Har en seat toledo -98 och den har precis gått 22 000 mil. Har tyvärr upptäckt ett hål i en bärande balk vid bränsle rören och en dålig stötdämpare.. Vi ska tydligen kolla hur min koppling mår också..
Har väl lagt ut runt 4000-5000 kr eller något sådant på den här bilen. Vill ju gärna ha den här bilen ett tag till..
Men va la ni ut på eran första bil och är det värt att lägga pengar på den?
För mej är det så att pengar är inge problem. Det är inte så att jag är rik eller nått. MEn det är nått annat än pengar när det är en bil jag fastnat för. Gillar jag bilen så lagar jag den gång efter gång och skiter hur mycket det blir. Det är om jag gillar den. Vet ju att jag aldrig komma får ut dom pengarna ja lagt ner på den bilen..men den ger mej lycka. Det är viktigare.
Är det en vanlig bruksbil är det en annan sak. Då räknar jag ihop hur mycket det blir och laga bilen..+ var den kan vara värd (räkna lågt). Räkna ihop allt det sen kollar du på blocket på vilken bil du får för dom pengarna.
Så fundrar du..du vet var du har...men vet du var du får??
Min 1:a bil la jag mer mycket tid på, men inte några större pengar..
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!