LB reggad???

Mr_m
5 oktober 2006 · 155 Inlägg

Om jag utför en Lb reggad bil på gatan fast har sätet i bak och blir stoppad eller åker in i en flygande bes vad blir staffet???

Böter???
Kortet???


///M

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
Hamilton
5 oktober 2006 · 8 865 Inlägg

Böter och ombesiktning skulle jag tro.

Fotograf på tierpidag.se
PeppeVectra Peppe Vectra
5 oktober 2006 · 1 076 Inlägg

ingenting så länge du har en skilljevägg mellan framsätet och baksätet, å där inte sitter någon dr bak.

Menar ju på att de räcker med att sätet är fällt när man reggbesiktigar bilen.
Måste sitta skilljevägg där när man reggar.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
FL3JM Inga konstigheter
5 oktober 2006 · 2 064 Inlägg

Vad är en "LB"?

Jonni
5 oktober 2006 · 1 256 Inlägg

Kör man en lastbilsregad bil utan galler och med passagerare får man böter, ombesiktning och i värsta fall så åker man på momsen, Men det är sällsynt..

Man får alltså inte köra bilen, Den får körförbud på plats!

Idag så låter vi inte ens folk lb-rega vissa bilar.. varför ska man göra det? Finns inga pengar o spara.

Senast redigerat av Jonni (5 oktober 2006)

WasteGate
5 oktober 2006 · 397 Inlägg

Jag nappar på frågan..
Jag tänkte riva ur hela baksäte, tygmattor, dämpning osv.. allt ska ur, även bakluckedetaljer osv.. för att spara kanske 50 kilo..
Men vad säger besiktningen om INTE baksätet finns kvar?

/stoffe

Ckosworth Mr
5 oktober 2006 · 607 Inlägg

Jonni skrev:
Kör man en lastbilsregad bil utan galler och med passagerare får man böter, ombesiktning och i värsta fall så åker man på momsen, Men det är sällsynt..

Man får alltså inte köra bilen, Den får körförbud på plats!

Idag så låter vi inte ens folk lb-rega vissa bilar.. varför ska man göra det? Finns inga pengar o spara.

Fordonsskatten på en dieselbil är ju inte den billigaste???

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"
Volvo v70 (1997)
dusty Living in the fastlane
5 oktober 2006 · 2 616 Inlägg

WasteGate skrev:
Jag nappar på frågan..
Jag tänkte riva ur hela baksäte, tygmattor, dämpning osv.. allt ska ur, även bakluckedetaljer osv.. för att spara kanske 50 kilo..
Men vad säger besiktningen om INTE baksätet finns kvar?

/stoffe

det ska la gå bra utan har inte hört annat

Nallen_sthlm Direktör
6 oktober 2006 · 305 Inlägg

Hej Watwgate.... kul att du ger dig in i debatten..... troligen måste du regga om bilen då den är avsedd för 4 passagerare, dessutom ändrar du tjänstevikt och lastvikt på bilen,,,,, tar man bort för mycket så kan det bli frågan om en konstuktionsändring av bilen då muttrar/skruvar o dyligt kan vara viktiga....... Till han som undrade på vad man tjänar på att köra lb reggat så är det framförallt skatten som sjunker........ själv har jag en LB som firma bil och tjänsar ca 5000kr i skatt på den varje år för att den är lb...

Speed limit are only for pussy
WasteGate
6 oktober 2006 · 397 Inlägg

Nallen_sthlm skrev:
Hej Watwgate.... kul att du ger dig in i debatten..... troligen måste du regga om bilen då den är avsedd för 4 passagerare, dessutom ändrar du tjänstevikt och lastvikt på bilen,,,,, tar man bort för mycket så kan det bli frågan om en konstuktionsändring av bilen då muttrar/skruvar o dyligt kan vara viktiga....... Till han som undrade på vad man tjänar på att köra lb reggat så är det framförallt skatten som sjunker........ själv har jag en LB som firma bil och tjänsar ca 5000kr i skatt på den varje år för att den är lb...

Vad kalle du mig för? GRRRRR.. "Watwgate" haha
Kul å se att du lever nallen.
har funderat lite på den här frågan, och antar att det bästa man kan göra är att fråga en
besiktningsman!

vi hörs

Tjuren
2 november 2007 · 142 Inlägg

Tjena. Tänkte kolla om nån här vet var man kan få tag på lb galler till golf 3??
tänkt o inskaffa en sån men den är inte lastbilsreggad men tänkte göra de om man hittar nåt billigt galler.. smile

..,,Nilsson is over and out,,..
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet,
You might surprise people, but you're still gay"
evilaudio
2 november 2007 · 16 195 Inlägg

WasteGate skrev:
Jag nappar på frågan..
Jag tänkte riva ur hela baksäte, tygmattor, dämpning osv.. allt ska ur, även bakluckedetaljer osv.. för att spara kanske 50 kilo..
Men vad säger besiktningen om INTE baksätet finns kvar?

/stoffe

så länge du har bälterna kvar bak när du besiktar så e de lugnt..  de e bara dom besiktningen kolla på..  min polare har besiktat sin golf 3 ggr utan baksäte utan problem så länge man har bälten bak..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Niklas_J
2 november 2007 · 152 Inlägg

Fråga besiktningsmannen innan.

Nu vet jag inte vilket som är rätt men en kompis till mig fick ombesiktning pga det.

Likväl som att vissa ger öppen vevhusvent för att du har öppendump.

Team-Adolfsson Gödseldräng
2 november 2007 · 4 529 Inlägg

Jonni skrev:
Kör man en lastbilsregad bil utan galler och med passagerare får man böter, ombesiktning och i värsta fall så åker man på momsen, Men det är sällsynt..

Man får alltså inte köra bilen, Den får körförbud på plats!

Idag så låter vi inte ens folk lb-rega vissa bilar.. varför ska man göra det? Finns inga pengar o spara.

då ska du veta att det finns massor pengar att spara
våran disel går skatten på 9000 och nu är den lb reggad går den på 1900 så det sparar man en hel del på



och åter till saken
du får köra med baksätet i om det finns skiljeväg
MEN du får skjutsa max 2 personer därbak om det är något särskilt
snackade med våran försäkring snubbe om det igår och man får köra 2st där bak
utan att få böter för det

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang