2953
Sök

Batteri slut på e39 528?

4 261 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Hejsan !

Har märkt nu på dom sista veckorna att när man startar bilen på morgonen och när bilen startar direkt då går den skit bra. känns riktigt stark och pigg. nu för tiden så 1 av 5 gånger så startar den inte direkt utan tar kanske 1-2 sekund att starta, om jag kör med bilen då går den skitdåligt. ingen kraft alls..

är det någon som vet vad det är som händer?

kan det vara så att betteriet är slut? köpte bilen i februari 2011 och har ingen aning när batteriet byttes sist.

och om det skulle vara betteriet..vad för slags batteri ska man köpa då? märke? ah?

tack på förhand

330 Inlägg
13 oktober 2012
kolla på instruktionsboken( om du nu har det)på vad som rekommenderas för batterival
om inte så köp bara en med lite mer ah smile

4 261 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Nitro skrev:
kolla på instruktionsboken( om du nu har det)på vad som rekommenderas för batterival
om inte så köp bara en med lite mer ah smile

Har alla papper ;:)frågan är nu om det är batteriet som spökar. isf kan jag byta en snabbis utan några problem.smile

man vill ju inte stå där ute halv 5 på morgonen med en bil som inte startar

330 Inlägg
13 oktober 2012
finns en apparat som man kan kolla om cellerna e bra inne i batteriet
finns kanske i alla auktoriserade verkstäder

4 261 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
så dom flesta tror på alltså att det är batteriet det är slut på?

330 Inlägg
13 oktober 2012
läste noga nu
då e det inte batteriet som det e fel på utan nåt annat

4 261 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
ok, har du någon aning över vad det kan vara som spökar?

Handledare
1 481 Inlägg
13 oktober 2012
Kamaxelgivare eller vevaxelgivare. Kolla felkoder. Typiskt beteende när någon av dom gett sig.

4 261 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Kamaxelgivare eller vevaxelgivare. Kolla felkoder. Typiskt beteende när någon av dom gett sig.

har bytt båda kamaxelgivarna. ska kolla vart vevaxelgivare sitter

Handledare
1 481 Inlägg
13 oktober 2012
Köpte du orginal eller pirat? På givarna är det orginal som gäller. Vet av egen erfarenhet.

4 261 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Köpte du orginal eller pirat? På givarna är det orginal som gäller. Vet av egen erfarenhet.

köpte från schmeidmann och efter att dom var bytta så gjorde vi en felsökning av felkoder och dom var borta.

men som sagt, detta händer nu ungefär vart 5:e gången jag startar bilen . när det tar typ 1-2 sec längre för den o starta då går den jättedåligt.

Handledare
1 481 Inlägg
14 oktober 2012
Köp orginalgivare. Jag köpte också från Schmiedmann och den ena kamaxelgivaren fungerade inte efter några veckor.. Min 320 var precis likadan. Stängde man av och startade om bilen så gick den ok. Jag köpte en ny på BMW och sedan fungerade bilen felfritt. Kör felsökning nu så ska du se att du får felsignal på någon givare.

4 261 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Köp orginalgivare. Jag köpte också från Schmiedmann och den ena kamaxelgivaren fungerade inte efter några veckor.. Min 320 var precis likadan. Stängde man av och startade om bilen så gick den ok. Jag köpte en ny på BMW och sedan fungerade bilen felfritt. Kör felsökning nu så ska du se att du får felsignal på någon givare.

jäklar, så det har inget o göra med batteri alltså.

hur beställer man från bmw da? eller går det bra via ebay?

Handledare
1 481 Inlägg
14 oktober 2012
Köp hos närmsta BMW-handlare. Finns nog på Ebay.de också. Har inte kollat.

4 261 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
saab_sonett skrev:

kan det bli värre om jag skiter i o byta den?

för egentligen så stör det inte mig så mke. så länge inget värre händer

Handledare
1 481 Inlägg
14 oktober 2012
Nja, körde ett halvår med felet. Bilen går väl lite sämre överlag och drar kanske mer bensin.

4 261 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
saab_sonett skrev:
Nja, körde ett halvår med felet. Bilen går väl lite sämre överlag och drar kanske mer bensin.

bilen startar i alla väder men just nån gång per 5e eller 6e start så gör den så..drrrrrrrrrr....start.

1-2 sekunder alltså

Handledare
1 481 Inlägg
14 oktober 2012
panda666 skrev:
saab_sonett skrev:

bilen startar i alla väder men just nån gång per 5e eller 6e start så gör den så..drrrrrrrrrr....start.

1-2 sekunder alltså

Precis.

1 353 Inlägg
14 oktober 2012
panda666 skrev:
saab_sonett skrev:

nja, den lär ju inte bli bättre med tiden, och till slut så startar den väl inte alls.

There's no replacement for displacement

4 261 Inlägg
15 oktober 2012
Trådstartare
Batta skrev:
panda666 skrev:
saab_sonett skrev:

nja, den lär ju inte bli bättre med tiden, och till slut så startar den väl inte alls.

måste väl gå och kolla felkod isf medans jag byter däck snart

Sök