2167
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Ointresserad.
936 Inlägg
7 december 2009
Mr_dOhC skrev:
"- Utan körkort får man inte köra bil!!mad"

Fick du se deras IQ papper?

Teabag appreciation club.

1 772 Inlägg
7 december 2009
Grotesk skrev:
cuppre skrev:
höll 100 på 70 väg och mötte en polisbil, klockan var runt 2 på natten.
sedan blev det 90 väg och jag såg ett par ljus komma bakom på avstånd.. tänkte direkt "jaha, dom vände".. la mig i 90 och sen blev det 70 igen så jag saktade ner till 70. och bilen kommer upp bakom, japp polisen jag nyss mött. sen blev det disco. svängde in på en bussficka, lägger i handbromsen och motorn fortfarande igång på tomgång och går ur bilen och möter polisen.

P: "Vi tyckte att det small om bilen när vi mötte dig"
Jag: "öhh, ok. den var ny"
P: "jaa du har ju ett ganska rejält avgassystem på bilen".
sitter 3" hela vägen från turbon och en ljuddämpare och 4" ut.

..And then?

..And then..? and then..? and then..? and then..? AND THEN! AND THEN! AND THEN! AND THEN!

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Ointresserad.
936 Inlägg
7 december 2009
NordstromJ skrev:
Grotesk skrev:
cuppre skrev:
sedan blev det 90 väg och jag såg ett par ljus komma bakom på avstånd.. tänkte direkt "jaha, dom vände".. la mig i 90 och sen blev det 70 igen så jag saktade ner till 70. och bilen kommer upp bakom, japp polisen jag nyss mött. sen blev det disco. svängde in på en bussficka, lägger i handbromsen och motorn fortfarande igång på tomgång och går ur bilen och möter polisen.

..And then?

..And then..? and then..? and then..? and then..? AND THEN! AND THEN! AND THEN! AND THEN!

Sen vaknade han. Eller ja, nåt sånt...

AND THEN!?

Teabag appreciation club.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 december 2009
Snitch skrev:
NordstromJ skrev:
Grotesk skrev:

..And then?

Sen vaknade han. Eller ja, nåt sånt...

AND THEN!?

AND THEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! ^^

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
8 december 2009
Blev stoppad i en blåskontroll förut idag.
Efter han har sett lappen och jag blåst säger han "Å nykter var du å!"
Ja, sa jag det vore väl konstigt annars jag som inte dricker.
Han tittar på bilen, som inte direkt är varken tyst eller osynlig och flinar. "Men full me bus det är du allt!"

Så gapskrattar han, ger en bra komplimang om bilen och säger ha en bra dag. smile

Såna poliser gör det gott att träffa. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
8 december 2009
MrEricsson skrev:
snacka om att folk vill spåra ur tråden?

Kanske för att vi vill veta vad mer polisen sa?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Makaronborrare
993 Inlägg
8 december 2009
Grotesk skrev:
cuppre skrev:

..And then?

Cliffhanger

260 Inlägg
8 december 2009
calibra1992 skrev:
Grotesk skrev:
cuppre skrev:

..And then?

Cliffhanger

Haha, ja verkligen. Trodde det skulle komma mera, men verkar som det var allt. Fascinerande!

1 338 Inlägg
8 december 2009
Polis : Hur Snabbt gick det där då??
Jag: öhhhm ca 100??!

Polis: #¤¤%&/&¤%½##"!¤"#½¤
Jag: ok men Högst 105..

Polis: Stick härifrån ser jag dig köra för snabbt igen så #!¤!"#¤ ryker lappen och så får du böter..
Jag:  Ok tack hej då..

Polis: Stick !¤"#¤"!

Körde hmm Lite för snabbt på 90 Väg.
Han var snäll trots allt eller så var det för han ej han klocka mig? tongue

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

1 772 Inlägg
8 december 2009
MrEricsson skrev:

Var lite väl trött och kom och tänka på http://www.youtube.com/watch?v=K7luMp6lb9M när jag läste hans kommentar bara..

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
8 december 2009
NordstromJ skrev:
MrEricsson skrev:

Var lite väl trött och kom och tänka på http://www.youtube.com/watch?v=K7luMp6lb9M när jag läste hans kommentar bara..

And then....?   roll

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

139 Inlägg
8 december 2009
Robban_89 skrev:
NordstromJ skrev:
MrEricsson skrev:

And then....?   roll

No and then!

negativ..
167 Inlägg
8 december 2009
jag fick blåsa, visa körkort och åka..

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

RMR-Crew
478 Inlägg
8 december 2009
Blev stoppad igår kväll när jag va ute med min 240, sladdade sönder vänster länkarm bak så hela fjäderskålen + länkarmen hängde i backen, och bakaxeln satt lagom löst.
Tänkte att jag får ta en lite mer avskilld väg hem då det var över 2 mil hem.
När jag står vid en stopp plikt så ser jag en bil komma rätt långt borta så jag väntar för att släppa förbi den, mkt riktigt så va det ju såklart snuten, när han såg mig köra iväg lite långsamt efter att han kört förbi så vände dom och jag stannade mitt i vägen.

Dom klev ur och sa att denna bilen får jag ju inte köra med för den är obesiktigad, oskattad och avställd.
Tror det såg lite lustigt ut också med tanke på hur mkt det gnistrade bakom mig. big_smile

Efter att dom visiterat mig och jag har fått blåst så sa dom bara "putt in den i bussfickan och åk med din polare hem, hej då"
Senast redigerat av kawiZz (8 december 2009)

918 Inlägg
8 december 2009
kawiZz skrev:
Blev stoppad igår kväll när jag va ute med min 240, sladdade sönder vänster länkarm bak så hela fjäderskålen + länkarmen hängde i backen, och bakaxeln satt lagom löst.
När jag står vid en stopp plikt så ser jag en bil komma rätt långt borta så jag väntar för att släppa förbi den, mkt riktigt så va det ju såklart snuten, när han såg mig köra iväg lite långsamt efter att han kört förbi så vände dom och jag stannade mitt i vägen.

Dom klev ur och sa att denna bilen får jag ju inte köra med för den är obesiktigad, oskattad och avställd.
Tror det såg lite lustigt ut också med tanke på hur mkt det gnistrade bakom mig. big_smile

Efter att dom visiterat mig och jag har fått blåst så sa dom bara "putt in den i bussfickan och åk med din polare hem, hej då"

And then? wink

Du slapp böter iaf tongue

RMR-Crew
478 Inlägg
9 december 2009
Ante90 skrev:
kawiZz skrev:

And then? wink

Du slapp böter iaf tongue

Jovars, det var jag mkt tacksam över. smile

hade blivit en del böter om dom var noga, tex. inge bälte, trasig blinkers, trasig baklampa, avställt, obes, oskatt, däcken, för att inte tala om lös bakaxel + hängande länkarm.

214 Inlägg
9 december 2009
Snitch skrev:
Mr_dOhC skrev:
"- Utan körkort får man inte köra bil!!mad"

Fick du se deras IQ papper?

Glömde fråga om det, det hade säkert gjort dom på ännu bättre humör wink

Japsare
508 Inlägg
9 december 2009
Vi skulle spela in film en gång, hade 2 bilar varav en avställd osv osv... vi hade en hel del vapen, då soft-air-guns.
Klart polisen kommer till plats big_smile vi märkte dock inte fören dom börja prata... "-Det är polisen" utbrister en av mänen, o när vi tittat bort står de fan en hel arme av poliser me dragna vapen big_smile
En kompis kunde då inte hålla sig o skricker tillbaka "-Ja, vi ser de", ströt skön lol sen va de rätt lugnt, dom kollade upp vapnena o fick vår förklaring ^^ ingen skadad tongue fick böter för den ena bilen dock har ja för mig.

En annan va när ja va ute o åkte, blör väglag o fick för mig att handbromsen ä kul big_smile kommer till en korsning där ja bestämt ska före mötande bil, väl gjort så drar ja i kryckan o glider, glider lite till, glider lite för mkt, får tillbaka kontrolen o blick längre bort på vägen, där står snuten... tagen på bar gärning lol "-Du förstår varför vi stanna dig va?" hahaha ^^ lite senare "-Nu finns de 2 åtgärder, antingen får du en bot som kostar en jävla massa pengar, eller så kommer vi ihåg de här o du gör inte om de." Måste säga att han va trevlig. smile
Senast redigerat av GrEEn_NeoN (9 december 2009)

-My Way - Side Ways!-
En gång Japsare... Alltid Japsare!

918 Inlägg
9 december 2009
GrEEn_NeoN skrev:
Vi skulle spela in film en gång, hade 2 bilar varav en avställd osv osv... vi hade en hel del vapen, då soft-air-guns.
Klart polisen kommer till plats big_smile vi märkte dock inte fören dom börja prata... "-Det är polisen" utbrister en av mänen, o när vi tittat bort står de fan en hel arme av poliser me dragna vapen big_smile
En kompis kunde då inte hålla sig o skricker tillbaka "-Ja, vi ser de", ströt skön lol sen va de rätt lugnt, dom kollade upp vapnena o fick vår förklaring ^^ ingen skadad tongue fick böter för den ena bilen dock har ja för mig.

En annan va när ja va ute o åkte, blör väglag o fick för mig att handbromsen ä kul big_smile kommer till en korsning där ja bestämt ska före mötande bil, väl gjort så drar ja i kryckan o glider, glider lite till, glider lite för mkt, får tillbaka kontrolen o blick längre bort på vägen, där står snuten... tagen på bar gärning lol "-Du förstår varför vi stanna dig va?" hahaha ^^ lite senare "-Nu finns de 2 åtgärder, antingen får du en bot som kostar en jävla massa pengar, eller så kommer vi ihåg de här o du gör inte om de." Måste säga att han va trevlig. smile

hahahahahah tongue

Sök