Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

turbos4
29 mars 2007 · 369 Inlägg

när jag var yngre och körde trimmad moped, så vart jag stoppad....och då sa snuten: "jävlar den gick ju riktigt bra" tongue...hehe jag slapp böter och allt...fick bara en varning...

Avant för varje slant.
gamlingen
29 mars 2007 · 5 198 Inlägg

Mej har dom bara sagt.. Har du körkortet med.. åsså vill jag att du blåser.... men allvarligt.. ska det va så svårt å hålla hastigheten å va laglydig ?

RHO Diesel puffare ;)
29 mars 2007 · 161 Inlägg

Roligaste komentaren jag fått var när jag hade min Saab 9-5 Aero st3..

Jag och brossan kom på E6:an från Göteborg mot Skåne hade väl inte "riktigt" laglig hastighet om man säger så..
Det var på natten och inte så mycket bilar ute.. då jag närmar mig en bil lite längre fram tänker inte så mycket på det men när jag är så pass nära att jag se att det är en målad polisbil trycker jag bromsen i botten, känndes som om jag kom på framhjulen förbi polisbilen!!
Då jag lägger mig i laglig hastighet framför de tar inte det lång tid innan blåljusena kommer på!
Åker in till vägkanten och undrar hur jag komma ur detta..

Polisen kommer fram till min ruta, och jag rulllar ner då säger han:

"Bara för att det är en Aero får man inte använda sig av den som ett flygplan"

Jag och brossan asgarvade, sen fick jag vissa körkort och blåsa..

det sista han säger är försök nu hålla hastigheten resten av er resa wink

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!
BMW 320D E91 "Familjeräcer" (2010)
BMW 320DA E91 "Black Panther" (2010)
Digital_Kicker
29 mars 2007 · 3 721 Inlägg

Körde om en lastbil som höll 80 på en 90 väg, så ser jag att det kommer mötande bilar och beslutar mig som alla andra hade säkert gjort att öka på lite. Och starx nere i en korsning står snuten och vinkar in mig.  Han hade sett mig köra om lastbilen och sett att det kom mötande bilar, och sedan ändå gett mig böter!, Jag frågade ut honom om jag gjort fel med att öka hastigheten, men det ville han inte svara på.

Blev riktigt käckt eftersom jag haft körtet i snart 3 år och inte änns fått en parkeringbot. Och nu detta! Haha.

_Norrland_ Bilvårdstekniker
29 mars 2007 · 766 Inlägg

har inge varit med om någonting roligt under tiden jag kört bil men för några år sedan när jag körde epa :

Jag och en kompis var ute med epan och körde runt stan en helgkväll och sedan så dör den bara av precis innan en rondell och det är en ganska smal väg så ingen tog sig förbi så vi fick hoppa ut och putta den upp på trotoaren och vilka är bilen nästan strax bakom? jo polisen dom stannar och en av poliserna hoppar ut och hjälper till och puttar och säger sedan när vi fått den av vägen : "Inte undra på att den surar igen så som du sitter och smygkör" sen skrattade han .. haha big_smile

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
Horizon
29 mars 2007 · 296 Inlägg

_Norrland_ skrev:
har inge varit med om någonting roligt under tiden jag kört bil men för några år sedan när jag körde epa :

Jag och en kompis var ute med epan och körde runt stan en helgkväll och sedan så dör den bara av precis innan en rondell och det är en ganska smal väg så ingen tog sig förbi så vi fick hoppa ut och putta den upp på trotoaren och vilka är bilen nästan strax bakom? jo polisen dom stannar och en av poliserna hoppar ut och hjälper till och puttar och säger sedan när vi fått den av vägen : "Inte undra på att den surar igen så som du sitter och smygkör" sen skrattade han .. haha big_smile

Haha det där var humor!lol

carnageman Rallyförare
29 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Det där hade jag aldrig tagit... Kommer ihåg frågan från teoriprovet:
-I vilken situation får du överskrida hastigheterna grovt?

A) Vid omkörning
B) När polisman ger tecken att sakta ner
C) När det står älgar på vägen
D) När du är bajsnödig

(Fotnot: Svarsalternativ B, C & D är figurerade men snarlik dumhet i dom riktiga svaren)

Accepterade du böterna eller drog du det vidare till rätten?

Digital_Kicker skrev:
Körde om en lastbil som höll 80 på en 90 väg, så ser jag att det kommer mötande bilar och beslutar mig som alla andra hade säkert gjort att öka på lite. Och starx nere i en korsning står snuten och vinkar in mig.  Han hade sett mig köra om lastbilen och sett att det kom mötande bilar, och sedan ändå gett mig böter!, Jag frågade ut honom om jag gjort fel med att öka hastigheten, men det ville han inte svara på.

Blev riktigt käckt eftersom jag haft körtet i snart 3 år och inte änns fått en parkeringbot. Och nu detta! Haha.

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
PLPerformance
29 mars 2007 · 213 Inlägg

Blev stoppad av snuten en söndagsförmiddag:

Polisen: Har du gjort yttre kontrollbesiktning innan du körde hemmifrån?

Jag: Nej, vadå? Hänger blinkersen lös igen?

Polisen: Ja, hahahaha, Ta å fixa det när du kommer hem

Darkie dARKiE
29 mars 2007 · 5 031 Inlägg

" tillbaks till körskolan igen " * klipp klipp *

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Snoppen
29 mars 2007 · 543 Inlägg

Vart stoppad med min Raggar-Mazda 323, som vanligt. smile Det var iaf mitten på maj och jag hade min rattmuff kvar, och dom åkte efter och stannade mig, det första polisen sa till mig, är det inte dags att ta av rattmuffen nu? Och sen fick jag blåsa så åkte dom. big_smile

Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
ironhead volvoraggare
29 mars 2007 · 4 776 Inlägg

minns en gång då jag vart stoppad och snuten går runt bilen och kollar och säger det sitter ju  döskallar runt om vad coolt då säger jag jo jag vet det temat ska följas

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Bolinder
29 mars 2007 · 2 Inlägg

Jag flyttade till Lund för nästan 15 år sen och kan stan ganska bra. Eftersom hela innestaden är enkelriktad brukar det märkas när någon utsocknes kör runt där.

Under en period bodde jag i Dalarna, men var nere ganska ofta. Vid ett tillfälle hade jag tankat (på Shellmacken vid Trollebergsrondellen för en som känner till Lund) och körde glad i hågen ut norrut mot norra ringen. Inne på macken hade också Farbror Blå befunnit sig, och dom hängde på och ett par hundra meter senare var det blåhjus och stopp. Dom verkade bli lite fundersamma när dom hörde skånska från chauffören och frågade om det var min bil. När jag svarat dom att det var så och jag dessutom fått visa upp den rosa lilla lappen och allt var i ordning så kom dom med en trevare: "Men bor du inte här nere då?" Nej, svarade jag, får jag inte köra bil i Lund bara för att jag bor i Malung? Det fick jag förstås... Dom hade alltså kollat bilen hos CBR och konstaterat den var hemmahörande i Dalarna men körstilen hade skvallrat om att föraren var välbekant med Lund. Det var tydligen enda skälet till att dom ville kolla närmare.

Några år senare vid samma mack fast på väg ut mot Hjärup blev jag invinkad en tidig vårkväll.
-Du kör utan att ha tänt lyset, blev kommentaren från ordningsmakten.
-Det är inte mörkt, blev mitt svar.
-Jag tycker nog att det är mörkt. Funkar lyset då?
-Ja.
-Tänd så vi får se.
Jag tände och konstapeln gick ett varv runt bilen.
-Det ser ju bra ut, kör nu men behåll lyset på!

_fillan_ med lem
29 mars 2007 · 1 925 Inlägg

ironhead skrev:
minns en gång då jag vart stoppad och snuten går runt bilen och kollar och säger det sitter ju  döskallar runt om vad coolt då säger jag jo jag vet det temat ska följas

de där fattar jag inte vitsen me ?

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
29 mars 2007 · 764 Inlägg

Har väll ett lite roligare inslag från när jag o polarna körde hem från hemsedal mitt i natten efter sportlovets skidsemester.. Och vi som inte skulle köra var ju tvungna att avsluta resan med årets karatefylla! Jävla massa fartkameror har ju norrbaggarna, men efter en tio minuters funderande kom vi fram till att vafan - vi skruvar la av framplåten.. Finns ju fan inte en snut på minst 40 mil tänkte vi.. Drog iväg vid 12 tiden på natten o kör ut på "stora vägen".. Efter 500 meter trofan att snuten står där med piketbussar o hela köret och vinkar in oss.. Två poliser går ett varv runt bilen och ber sedan våran chaufför att blåsa (självklart inga problem).. där sitter vi skitnervösa med var sitt flak öl under fötterna (var ganska trångt i bilen), och kan fan inte fatta att dom inte har sett våran avsaknad av skylt.. Visade sig att snuten mest stog där för att leta efter knark, varefter vi i baksätet får gå ut för att bli visiterade.. Helt jävla otroligt har de fortfarande inte sett att vi inte har skylt på fram.. Tills de öppnar dörren o ska plocka ut snubben som sitter längst fram i bilen, och under hans fötter skymtar de - en nummerplåt.. Polisen går snabbt som fan fram o märker att där sitter ingen skylt, varpå han utbrister.. "Har ni också hört att det finns fartkameror i norge?" samtidigt som han börjar flabba... Vi fick skruva på skylten och åka där ifrån, lättade över att slippa norges svindyra böter.. schysstare poliser har jag aldrig träffat tongue

ironhead volvoraggare
29 mars 2007 · 4 776 Inlägg

_fillan_ skrev:

ironhead skrev:
minns en gång då jag vart stoppad och snuten går runt bilen och kollar och säger det sitter ju  döskallar runt om vad coolt då säger jag jo jag vet det temat ska följas

de där fattar jag inte vitsen me ?

det är ju i hallstavik det hände och där händer det aldrig nått kul

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Stoffe_G
30 mars 2007 · 135 Inlägg

När jag körde distributionsbil för Mekonomens centrallager fick jag smörjobb en förmiddag att glida in till banken å lämna in veckans kaffepengar - en postback full med mynt.
Parkerar skåpbilen (Knallgul med mekonomen-logga på) och på parkeringen står två polisbilar och gör rutinkontroll... När jag stängt av så glider en pensionsmässig polisman upp till rutan och säger att jag skall visa kortet och blåsa.... Efteråt kläcker han kommentaren som borde få nobelpris: Du jobbar på mekonomen va? Då sitter jag dessutom i arbetskläder med mekonomenlogga överallt... "ehh, ja".
Han sneglar lite suspekt på backen med pengar i så jag förklarar att jag ska till banken med kaffepengarna... "ja, ha... och det är trevligt på mekonomen?"..... Haha....


En annan gång var jag och polaren i helsingborg och skulle se om det var några fräcka bilar som gled runt. Vid ett rödljus i höjd med McDonalds i Stattena står två målade snutbilar i varsin fil. Båda rullar några decimeter åt gången mot linjen och varvar som fan. När det slår om till grönt stämplar båda och vrålar förbi alla streetracers på parkeringen... Polaren försöker hänga på snutarna med sin 850 men dom bara försvinner.... haha... dom är visst människor dom med.... big_smile

Idrott luktar svett, sport luktar bensin
Oldsmobile Delta 88 "Holiday sedan" (1965)
Volvo V40 D4 Cross Country "Ocean Race" (2015)
mannen666666 preem pump
30 mars 2007 · 836 Inlägg

carnageman skrev:
Det där hade jag aldrig tagit... Kommer ihåg frågan från teoriprovet:
-I vilken situation får du överskrida hastigheterna grovt?

A) Vid omkörning
B) När polisman ger tecken att sakta ner
C) När det står älgar på vägen
D) När du är bajsnödig

(Fotnot: Svarsalternativ B, C & D är figurerade men snarlik dumhet i dom riktiga svaren)

Accepterade du böterna eller drog du det vidare till rätten?

Digital_Kicker skrev:
Körde om en lastbil som höll 80 på en 90 väg, så ser jag att det kommer mötande bilar och beslutar mig som alla andra hade säkert gjort att öka på lite. Och starx nere i en korsning står snuten och vinkar in mig.  Han hade sett mig köra om lastbilen och sett att det kom mötande bilar, och sedan ändå gett mig böter!, Jag frågade ut honom om jag gjort fel med att öka hastigheten, men det ville han inte svara på.

Blev riktigt käckt eftersom jag haft körtet i snart 3 år och inte änns fått en parkeringbot. Och nu detta! Haha.

man får väl ALDRIG överskrida hastighetsbestämmelserna... eller???

Senast redigerat av mannen666666 (30 mars 2007)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
master_lars
30 mars 2007 · 1 160 Inlägg

joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Soak
30 mars 2007 · 64 Inlägg

master_lars skrev:
joo, man får överskrida hastighetsbegränsningen vid omkörning. Annars skulle det ju aldrig gå att köra om timmerlastbilar som ligger i 87 på 90 väg tex. Det skulle ta för lång tid och då blir det trafikfarligt.

Jag tog körkortet för några månader sen, och jag fick iaf lära mig att man inte fick överskrida hastigeheten på nått sätt, även fast man ska köra om en timmerbil som ligger i 87 tongue

norrloader
30 mars 2007 · 96 Inlägg

Fan vilken rolig tråd. Flera högljudda skratt...
Ok. blivit stoppad 2 ggr.

1:
Va väl 10-15 år sen. En polare körde en riktigt sunkig amazon, som var rätt kul.
Stängde man av täningen, höll fullt spjäll och sen slog på igen blev det en DUKTIG smäll i avgassystemet. Kul med sånna egenheter på en bil som de inte gör så mycket påwink
Skrämde en massa kärringar på stan, vilket resulterade i ett par blåa blink som påkallade vår uppmärksamhet.
Det var hela kittet. Händer på tak brett isär. En snut stod bakom oss, den andra letade igenom hela bilen.
Frågan ställdes naturligtvis: Va fan letar ni efter ?
"Jo, vi har fått flera samtal att ni åker omkring och skjuter med hagelgevär."
Både jag å polar'n glömde allt vad händer på tak hette och vek oss i ett asgarv, och förklarade att vi "bara" hade lite problem med förgasarsmällar. Ingen åtgärd

2:
Var nere å hämtat upp allt kvarvarande skit i stugan i tantens dåvarande Astra-kombi.
Gud va skönt, eftersom den hade nya dämpare. Till historien hör att jag fått dämpare till en vanlig astra, som monteras tvärsom och således hade jag ingen dämpning överhuvudtaget.
På vägen hem var jag trött, irriterad å sur. Körde om alla sniglar som tydligen var tvingade att hålla hastighet, så det kanske blev några mindre bra omkörningar...
Lagom uppe vid strängnäs stannade jag vid brandstation och pissade, å sen iväg igen.
när jag kört ut igen fick jag snuten i häcken som kommit upp strax efter mig.
Blink-blink, blink-blink, blink-blink TUT.
En lampa i fejset - "Du ska blåsa !"
jaha va fan då rå ?
"Ja, du såg inte när vi blinkade åt dig. Flera personer har ringt in om dig, om att det har vinglat duktigt när du kört."
Irriterad som fan går jag ur bilen å röker (igen).
naturligtvis blåste jag. Förklarade att jag aldrig dricker när jag ska köra, så...Sen förklarade jag historien med stugan o dämparna.
Han kollade in i bilen och konstaterade att det var att dom inte skulle väga bilen.
(naturligtvis med "Ta det lungt-tillägget")

=================
Knowledge is useless, unless no one know that you know what you knows...
=================
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang