspirerat".
Kör man "inspirerat" hoppas jag att man har bra däck.

Just my $0,02

/Mattias

264 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
matteeee skrev:
Har man en M5 hoppas jag att man "kör inspirerat".
Kör man "inspirerat" hoppas jag att man har bra däck.

Just my $0,02

Ja inte köpte jag den för att kärringköra.

Ingen himmel är så blå som min
2 985 Inlägg
11 oktober 2012
Köp då ordentliga däck, så lever du och omgivningen lite säkrare iaf. Det är värt några tusenlappar - lätt!

/Mattias

264 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
matteeee skrev:
Köp då ordentliga däck, så lever du och omgivningen lite säkrare iaf. Det är värt några tusenlappar - lätt!

Japp det lutar åt ventus k107 istället.

711 Inlägg
11 oktober 2012
Tänk såhär också.

Ett Dunlop SP Sport Maxx däck som du redan har går loss på 2882,50kr, d.v.s. 5765kr för nya bakdäck.
Ett Nankang NS-2 går loss på 1592,30, d.v.s. 3185kr för nya bakdäck.
2580 kr är alltså skillnaden.

* Priser från dackonline.com

Frågan är, hur snål vill du vara? Slå ut det på två år som däcken säkerligen håller (iaf Dunlop-däcken), så ser du att det inte är så mycket dyrare.

Vill du spara pengar kan jag ju råda dig att sälja M5:an.

330 Inlägg
11 oktober 2012
sen e de ju förstås olika bil till bil
en polare hade nankang 19 " på sin passat efter 2 år kanske så va bakre däcken konstigt slitna inre typ vågigt slitet
inget fel på hjulinställningen och ej lastad

medans mina på 325an e fortfarande som nya efter 2 år

men hade jag haft m5an så hade jag köpt lite mer bättre däck

711 Inlägg
11 oktober 2012
Nitro skrev:
en polare hade nankang 19 " på sin passat efter 2 år kanske så va bakre däcken konstigt slitna inre typ vågigt slitet

När vi pratar Nankang handlar det nog snarare om däck till däck.
Eftersom däcken är regummerade är ju väggen redan sliten när du köper däcket. Det kan ha slitits olika, beroende på tidigare användning, så därför slits det olika när även däcket är regummerat.

OBS dock att detta är min teori, kan ha helt fel - men det ändrar inte det faktum att jag aldrig skulle köpa regummerat.

330 Inlägg
11 oktober 2012
nankang e ju inte regummerad??
eller?
måste fan gå ut o kolla

711 Inlägg
11 oktober 2012
Nitro skrev:
nankang e ju inte regummerad??
eller?
måste fan gå ut o kolla

Kan definitivt ha fel! Men jag har alltid trott att alla kina-däck är regummerade?

264 Inlägg
11 oktober 2012
Trådstartare
Nej somsagt det blir nog inte nangkang. Sen att man vill spara pengar är väl klart? Men nu verkar dessa inte så värst bra så då får det bli andra smile var mest om dom var prisvärda. Det är dom ju inte tydligen smile blir antingen ventus eller sportmaxx igen.

...has left the building...
4 474 Inlägg
11 oktober 2012
Ojoj...Många som tror. Nankang och andra "Kina däck" (Federal, Kumho mfl) är INTE regummerade. Nankang är inte världens bästa däck, faktikst inte ens "Kinas bästa däck", men det fyller sin funktion så länge man är fullt medveten om att de INTE matchar egenskaperna hos de bästa däcken. Personligen tycker jag att Nankang är prisvärt, o då väger jag in slitagestyrka, egenskaper OCH pris. Federal är ett annat prisvärt däck, Falken ett tredje.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Avstängd
10 388 Inlägg
11 oktober 2012
dawwe skrev:
Ojoj...Många som tror. Nankang och andra "Kina däck" (Federal, Kumho mfl) är INTE regummerade. Nankang är inte världens bästa däck, faktikst inte ens "Kinas bästa däck", men det fyller sin funktion så länge man är fullt medveten om att de INTE matchar egenskaperna hos de bästa däcken. Personligen tycker jag att Nankang är prisvärt, o då väger jag in slitagestyrka, egenskaper OCH pris. Federal är ett annat prisvärt däck, Falken ett tredje.

Ja, att basera sina uttalande på erfarenheter är ju dock inte att "tro".

Tycker också, som tidigare nämnt, att det är -riktigt- dåliga däck dock

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Avstängd
1 714 Inlägg
11 oktober 2012
hangman skrev:
k
sv3nss0n skrev:
hangman skrev:

behöver ju inte köra 6an fullt när det är 2-3 cm vatten på vägbanan, en m5a är så tung så den trycker undan vattnet fint ändå,

Du behöver inte oroa dig över våg egenskaperna dom funkar ypperligt.

nej jag kör inte på de viset när de regnar så smile jag tror nog att dom klarar sig bra i regn, har kört på toyo proxxes en gång innan och dom var ingen höjdare på vatten direkt heller, så det kan nog vara lite överdrift från en del håll bara för dom heter nangkang smile

hade toyo proxxes de va världens skit !

Toyo Proxes.. Vilken sort?

T1R är tvålhala i regn, men sitter som klister på torrt.

Allt handlar om gummiblandningen.

711 Inlägg
11 oktober 2012
it_mutt skrev:
dawwe skrev:

Ja, att basera sina uttalande på erfarenheter är ju dock inte att "tro".

Nja, nu handlar det nog om att jag sa att Nankang var regummerade. Dock så sa jag också att detta är vad jag tror och inte fakta.

Sen är det ju erfarenheter som är den bästa faktan - med tanke på hur mycket dåligt man hör om kina-däck så skulle jag aldrig sätta något kina-däck på nån bil.

huh?
10 427 Inlägg
11 oktober 2012
Ett alternativ är att börja kika runt lite hos andra däckförsäljare än just Delti/Däckonline.
Kollar man svenska företag som NordenDäck & Molway så ploppar det helt plötsligt
upp att Vredestein Ultrac Vorti finns i 285/30 R19 och kostar ca 2400-2500kr/st
Dvs ungefär i pris med Hankook Ventus S1 Evo K107 från Däckonline.
Dock relativt nytt så verkar inte ha deltagit i några tester.

4852kr (fri frakt): http://www.molway.com/vredestein-vortixl-28530-19-98y
4908kr med frakt: http://www.nordendack.se/Sommardack_19_ … ts/1227201
/VORTIXL_285-30R19_98Y.html

http://www.nordendack.se/images/tyrelabel/fuel_efficincy_e.pnghttp://www.nordendack.se/images/tyrelabel/wetgrip_b.png
& 72dB

Vredestein har väl gjort en del skapliga grejer smile

2 174 Inlägg
11 oktober 2012
thelaughingmadman skrev:
Nitro skrev:

När vi pratar Nankang handlar det nog snarare om däck till däck.
Eftersom däcken är regummerade är ju väggen redan sliten när du köper däcket. Det kan ha slitits olika, beroende på tidigare användning, så därför slits det olika när även däcket är regummerat.

OBS dock att detta är min teori, kan ha helt fel - men det ändrar inte det faktum att jag aldrig skulle köpa regummerat.

nankang ns2 är verkligen inte regummerat!!!!

682 Inlägg
11 oktober 2012
Den som säger Toyo Proxes är kassa kan verkligen INTE ha kört dem på torr gata. Gäller R888.

Sök