polisbilen kan ju även vara ett bevisföremål i just en eventuell rättegång. dom hade lika gärna låtit bilen stå och bara bett om ursäkt från början och inte kört som idioter så hade hela skiten inte blivit så stort som det vart.
du måste ju vara sjukt negativ mot polisen ? varje mening jag läst som du skrivit så hittar du på konstiga å helt orimlig saker bara för att kunna skriva något mot polisens fördel.
nångång tänkt hur polisen har de på riktigt ?
Varför skulle jag inte vara poliskritisk. Har inte blivit annat än illa bemött varje gång dom stoppat en även i vanliga rutinkontroller som dom kallar det. har själv råkat ut för grov misshandel och skadegörelse och dom la ner ärendet i brist på bevis. fanns för i helvete 20 vittnen och även övriga bevis. jag är extremt kritisk till att spendera pengar på något som inte jag anser vara värt det. och spendera alla dessa skattemedel på poliser som inte ens kan vara hövliga mot en ja då är det en helt annan grej. visst finns nog en och annan polis som är vettig men har inte stött på dom än.
polisbilen kan ju även vara ett bevisföremål i just en eventuell rättegång. dom hade lika gärna låtit bilen stå och bara bett om ursäkt från början och inte kört som idioter så hade hela skiten inte blivit så stort som det vart.
du måste ju vara sjukt negativ mot polisen ? varje mening jag läst som du skrivit så hittar du på konstiga å helt orimlig saker bara för att kunna skriva något mot polisens fördel.
Varför skulle jag inte vara poliskritisk. Har inte blivit annat än illa bemött varje gång dom stoppat en även i vanliga rutinkontroller som dom kallar det. har själv råkat ut för grov misshandel och skadegörelse och dom la ner ärendet i brist på bevis. fanns för i helvete 20 vittnen och även övriga bevis. jag är extremt kritisk till att spendera pengar på något som inte jag anser vara värt det. och spendera alla dessa skattemedel på poliser som inte ens kan vara hövliga mot en ja då är det en helt annan grej. visst finns nog en och annan polis som är vettig men har inte stött på dom än.
Jag tolkar detta som att du vill avskaffa hela polisväsendet.. Verkligen behövligt i dessa tider
Alltså det här börjar närma sig en pinsamt låg nivå.
Faktum kvarstår; ingen blev påkörd. Pappan höll inte sitt barn i handen i ett parkeringshus där det kör bilar. Om det hade varit en kepsförsedd EPA-raggare som kört på bredställ på tvåan i garaget, hade lynchmobben slagit ihjäl honom på plats? Bara för att ni anser att polisen körde för fort i ett P-hus beslagtas inte bilen som bevis. Hade polisen kört på eller ihjäl någon är det annan fråga, men ingen olycka hände. Hade sen folk inte tjaffsat utan använt en hövlig ton så hade polisen varit trevlig tillbaka. Även om polisen gjort fel kan man vara civiliserad. Det mest traumatiska för dottern var säkert när pappan stog med henne i famnen och tjaffsade.
förstår inte varför det skulle vara olämpligt för hans dotter o få följa med,har själv haft båda mina barn på event o kollat race samnt kört själv o då har mamman haft barnen eller (farfar)ser ju inget fel i det många barn är ju bilintresserade ju..min dotter är det.hon till o med hjälper till o tvätta bil oallt annat ju.
förstår inte varför det skulle vara olämpligt för hans dotter o få följa med,har själv haft båda mina barn på event o kollat race samnt kört själv o då har mamman haft barnen eller (farfar)ser ju inget fel i det många barn är ju bilintresserade ju..min dotter är det.hon till o med hjälper till o tvätta bil oallt annat ju.
Min dotter e precis likadan, så fort jag mekar, hjälper sonen mig att meka (6år) samt att dottern 2 snart 3 ALLTID tvättar på bilen med vatten o tvättsvamp.. annars blir hon ledsen..
Jag tolkar detta som att du vill avskaffa hela polisväsendet.. Verkligen behövligt i dessa tider
Tror inte en avskaffning är rätt väg men att köra en ordentlig genomgång av vilka poliser som ska vara kvar och inte. kanske lägga ner hela skiten och starta upp från grunden igen
Tror inte en avskaffning är rätt väg men att köra en ordentlig genomgång av vilka poliser som ska vara kvar och inte. kanske lägga ner hela skiten och starta upp från grunden igen
hmm... och hur ska man bedöma vilka poliser som får vara kvar? RPS? eller ska de också omvärderas?
Sen har vi LAS som skulle göra ett avskedande i princip omöjligt i de flesta fallen, men för att komma fram till det måste man genom väldigt många rättegångar, som kommer kosta väldigt mycket
Efter det måste det ju in nya poliser för att täcka de som enligt dig behöver lämna organisationen, och det tar ju sin lilla tid. 1 år gallring och sen 2 år utbildning och sen aspiranttjänst på det, och det är ju enbart grundutbildningen. Vem säger att de nya är så mycket bättre?
Ska vi starta upp hela Polisen från grunden? tänk om nu va
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
rightfront: man hade kunnat önska att det hade funkat eller? men just kanske lättare att poliser som inte sköter sig ska få kicken direkt. inget jävla daltande att befodra bort dom. kolla bara poliserna som sköt rätt in i ett gym. dom kommer aldrig åka dit för något.
rightfront: man hade kunnat önska att det hade funkat eller? men just kanske lättare att poliser som inte sköter sig ska få kicken direkt. inget jävla daltande att befodra bort dom. kolla bara poliserna som sköt rätt in i ett gym. dom kommer aldrig åka dit för något.
Jo, visst borde vissa bort, men svårt med våran lagstiftning
ang. skotten: bristande utbildning. varit med och övat med/mot polisen i Rosersberg (utbildningsplats), de får lära sig att skjuta i, enligt mig, stundtals tveksamma situationer
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
japp. skjuta får dom utbildning på men fortfarande så blir dom skjutglada. regel nr 1 är ju för fan att man inte ska skjuta om man inte vet vad som är bakom. och rakt igenom skyltfönster mitt i stan njae. låter lite som ett dåligt argument att det skulle vara ok att skjuta alls där. bilutbildning säger dom att dom är så välutbildade för att kunna köra fort osv men när det väl kommer till kritan är dom värre en stissig 18åring med nytaget körkort. därför jag är ytterligare tveksam till att polisen ska ha så mycket skydd för att bli av med jobbet. det är med människors liv dom sätter i fara.
I den här tråden diskuterar vi den aktuella händelsen, och inte polisen i allmänhet eller något annat. Har rensat upp lite i bland för händelsen irrelevanta inlägg.
Mvh
"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Helt oacceptabelt av polisen, dock så tycker jag inte ett barn på 2 år har något på bilträffar att göra. Men men..
Varför inte? Min dotter har älskat bilar ända sen hon låg i magen... Jag har aldrig sett henne skratta så mycket som när vi satt och kollade på bilar på en cruising.
Sen var väll den här träffen i Heron city garaget? om det stämmer så är det ju ännu mer anledning till att det finns risk för att barn är där. finns ju bio, arkadhall, lekhörna och allt möjligt där med massor av restauranger. då tror jag att man kan begära att det går lite piano på en lördagkväll.
Helt oacceptabelt av polisen, dock så tycker jag inte ett barn på 2 år har något på bilträffar att göra. Men men..
Här har vi en som inte ska komma med något om man inte har bran sj. fan vad vissa ska lägga sig i att man tar med sig sina barn på bilträffar. väx upp för fan.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97