2034
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
11 januari 2010
CarpeDiem skrev:
gamlingen skrev:
Så undrar ungdomen varför polisen är så tvär mot dom,jag vet svaret,, men vet ungdomen det själva ?

Om du är så smart och vet svaret, då kan du väl tala om det.

//CarpeDiem wink

Kom igen, han HETER "gamlingen" och kör en V40
Kan det bli mer Svensson-farsa?

Och Du unge herre borde lära dej att respektera dom äldre wink

osvosv.

Det var en lustig kommentar tkr jag. Sen vrf alla ska ha sand i f*ttan ch vara så stela fattar jag inte.
Va glad! mkt trevligare då

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Självlärd
3 083 Inlägg
11 januari 2010
Var för inte allt för länge sen.. Bor på gotland.. Hade varit hos flickvännen på fastlandet. kom hem med båten o farsan hämtade mig. Vi blir stoppade på polisens vanliga kontrollställe. Var bara vanlig KK-koll och nykterhet. Rätt som det är så kommer ena blårocken runt o knackar på min ruta. Fråga om jag har någon id-handling på mig. Drar upp lägget o så säger han "Jag tycker jag känner igen dig. Har du haft med polisen att göra dom senaste dagarna?"

Svarar helt enkelt "Nej"

(hade varit borta i drygt två veckor)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
11 januari 2010
Julaftons förmiddag, ligger bakom en polisbil kör lagligt och fint, fast med park-dim ljus, så dom blinkar naturligtvis fast mig,
P1 kommer till mig medans P2 sitter kvar i bilen
P1: tjenare
J: hej på dig du!
P1: vad kör du med för belysning?
J: park-dim ljus
P1: varför det? och de får man väll inte göra?
J: snyggare enligt mig, Jo faktiskt läste på om de där på transportstyrelsen att tills skymning får man köra park-dim, alt. park-dayligt runningtime lysen
P1: muttrar lite och kollar mot skyn
J: sticker ut huvet och frågar, tycker du att det skymmer?
P1: nja kanske inte gör det, och flinar lite kul medans han säger ja du hade koll på det där.
J: bara jo måste ju veta vad som är rätt sa jag med ett leende
Sen blev det lite random snack om de var min bil, vad man jobbar med för att ha råd med en sån i den håla jag bor i, med min ålder (19), innan vi hälsar varann god jul

Har till 99% bara träffat trevliga och vänliga poliser har inget ont säga dom..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

14 Inlägg
11 januari 2010
Körde en bil med företags logga för Ångtvättbilen reg ÅNGAN 1 vart stoppad på 110 väg , körde tillräckligt fort för att jag skulle bli av med kör kortet, och blev stoppad och fick sätta mig i polisbilen, första komentaren i polisbilen av polisen var: Ja du hade ångan uppe... Jätte kul när man vet att man ska bli av med körkortet och bli tvungen att ta om det... ( tio år sedan )

308 Inlägg
11 januari 2010
Själv fick jag en polisbil efter mej för 3-4 år sen. Dom följde efter mej genom stan en bra bit utan att ha blåljus eller något. Bara låg bakom.
Dom följde efter mej in på bostadsområdet jag bodde och när jag till slut parkerade bilen på min parkering så stannar dom bakom min bil och kliver ut.
När jag plockar på mej grejerna jag varit och köpt och går ut så frågar polisen om bilen är besiktad.
-Ja, det är den, svarar jag.
-Okej, för den luktar för jävla illa, säger polisen då tongue
-Ja den slukar olja som fasen, säger jag. Men den ska snart skrotas.
-Ah okej. Dåså.

Sen åkte dom igen. Kollade inte körkort eller nått tongue

Sagt och gjort skrotade jag bilen bara några veckor senare.

1 482 Inlägg
12 januari 2010
Kommer in vid macken för att tanka. Står en polis vid pumpen bredvid och poliserna står inne på macken.
Tankar och går in för att köpa snus.

P: Du, din bil är importerad va?
J: Öhh, ja det är den
P: Märkte det, ett helvette att komma ihåg halvljuset eller hur?
J: Ojj fan, ja det är inte riktigt inlärt att slå på det, speciellt i dagsljus
P: Haha jo jag vet, har en själv. Men det är lugnt, det kommer. Ha en bra dag och glöm inte lyset nu.

Sen vart det inge mer. Ibland har man lite tur smile

BLT Service
Theracords Music Label

716 Inlägg
12 januari 2010
Svenss0n skrev:
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

Mindre än 1km kvar hem så hade man 3 civila bakom sig då...

P1: Är du galen?
P2: HUr snabbt körde du?
J:Vad?
P2: HUR SNABBT KÖRDE DU?!!
J: Lagligt... Eller?
P1: Jo tjena, kolla stenskotten du gav mig... Hit me körkortet.
P3: Är de din bil?
J:Pappas
P3: Tänkte väl det, vet han om att du gör så i hans bil?
J:Japp, ja kör såhär oavsett ensam eller me familjen.
P1: Kan ja få se på varningstriangel?
J:Absolut, vet inte om ja har en men jaja.
P3: Hur ska vi lösa detta?
J: Ni är väl poliser?
P3: Jahha, de e denhär stilen vi kör nu?
J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Kan du ta av dig jackan?
J: Lite väl onödigt? De e 7minus...
P3: Gör de snabbt så utgår vi därifrån.
(Tar av mig jackan, hade uniformen på mig)
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Fjant? Se dig själv i spegeln snälla. Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder. Men, visst, som du säger. Ungjävel? Återigen, kommentera inte det om du tycker de e barnsligt. Råkar man ut för det är de bara å skriva in de. Var det något personligt du ville dra mot mig så får du jättegärna komma å säga det i ansiktet och inte via en dator någonstans i bushen. Undra vem fjanten e.

Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

Edit: Pluggar till polis vid sidan av jobbet och ska bara nämna att gruppen hadde ett par lektioner med just P3.
Senast redigerat av Krist (12 januari 2010)

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
12 januari 2010
Krist skrev:
Svenss0n skrev:
Krist skrev:
Hade jobbat 13h en dag. Var hungrig som fn, gick in på ica maxi å köpte en grillad kyckling och en brödbaguett. Skyndade mig hem och körde om en blå passat 00'a combi. Och han drar efter mig, ca 7km's färd. Efter 4km ser jag en saab 9-5 grå combi framför mig som trycker in sig bakom passaten, och efter 6 km kommer det en opel vectra framför mig i motsatt riktning sätter på blå-ljusen och blinkar me hel-ljus, Bakom mig, 2 bilar med hel-ljus och blått. Notera att jag körde 70-80 hela vägen och vid omkörningen kom upp i ca 140 på 50 väg.

J: NJae, bara ge mig böter om de e så, visa mig klockningen där ja körde om er olagligt. Något att gå på så ja kan åkå hem mina sista 500meter för att äta min nygrillade kyckling innan den kallnar...
P3: Jahha, ok. Men tänkte väl varför ja kände igen dig... Hurru fan lugna ner dig, någon vacker dag är de inte jag som står här...

Sen filosofera han ang att körkortet är en lånehandling från länsstyrelsen och att den kan dras tillbaka när som helst etc etc.

Slapp böter, men fick dock äta halvkall kyckling och stenhårt bröd... P1 vart dock förbannad att P3 lät mig gå big_smile

ännu ett exempel på en fjant. vad hade du för jävla uniform på dig? tror du polisen blev rädd för dig? med din attityd så hade polisen bötfällt för minsta lilla. . och kom inte säg att ägde polisen när du verkade stencool och kastade av dig jackan. seriöst vad är det för ungjävlar här inne.

Fjant? Se dig själv i spegeln snälla. Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder. Men, visst, som du säger. Ungjävel? Återigen, kommentera inte det om du tycker de e barnsligt. Råkar man ut för det är de bara å skriva in de. Var det något personligt du ville dra mot mig så får du jättegärna komma å säga det i ansiktet och inte via en dator någonstans i bushen. Undra vem fjanten e.

Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

Edit: Pluggar till polis vid sidan av jobbet och ska bara nämna att gruppen hadde ett par lektioner med just P3.

Det ger dig väl ingen rätt att köra för fort för det?

716 Inlägg
12 januari 2010
Hexenhammer skrev:
Krist skrev:
Svenss0n skrev:

Det ger dig väl ingen rätt att köra för fort för det?

Ok, sa jag ovan att jag har rätt att köra för fort? Inte va ja kan se, men då är väl jag blind.

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
12 januari 2010
Var på väg till garaget med min förra Volvo 242 för att byta fläktremmarna(gnisslade rejält) och blev stannad i en kontroll.

Polisen säger då (något i stil med) hejsan jag ska kontrollera körkort, nykterhet och generatorrem.
Han fick det att låta så roligt så varken jag eller han kunde hålla oss för skratt.

MVH. Alex

4 005 Inlägg
12 januari 2010
Den som inte kan bli militär, den blir polis, den som inte kan bli polis den blir väktare, den som kan bli väktare leker polis privat.

Nöden att hävda sig har jag märkt utöka mer och mer längre ner i hiarkin. smile

smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 januari 2010
linuslinje skrev:
Den som inte kan bli militär, den blir polis, den som inte kan bli polis den blir väktare, den som kan bli väktare leker polis privat.

Nöden att hävda sig har jag märkt utöka mer och mer längre ner i hiarkin. smile

smile

Den som inte kan bli väktare blir dörrvakt tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Kanon..
1 473 Inlägg
12 januari 2010
Krist skrev:
Svenss0n skrev:
Krist skrev:

Bra attityd. roll

246 Inlägg
12 januari 2010
I somras när vi var i danderyd och jobbade så kom det en kille och sa att vi behövde flytta våran bil och släp. Pappa stod då uppe i hängställningen, han kastade ner nycklarna till mig och sa åt mig att köra undan den.(jag har inget körkort). Sagt och gjort, kopplar på släpet och backar sen ett tjugotal meter och sen in i en gränd. Nöjd över att jag hade lyckats backa med släp utan krångel stiger jag ut ur bilen, och ser två polismän stå på andra sidan gatan, lutandes mot sin bil och har förmodligen sett allt. Tänker "ajfan..." Men dom står kvar vid bilen, ler och säger "snyggt kört! det var länge sen jag såg någon backa så bra med släp!". Jag tackar så mycket och skyndar sen tillbaka till arbetet.
Nu var det iof inhägnat område. Men lite nervöst var det roll

Människor med smak kör bilar med flak!

4 Inlägg
12 januari 2010
sEAMP skrev:
2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."

denna har faktiskt hänt min vän när han var i Ryssland smile sista kvällen efter 4-5veckor.

1 772 Inlägg
12 januari 2010
sEAMP skrev:
2. Nån kille har precis fått sitt körkort och är ute och kör med full bil på natten då han får för sig att vara jättecool och göra något idiotiskt, han får för sig att han ska backa runt i rondellen. Han backar och mitt i rondellen krockar han med en invandrare.
Killen som precis har fått sitt körkort blir ju livrädd och försöker muta invandraren med 500 kr mot att han inte ska ringa polisen. Mutan fungerar icke och han ringer polisen som kommer till platsen. Polisen står och pratar med invandraren och efter ett tag kommer polisen fram till killen som backade:
Polisen: -"Det är okej du kan åka här ifrån."
Killen(förvånad): -"Va, inget som kommer hända?"
Polisen: -"Nej, negern där borta påstår att du backade runt i rondellen."

HAHAHAHAHA

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

Flickspanare
728 Inlägg
12 januari 2010
Mötte polisen på ställ för något år sedan och att dom stannade mig kort därefter var ett faktum.
Men fick som vanligt visa kortet samt blåsa och så tyckte dom att det kontrollerad och proffesionell sladd så jag slapp både böter och varning. Istället sa dom; Kör försiktigt ikväll och sladda lugnt.
Det var bara att tacka och ta emot å lyda konstapeln.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..

42 Inlägg
12 januari 2010
va en gång ute och lekte med min ford sierre. Jag hade precis köpt den då! som nybörjare gasade jag för för mycket i kurvan vilket slutade att min bil va mot trafiken. som otur såg polisen allt!

polisen- vad fan håller du på med?

jag- precis köpt bilen och den har ingen servo så jag e inte van med den

polisen-  inget fel på bilen utan det e skiten som är bakom ratten. åk hem och lär dig först

jag- vahh, vadå?

plisen- inget  gör inte om det bara

huh?
10 427 Inlägg
13 januari 2010
Krist skrev:
Fjant? ... Jag är väktare och har jobbat med honom tidigare, vid rån, avspärrningar, bränder..

Är inte det förstnämnda ett krav för att arbeta som väktare? lol

Sjukt att man kan komma undan för att man är bekant med polisen.
Helt fantastiskt, 140 på 50väg.. roll

Forummoderator
26 473 Inlägg
13 januari 2010
Krist skrev:
Svenss0n skrev:
Krist skrev:

I samma anda som jag inte ska bli pilot, hoppas jag att du inte blir en Polisman i tjänst..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök