tragedy skrev:
Xuri skrev:
Nej de ser helt annorlunda ut om de är mekaniskt spjäll på bilarna.
precis man lärs sig genom att våga ! även om de kan bli fel nån gång då å då.
haha jag gav betydligt mer för min kärra än 22k :p
Jag jobbade som volvomek för 4 år sedan på största volvoverkstan i stan.
Har inte jobbat med bilar sen dess å vill inte heller :p
Jag köpte bilen i hopp om att kamremen var bytt då den varit inne på service 8 månader innan jag köpte den.
dock hade min gamla arbetsplats missat i 3 års tid att byta kamrem även att den varit inne varje år på service.
Å jag jobbar som resemontör så jag bara lämnade in å bytte för jag inte orkade/hade tid när man är borta hela tiden. serviceboken är fullstämplad, alltid på blekinges största volvoverkstäder.
Klanka ner är att den saknar effekten jag skulle vilja ha i en bruksbil, förut hade jag en leksak å plocka ur garaget å leka av mig med. men de var för mycke haverier å för lite skruvtid över så jag sålde av allting å tänkte köpa mig en lite värre bruksbil i stället. annars är de en perfekt bil då jag har 2.5 mil enkel resa till jobbet dom gångerna jag väl är på hemmaplan. då är de gött att åka bra, vill även ha en säker bil när jag hämtar dottern. Denna bilen såg jag som ett klipp å köpte efter jag kollat på den en gång för de var lite trångt med 4årig dotter i barnstol i skodan

annars är de inga fel på den allting lirar. vart lite strul med farthållarn/gaspedalen men jag uppdaterade mjukvarorna å rengjorde allting sen har de funkat perfekt.
ska bara servas strax å besiktas så är allting tip-top igen.
Har man en bil man tycker är tråkig så gasar man inte :p
den soppapengen kan man spara å lägga på en ny bil istället.
940in med 370hk, den var rolig. dock ack så farlig å ej körvänlig

spelar ingen roll vad man kör nu om de har under 300hk så är de tråkigt.
ok, antog nästan d, iaf på en verkstad, att d va volvo är ju bara klockrent då d är bilen vi har som heta ämnet!
nej, har en polare som sa att d är inte roligt längre, han vill skruva när d passar honom, sen är han trött på dom nya bilarna för tillverkare vill inte ens att en privatperson SSKA kunna öppna huven, SJUKT!
haha, din s70 dom glömt o byta kamremmen på? är d ngt du hade kunnat göra själv? din bil låter som en pärla alltså men över min budget verka d som!

haha
va nyss ute o körde o hittade 2st potentiella bidrag till vårt letande, va kolsvart ute så kunde inte kolla rost på dom tyvärr. lägger upp bilder snart.
d va jävlar vilken 940, måste var kul o dra gubbar med porche o bmw/merca, iaf dom flesta

jo, d är sant, inte så att ja gäääsar med min kinesbil, när ja ligger i 120km/h är den uppe i 3500varv minst, sjukt. den är inte byggd för d, endast 70-80 när den inte dra ngnting
nu kommer bilderna som jag tror funkar

v70 rätt fin checka:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=941620121238018478specs på v70:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=eb16201212423482f0en annan S70 som jag inte tog bild på själva bilen, bara specsen o vriden bild men d löser ni

bild:
http://forumbilder.se/show.aspx?iid=ed1620121244181fb3säg va ni tycker, båda inom min prisklass, 97 på s70 vilken är utan elektroniskt spjäll. den andra v70 hade tyvärr -00 vilken gör den lite värre

tro d va dom tråkiga motorerna med för den delen, bara förslag, inte ngt spikat ännu, inte utan er hjälp gubbs!