Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

ESTRANDBERG88 Hojmek
5 augusti 2007 · 748 Inlägg

" Hej vi har hastighetskontroll på den här sträckan och du har kört 120 på 70 väg, slå av bilen, Fast du kanske har en turbo som behöver kylas" big_smile

grim_reaper
5 augusti 2007 · 125 Inlägg

Polisen: Va fan du igen?

Jag: Japp

Allt jag ser är stänkskärmar o sprit
Mack Forum- och sitemoderator
5 augusti 2007 · 26 189 Inlägg

Bodegan skrev:
" Hej vi har hastighetskontroll på den här sträckan och du har kört 120 på 70 väg, slå av bilen, Fast du kanske har en turbo som behöver kylas" big_smile

För nåt år sedan skjutsade jag en bekants bekant som jag själv inte kände
ens vid namn. En gubbe på kanske femtiofem-sextio år.
Är trött. Det är kväll. Jag står på.
"Ja den går fint den här bilen", sa gubben när vi låg på hundratio på nittioväg.
Vi sitter och pratar om arbete..jag var arbetslös då, och jag frågar lite
försynt; ja vad arbetar du med då?
"Jag är polis.."
Jag bromsade ner rätt kvickt big_smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
B4mse
5 augusti 2007 · 89 Inlägg

Ingen direkt kommentar, men när jag blev stannad för blåsning för övrigt första gången jag blev stannad så vinka de in mig. Polisen gick fram till bilen och titta in genom rutan, jag var lite nervös så glömde öppna rutan utan titta på honom som ett djur på zoo "undrar vad han ska säga" 2 st distinkta knackningar på rutan fick mig att fatta vad som var fel big_smile

JeyKay Allvetande uppfinnare
5 augusti 2007 · 377 Inlägg

AirOne skrev:

Bodegan skrev:
" Hej vi har hastighetskontroll på den här sträckan och du har kört 120 på 70 väg, slå av bilen, Fast du kanske har en turbo som behöver kylas" big_smile

För nåt år sedan skjutsade jag en bekants bekant som jag själv inte kände
ens vid namn. En gubbe på kanske femtiofem-sextio år.
Är trött. Det är kväll. Jag står på.
"Ja den går fint den här bilen", sa gubben när vi låg på hundratio på nittioväg.
Vi sitter och pratar om arbete..jag var arbetslös då, och jag frågar lite
försynt; ja vad arbetar du med då?
"Jag är polis.."
Jag bromsade ner rätt kvickt big_smile

hahaha:P sikken nit;)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..
kallabaz
5 augusti 2007 · 362 Inlägg

Inget kul som sades men fick åka igenom alkokontroll 5 ggr på 2 timmar utanför Nya Ullevi eftersom jag jobbade inne på Ullevi den dagen.

5e gången sket han faktiskt i att testa mig yikes

Geiros Low is a lifestyle
5 augusti 2007 · 956 Inlägg

Jag blev stoppad av civilpolis pga en lapp där de stog "hjälp" i bakrutan på firmabilen (VW transporter). Lappen "hjälp" hade jobbarkompisar satt dit för att bakluckan inte gick at öppna utifrån. Så när jag åkte förbi ett samhälle hade någon ringt polisen och sakt att en bil med en lapp som de stog hjälp på kört förbi.
Polisen skrattade bara när jag berättade varför lappen satt där..

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Sneseglaren Servar flygande mattor
5 augusti 2007 · 13 Inlägg

Blåljusmyndigheten stoppar mig en kväll.

Polis: JaaaHAA, Så du är ute och flyger ...

Grabber Dagdrömmare
5 augusti 2007 · 2 836 Inlägg

En sen vinterkväll på väg hem o ser en snutbil i diket - först tänkte jag "ha ha" men sen "va fan... kan väl hjälpa, har ju linan." Hjälpte dom o sen åkte jag hem.
Nån dag senare stoppade dom mig pga hastigheten:
- Jag känner igen bilen, var det du som hjälpte oss ur diket?
- Japp, svarar jag lite rädd för inkomsförlust.
- Ja, ja... (han tittar lite runt) Åk du...

Som chaffis stöte jag på många sköna gubbar... smile

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
olagbg OLAGBG
5 augusti 2007 · 596 Inlägg

-vart ska vi börja-

- den där osthyveln kan du skruva av-

- är den vreklingen       godkänt på SB-

men sen har man fått många goa poliser å kommentarer om bilen.-. har ju aldrig åkt dit för nåt föruttom regskylten fram då 4ggr hihi

OLAGBG
VOLVO
Volvo V60 D5 Twin Engine R-Design "Black Lightning" (2018)
Volvo C70 Cabriolet MY05 "Lady Red" (2005)
Volvo EX30 Twin Motor Performance "Crystal Thunder" (2024)
klimpan
5 augusti 2007 · 2 600 Inlägg

jag ha blivit stanad två gånger när jag ha kört moppe första gången fick jag blåsa. andra gången så skjusade jag min syrra och blev stanad och polisen sa du får väll inte skjusa folk me denna jo sa jag då och det fick jag men han vill inte tro på mig desutom va ju moppen trimmad smile men han hadde inte tid me mig för det va en stulen båt som han kolle på innan han såg mig men jag blev lite sur för att han inte trodde på mig tongue

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Blörke
5 augusti 2007 · 191 Inlägg

Jag blev stannad för ett tag sen för vingen. Då frågade han om jag ägde bilen och eftersom den står på min mor sa jag nej. Då svarade han.
- Haha, vilken häftig morsa du har som äger en snyggt stylad bil.
Visst är hon det svarade jag

Rejad Maskin stundent!
6 augusti 2007 · 218 Inlägg

Haha det finns bra läsning för mer än en kväll här! har läst 8 sid nu å pallar faktikt inte läsa mer, för då får ja nog skjuta fast ögonlocken me häftpistolen. Aja kul å läsa att snuten kan vara riktigt trevlig å förstående emellan åt. Har ju inget B-körkort än, så har inget å berätta själv, eller jo en grej som ja kom på nu!

En polare som var på väg hem från jobbet me sin inte helt lagliga moppe, klockan närmade sej väl halv 11 eller så å han drog på ner mot byn. Tittar till i backspeglen

Hmm, det där ser ju nästan ut som en polis (han ligger nu i ca 70, med en vanlig 30 moppe)

Han kör vidare å inser, aj fan de e snuten! Släpper gasen å hoppas att de inte ska bry sej. Precis innan han ska blinka av från "stora vägen" blinkar snuten till med blåljusen.

Jävlar, nu e de kört! Han stannar till å farbror blå kommer fram till moppen.
- Jaha å hur var det här då?
- Ehh... nja påväg hem bara...
- Jaha, jasså. nja de är så att vi fått in klagomål på att de finns många trimmade moppar här i "byn", men det är väl de där crossmopparna som kör trimmat va?
- Ja jo, precis, säger polarn å försöker se lite oskyldig ut.
- Men det är väl lika bra att vi kollar din med för säkerhets skull? Fan nu e de kört, tänker han. Snuten går runt moppen å kollar lite, får syn på svetsen där blinröret ska sitta.
- Men, ska det verkligen vara så här?
- Ja ja, alltså det var en sten som for upp å slog håll på avgasröret där, så en kompis hjälpte mej svetsa igen de...
- Jaha, men då så, ha en trevlig kväll å kör försiktigt...

Fattar inte varför de inte sa nåt om hastigheten för. Men aja, var ju inte där själv så finns väl detaljer man missat...

Go natt, Rejad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
DoomDevil
6 augusti 2007 · 113 Inlägg

Polisen: "Har du nåt vasst på dig?"
Jag: "Bara truten"

Aldrig sett en snut bli så jävla sne tongue
Sen fick man sitta piketbil en stund... Men det var det helt klart värt smile

Mazda Miata (1991)
heLLen
6 augusti 2007 · 454 Inlägg

Bästa kommentaren jag fått va när dom stannade mig i min gamla TT....

"såååååååå, farsgubben gillar gossedjur?"

till saken hör att jag är tokig i IOR (åsnan i nalle puh) å hade ett par såna gosedjur i bilen, vilket va d första han såg när han gick fram till mig genom bakrutan..

big_smile

speedfreak racing Arbetsnarkoman...
6 augusti 2007 · 1 098 Inlägg

Frozen1985 skrev:
har fått dessa:

1: får jag se på körkortet
2: mycket fin bil, får man ta en torgragg? (stoppad i åmål)
3: får jag se på kortet, och du ska få blåsa.
4: fin bil. bra ljud, vad kostade det? (snut polisen var väl runt 25)
5: du vet väl att man inte får ha blått ljus frammåt? -jag bara haha ja. sen fick jag åka.
6: du vet väl att du inte får ha lysande blinkers?
7: men hur många gånger ska jag behöva stanna dig (körde med dimljus och parkeringsljus samt lysande blinkers) <- stoppad av vår polis i samhället (ca 5000 invånare)

har sluttpit böter alla gånger smile

JAg måste bara fråga om nummer 7... var de möjligtvis hanson?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Linusj
6 augusti 2007 · 367 Inlägg

Go nattaläsning tongue

Gatzone
6 augusti 2007 · 289 Inlägg

speedfreak racing skrev:

Frozen1985 skrev:
har fått dessa:

1: får jag se på körkortet
2: mycket fin bil, får man ta en torgragg? (stoppad i åmål)
3: får jag se på kortet, och du ska få blåsa.
4: fin bil. bra ljud, vad kostade det? (snut polisen var väl runt 25)
5: du vet väl att man inte får ha blått ljus frammåt? -jag bara haha ja. sen fick jag åka.
6: du vet väl att du inte får ha lysande blinkers?
7: men hur många gånger ska jag behöva stanna dig (körde med dimljus och parkeringsljus samt lysande blinkers) <- stoppad av vår polis i samhället (ca 5000 invånare)

har sluttpit böter alla gånger smile

JAg måste bara fråga om nummer 7... var de möjligtvis hanson?

Mats Hansson, eds lilla ortpolis som kommer utanför 70 skyltarna ibland och besöker de närliggande orterna tongue

RADLOOK
6 augusti 2007 · 13 Inlägg

Detta hände i maj för mig.
Hade precis klarat besiktningen med passaten o klockan var efter 21.00. Det var kvällsöppet i Rissne/sundbyberg. Varit lite orolig inför besiktingen eftersom bilen e helbilsgodkänt och man har mycket saker på den, sänkt etc. Klara besiktingen med plankt papper o fick fick fina komentarer från besiktiningsmännen om att man har en fin bil och fråga om ferritasystemet har nån skön sång. Glad som en lärka hoppa man in bilen o åker hem. Men efter 15 minuter blir man stoppat av farbror blå

Polis: Hejsan. Körkort tack.

Jag: Ok, varsågod. Men jag körde väl inte för fort?

Polis: Näe, men din bil ser inte riktigt ut att vara i orginalutförande så vi vill titta lite närmare på den.

Jag: Jaha???? Men jag kommer precis från besiktningen.

Polis: Ja ellerhur.

Jag: Det e sant. Vänta så ska du få se pappret. (Ger han pappret)

Polis: (Ser aningen förvirrad ut) Öhh, vänta ett tag,skall prata med min kollega.

Jag: OK. (Efter ca 10 min kommer polisen tillbaka)

Polis: DU kan åka (Med en rätt bitsk ton)

Jag: Ok. Tack o ha en trevlig kväll.

Dom kom väl fram till att på ca 15 hinner man inte byta,fjädrar/dämpare,fälgar avgasssytem, strålkastare etc etc etc.cool

eat,sleeps dreams VW
Opelmadness German cars, quality and beyond
6 augusti 2007 · 8 197 Inlägg

Detta är väl ingen direkt kommentar jag fått då jag blivit stoppad, men den är värd att berättas.
Stod vid korvmojjen en gång på vintern för några år sen, när en blåvit Volvo V70XC (gamla modellen) glider in. Ut kliver två poliser varav den ena känner jag.
Han kommer fram till kiosken och hälsar, Jaså du är ute och glider?
- Jo, men det är förbannat polerat där ungdomarna varit och lekt sa jag.
Samtidigt kommer det en 240 sakta och kanar in på torget och snurrar 180 grader.
- Ja, jävlar du sa polisen, det är nog bra halkigt där när han fick se den.

Jag fick min burgare och fortsatte prata med honom. Vi kom in på ämnet polisbil.
Jag frågade om det är kul att köra fyrhjulsdrivet i snön och halkan.

- Va? Är den här det? säger polisen med munnen full av korv.
- Ja vafan. Säg inte att du inte visste det sa jag och garvade.
- Nej vad säger du? Va häftigt! Ja, men du. Vi ses nog, säger han och i stort sett sväljer korven hel och säger hejdå och glider in i bilen där kollegan satt bredvid.
Han backar ur parkeringen och smyger iväg. När han kommer ut till korsningen där det verkligen är blankpolerat ställer han sig på gasen och Volvon vrålar till och försvinner på tvären i jordens moln av snödamm.

- Jag bara skakar i huvet och skrattar lite.
Det var det roligaste jag har sett.
Fick samma polis efter mig på en sjöis för längre sen också, men den historien skriver jag nog en annan dag.
FInns mycket kul saker att berätta om ordningsmakten här uppe i skogarna. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang