6960
Sök

Någon som bytt V50 läderratt mot Rdesign?

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
funderar på byta ut rattfan till en rdesign men undrar då om någon vet hur mkt som skiljer dom åt om man tex kan använda original knappar och airbag på rdesign lr som måste byta rubbet.

1 581 Inlägg
13 oktober 2012
Skiljer ingenting. Du använder knappar och airbag som sitter på nuvarande.

Som inflik är sportratten sååå mycket skönare! Värd varenda krona! Dock hittade jag min "nybegagnad" så betalade 2500 kr istället för 4300 kr ny. Likaså växelspaken. Så mkt greppvänligare än standard.
Senast redigerat av Fellow (13 oktober 2012)

5 650 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Fellow skrev:

fan vad nice då blire in på volvo och beställa en sån på måndag big_smile

5 650 Inlägg
13 oktober 2012
Trådstartare
Fellow skrev:

Som inflik är sportratten sååå mycket skönare! Värd varenda krona! Dock hittade jag min "nybegagnad" så betalade 2500 kr istället för 4300 kr ny. Likaså växelspaken. Så mkt greppvänligare än standard.

ok ok. tänkte låta volvo byta nästa gång man ska in på service om cirka 1-2 månader dom r ju inte kända för och pilla med begade delar man köper sj

12 086 Inlägg
13 oktober 2012
Farsan bytte till Rdesign på sin S80, de på Volvo hävdade in i absurdum att man va tvungen att byta airbagen också men vi kunde verkligen inte tro det efter att ha sätt båda rattarna så han beställde bara ratten och visst fan passade airbagen tongue

5 650 Inlägg
14 oktober 2012
Trådstartare
Germax skrev:
Farsan bytte till Rdesign på sin S80, de på Volvo hävdade in i absurdum att man va tvungen att byta airbagen också men vi kunde verkligen inte tro det efter att ha sätt båda rattarna så han beställde bara ratten och visst fan passade airbagen tongue

volvo klassiker varit med om liknade fast med soppa pump på en gammal 850
man kunde inte köpa bara pumpen enligt volvo man va tuvgen köpa hela buren den sitter i för 4 k
när man kunde gå till vilket annat ställe som helst o köpa pumpen löst för 300 kr

Sök