2203
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Ointresserad.
936 Inlägg
8 oktober 2009
"man får faktiskt inte göra såhär" är ju en grej man fått.. sen, "vet din mamma om vad du håller på med?"

Teabag appreciation club.

1 772 Inlägg
10 oktober 2009
https://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/780498_xqqnns.jpg

Är väl de tråkigaste..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

erixon89
10 oktober 2009
NordstromJ skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/72000/780498_xqqnns.jpg

Är väl de tråkigaste..

usch:(

1337
1 343 Inlägg
10 oktober 2009
Snitch skrev:
"man får faktiskt inte göra såhär" är ju en grej man fått.. sen, "vet din mamma om vad du håller på med?"

Hur gammal är du???
sånt fick man höra när man var typ 13 bast

I'm not a fighter, I'm a lover!

negativ..
167 Inlägg
10 oktober 2009
detta har inte hänt mig utan jag har hört den av min mammas gamla arbetsgivare..
arbetsgivaren hade en vän som var pilot, och ägde även en liten sportbil som han gillade att gasa med..
en gång när han var ute och gasade så gick det lite förfort och en arg polis vinkar in honom till kanten..
den arge polisen går fram och ska vara "rolig" och säger : "kan man få se på flygcertet??!!".
"visst", säger han och langar fram flygcertifikatet..
polisens ända ord var "ÅK!!!"..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

Green Street Elite
676 Inlägg
10 oktober 2009
blev stannad i natt, första dom säger är det du som är andreas från väddö?
WTF!? vare första jag tänkte tongue ^^ körde inte min bil, har inte varit i rätten tidigare, finns inte med i några register ^^ så hur fan vet dom vem jag e tongue

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
10 oktober 2009
paradyne skrev:
blev stannad i natt, första dom säger är det du som är andreas från väddö?
WTF!? vare första jag tänkte tongue ^^ körde inte min bil, har inte varit i rätten tidigare, finns inte med i några register ^^ så hur fan vet dom vem jag e tongue

Dom kollade ditt reg, såg din pappas/mammas namn (antagligen) Så såg dom att du kanske var lite för ung för att vara typ 40, så dom utgick ifrån att du var deras son?

Thats my best guess tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

4 005 Inlägg
11 oktober 2009
cuppre skrev:
detta har inte hänt mig utan jag har hört den av min mammas gamla arbetsgivare..
arbetsgivaren hade en vän som var pilot, och ägde även en liten sportbil som han gillade att gasa med..
en gång när han var ute och gasade så gick det lite förfort och en arg polis vinkar in honom till kanten..
den arge polisen går fram och ska vara "rolig" och säger : "kan man få se på flygcertet??!!".
"visst", säger han och langar fram flygcertifikatet..
polisens ända ord var "ÅK!!!"..

Alltså din mammas förra arbetsgivares kompis?

kompis kompis kompis var med om en sak.... gah.

Jag har också hört den historien... Kompishistorier är inte lika roligt som egna upplevelser, och det är väl det denna tråd handlar om?

53 Inlägg
11 oktober 2009
Ut ur bilen!!!  Ut ur bilen och lägg händerna på motorhuven,, ut ur bilen nu!!!!!!

12 086 Inlägg
11 oktober 2009
"Har du problem" asså jag va såå nära på att dra en Åke lol

1337
1 343 Inlägg
11 oktober 2009
Limited-Ed skrev:
Ut ur bilen!!!  Ut ur bilen och lägg händerna på motorhuven,, ut ur bilen nu!!!!!!

vaknade du sen och insåg att det var cops på tv?

I'm not a fighter, I'm a lover!

226 Inlägg
11 oktober 2009
"jaså varför åker du runt i en koenigsegg för da"

Vart stoppad i saaben.

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
11 oktober 2009
Xtravagant skrev:
Limited-Ed skrev:

vaknade du sen och insåg att det var cops på tv?

hahah finns snutar som e blåsta tongue såå tror han big_smile

SpeedFreakz Sweden
1 778 Inlägg
11 oktober 2009
JapMax skrev:

haha det har man stor lust att göra ibland när dom kommer med dumma kommentarer och frågor:Ptongue

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 oktober 2009
En fråga man får ofta av BÄGGE poliserna i bilen är - Vart bor du? WTF!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 oktober 2009
Memme skrev:
En fråga man får ofta av BÄGGE poliserna i bilen är - Vart bor du? WTF!

då svarar man Hemma wink så tänker de wtf istället;)

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
11 oktober 2009
Brukar svara " Där, å pekar bara " tongue hahaha

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

negativ..
167 Inlägg
11 oktober 2009
JapMax skrev:

hahahaha.. skulle inte förvåna mig om du hade gjort det heller.. typsikt dig..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

negativ..
167 Inlägg
11 oktober 2009
linuslinje skrev:
kompis kompis kompis var med om en sak.... gah.

Jag har också hört den historien... Kompishistorier är inte lika roligt som egna upplevelser, och det är väl det denna tråd handlar om?

haha.. jo men visst att du har.. synd att jag träffat personen i fråga med..
jag har många som jag kan bjuda på när jag blivit stoppad.. men dom är vella som dom flesta andras i denna tråd..
typ "va fan håller du på med??" "vem tror du att du är??" "är det din bil??" m.m...

www.5100.se

45 Inlägg
11 oktober 2009
Jag har blivit stoppad så många ggr att jag tappat räkningen, men här kmr några av gångerna...

Dom här är ifrån när jag åkte moppebil..

Polisen stannar mig mitt i natten och följande händer..

Polisen: Tjena grabbar, vad gör ni ute nu?
Jag: Tjena, ute å steker lite bara(himlar med ögonen)
Polisen:(lätt grinigt) Jo vi har sett dig några ggr, och vi tycker inte om det vi sett...
Jag: Nähä, vad har jag gjort för fel då?
Polisen: Till att börja med gäller samma hastighetsbegränsning dig som alla andra...
Jag: Men jag har inte kört för fort.
Polisen: Nehe de ser då ut som de.
Jag: Ber om ursäkt då. (för jag inte orkar dividera med dom)
Polisen: Äh strunta i de där nu, vad sitter de för spis i den här lilla lådan då?
Jag: Ehh...ja de är väll en halvt dö 2 cylindrig diesel på ca 6 hästar...
Polisen: Haha ja de va då inte mycke å komma med, men endå har vi mätt upp dig i 70 km/h!
Jag: Sneglar på polisen å får bara fram.. Oj då...erm mätaren måste visa fel.
Polisen: Okej då säger vi så, kör nu lite förskitigare, annars får du bjuda på en åktur i den här;P
Jag: Haha då får ni åka med nästa gång vi ses!wink
Polisen: Vi ses då grabbar.

2 dagar efter blir jag stoppad av samma polis...

Polisen: Men tjenare! Har du mycket för dig just nu eller kan du bjuda på den där åkturen nu?
Jag: Hallå där, jag gör inte så mycket just nu men passagerarsätet är upptagen som du ser.
Polisen: Han kan sätta sig i polis bilen med min kollega så länge så slipper han stå ute och frysa.
Jag: Okej då, sneglade över på polaren som höll på att skratta så tårarna rann.
De hela slutade iaf med att jag bjöd polisen på en åktur genom city och blev inte stoppad nån mer gång i den moppebilen:)

Följande har hänt när jag haft körkort..

Jag har lånat min brors gamla A6 som bara har 1 ljuddämpare(låter väldigt mycket). De va i vintras så de va ju halt på vägarna så de släppte bara man petade på gasen och bilen varvade till så de ekade i hela stan... Ser polisen komma upp bakom, kände på mig att jag skulle bli stoppad... vilket jag blev efter att det släppt lite granna med framhjulen i en korsning så de bara vrålade ur avgassystemet. När jag blivit stoppad händer följande:

Polisen som i princip sprungit fram till bilen skriker följande rakt i ansiktet på mig: ÄR DU DUM I HELA HUVET ELLER?!
Jag: Eh ursäkta?!
Polisen: Ja du kan ju för i helvete inte åka runt utan avgassystem och gasa som en idiot!!
Jag: Ja men du.. de sitter ett komplett avgassystem på den här.
Polisen: I helvete att de gör! Den låter ju som en traktor!
Jag: Jag lovar dig de sitter ett komplett avgassystem på bilen.
Polisen: Jag får väll titta efter då. Han böjer sig ner å tittar under bilen.
Jag: Ser du de sitter ett avgassystem där...
Polisen: Jo visst sitter det ett avgassystem där... men vart är ljuddämparna? jag kan inte se dom..
Jag: Jo men de här är ett racing avgassystem svarar jag skräckslaget..
Polisen: Jaha och vad innebär det då?!
Jag: Är det ett racing avgassystem så är ljuddämpare och katalysator inbyggt för bättre prestanda (ljuger så de står härliga till å hoppas på det bästa)
Polisen: Jaha det låter dyrt.. Men du de låter fortfarande för mycket.
Jag: Jag kan hålla med om att det låter mycket men bilen är besiktigad med det här avgassystemet...
Polisen: Mumlar nånting och säger sedan bara hej då och ber om ursäkt för att han stannat oss.

Jag å min polare som satt i bilen började skratta som bare fan.. Kom fram till att jag hade en jävla tur att han inte kunde mycket om bilar smile

De här hände en gång när jag åkte med en polare i hans bmw. Detta var vintertid så de gick ju mer på sidled än rakt;P

Vi hade precis tagit ca 8 varv i en rondell när vi blev stoppade av polisen. Polaren tänkte ju självklart, fan fan nu går det åt helvete! Polisen kommer fram till bilen och flinar och säger: Har du körkort?
Polaren fumlar reda på körkortet och ger polisen körkortet med den skakigaste handen jag sett... Polisen frågar varför han skakar så mycket. Polaren svarar: De är ju fan kallt ute vettu...
Polisen: Sluta med skit snacket. vi såg dig i rondellen här nere.
Polaren: Okej.. Ska ni behålla körkortet eller?
Polisen: Näe inte idag, vi ville bara fråga lite om bilen, jag hade nämligen en sån här när jag va yngre.
Polaren: Jaha okej, vad vill ni veta då?
Polisen: Får vi titta under huven?
Polaren: Ja visst men den är helt original.
Polisen: Men vad tråkigt då, jag som trodde du hade turbo.
Polaren: Näe de har jag inte råd med.
Polisen: De va synd. Men du kör väldigt bra iaf. Men kör inte så många varv nästan gång och se till att vi inte ser dig för nästa gång tar vi kortet för vårdslöshet i trafik..
Polaren: hehe tackar. Näe fan nu ska vi bort till ett industriområde å köra skiten ur epa pojkarna.. om jag får åka nu?
Polisen: Ja åk ni. Kör inte ihjäl nån bara. Å få se på lite sladd nu när du åker iväg.
Polaren: Amen tjarå å ska glida iväg lite snyggt på ställ men slår runt. Polisen skrattar och åker iväg medans polaren sitter och skäms å gömmer sig bakom ratten:P

Tacka vet jag polisen i Bollnäs. Sjysta killar de:)

Sök