Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering i form av blästring, rostlagning, rostskydd och lackering. Delar kommer att blästras och lackeras, skruvar kommer syradoppas och eloxeras/förzinkas. Häng med och se förvandlingen från ladufynd till en bil som likaväl kunna stått hos Volvohandlaren nyss!
  • 694 Följare
  • 558 907 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 augusti 2018
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
6 oktober 2014 · 2 100 Inlägg

Vikr skrev:
Suttit och läst igneom även denna tråden nu på jobbet! Grymt fint jobb!

Tackar tackar! smile

Tja!
eatorb
7 oktober 2014 · 204 Inlägg

Hur går det för dig då? smile

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
7 oktober 2014 · 2 100 Inlägg

eatorb skrev:
Hur går det för dig då? smile

Har blästrat/lackerat det sista längst bak som jag inte kom åt när bilen hängde i vaggan. Har även tömt den sista dörren som ska till lack.

Annars har jag inte gjort så mycket. Mest småpill som knappt syns smile

Tja!
dennis_johansson99
7 december 2014 · 36 Inlägg

Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Volvo S70 "Glt" (1999)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
7 december 2014 · 2 100 Inlägg

sweden980 skrev:
Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Den ser precis lika tråkig ut som tidigare dessvärre. Planerna har inte riktigt gått som det var tänkt smile

Jag hoppas verkligen på att få på lite färg snart på bilen, iochmed det kan man ju börja kasta tillbaka kabelhärvor, isolering, mattor och så vidare!

Kul att det finns intresse för bilen fortfarande. Tråkigt att göra er besvikna bara sad

Tja!
volvoqq Lastbilsmekaniker
7 december 2014 · 5 138 Inlägg

Dennis_999 skrev:

sweden980 skrev:
Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Den ser precis lika tråkig ut som tidigare dessvärre. Planerna har inte riktigt gått som det var tänkt smile

Jag hoppas verkligen på att få på lite färg snart på bilen, iochmed det kan man ju börja kasta tillbaka kabelhärvor, isolering, mattor och så vidare!

Kul att det finns intresse för bilen fortfarande. Tråkigt att göra er besvikna bara sad

Man skall inte stressa perfection:)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
7 december 2014 · 2 100 Inlägg

volvoqq skrev:

Dennis_999 skrev:

sweden980 skrev:
Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Den ser precis lika tråkig ut som tidigare dessvärre. Planerna har inte riktigt gått som det var tänkt smile

Jag hoppas verkligen på att få på lite färg snart på bilen, iochmed det kan man ju börja kasta tillbaka kabelhärvor, isolering, mattor och så vidare!

Kul att det finns intresse för bilen fortfarande. Tråkigt att göra er besvikna bara sad

Man skall inte stressa perfection:)

Haha, jo det är ju sant förvisso. Men man ska ju inte gå i ide helt heller wink

Men men. Jag vill precis lika mycket er att det ska gå framåt! Uppdaterar så fort det händer nånting smile

Tja!
Antonjohansson
7 december 2014 · 16 Inlägg

du är en man ser upp till när det gäller Volvo. Skulle gärna göra samma med min om jag hade kunskapen. smile

Volvo 855 T-5R "T-Gul" (1995)
Nikkejoh
8 december 2014 · 77 Inlägg

Dennis_999 skrev:

sweden980 skrev:
Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Den ser precis lika tråkig ut som tidigare dessvärre. Planerna har inte riktigt gått som det var tänkt smile

Jag hoppas verkligen på att få på lite färg snart på bilen, iochmed det kan man ju börja kasta tillbaka kabelhärvor, isolering, mattor och så vidare!

Kul att det finns intresse för bilen fortfarande. Tråkigt att göra er besvikna bara sad

Sitter alltid på helspänn när jag loggar in över att det ska ha hänt något i den här tråden big_smile men ingen brådska! Den som väntar på något gott som man brukar säga.. smile

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
9 december 2014 · 2 100 Inlägg

Antonjohansson skrev:
du är en man ser upp till när det gäller Volvo. Skulle gärna göra samma med min om jag hade kunskapen. smile

Tack! Kul att höra smile

Nolum skrev:

Dennis_999 skrev:

sweden980 skrev:
Hur ser den ut nu nuförtiden då? smile

Den ser precis lika tråkig ut som tidigare dessvärre. Planerna har inte riktigt gått som det var tänkt smile

Jag hoppas verkligen på att få på lite färg snart på bilen, iochmed det kan man ju börja kasta tillbaka kabelhärvor, isolering, mattor och så vidare!

Kul att det finns intresse för bilen fortfarande. Tråkigt att göra er besvikna bara sad

Sitter alltid på helspänn när jag loggar in över att det ska ha hänt något i den här tråden big_smile men ingen brådska! Den som väntar på något gott som man brukar säga.. smile

...Väntar alltid för länge wink

Tja!
kenth66
18 december 2014 · 1 212 Inlägg

cool

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....
Volvo V40 2,0T "Min andre svarte" (2003)
Dacia duster "Laureate" (2015)
ZZZADA T5 beroende
18 december 2014 · 345 Inlägg

Kul att se att de händer lite smile En kompis till mig gjorde precis hellack på sin T-gul, blir så vackert med allt nylackat!

Volvo 850 T-5R "Sv.Såld Manuell" (1995)
Seat Leon CUPRA R ST "300 4Drive" (2020)
Cjonsson
18 december 2014 · 156 Inlägg

Kommer bli kanon! big_smile

Volvo 242 DL "T5" (1976)
Extrazz En 5a är Livet.
18 december 2014 · 2 005 Inlägg

Nog väcker den blickar till sig även helt naken när du är ute och glider sådär.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
cARLBOM
19 december 2014 · 159 Inlägg

Ditt egna lackjobb var ju grymt! varför lackar du inte själv? tidsbrist? sad

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
20 december 2014 · 2 100 Inlägg

ZZZADA skrev:
Kul att se att de händer lite smile En kompis till mig gjorde precis hellack på sin T-gul, blir så vackert med allt nylackat!

Jo jag har sett det i våran facebookgrupo! Riktigt trevligt smile

Cjonsson skrev:
Kommer bli kanon! big_smile

Hoppas på det wink

Extrazz skrev:
Nog väcker den blickar till sig även helt naken när du är ute och glider sådär.

Var faktiskt en medlem i Svenska T-gul Klubben som mötte mig på E4:an och noterade ekipaget. Så nog syntes man wink

cARLBOM skrev:
Ditt egna lackjobb var ju grymt! varför lackar du inte själv? tidsbrist? sad

Tidsbrist och plats att göra det riktigt seriöst saknas. Så får bli såhär smile

Tja!
Mr_Lööf
21 december 2014 · 1 912 Inlägg

Har nu läst igenom alla 40 sidorna och kan bara säga att man är mäkta imponerad av ditt projekt. Själv så har jag inte tiden på min sida nu för att göra samma sak med min bil.

Prem lagd iaf.

Tacka fan för det, du har ju tankat 95!
NOTGIVEAFUCKGETSHITDONENEVERBEORDINARY
Saab 9000 CS 2.3Turbo S "T-Sport" (1992)
Saab 9-5 SE V6 "Kahoz" (2000)
Saab 9000 Aero "Legenden" (1994)
Ludde-vbg
21 december 2014 · 72 Inlägg

Grymt jobbat! Prem lagd

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang