2073
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

1 741 Inlägg
15 januari 2010
Polisen kom till en industriparkering där jag och en kompis "tränade att häva sladdar".
De kom och frågade vad vi gjorde sen kände på alla dörrar och dyl på byggnaden. (Som att vi skulle gjort inbrott.)

Sen ställde dem sig och berömde min bil och frågade vad man fick betala för en sådan. (Tyckte iaf det var lite roligt att de ändrade attityd så fort. smile )

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

8 894 Inlägg
19 januari 2010
Tråden rensad på onödiga inlägg.

Fotograf på tierpidag.se

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
20 januari 2010
Robbin_V90 skrev:
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

Va det denna du menade "alexbenhard"??

Haha aa klockren tongue

Tackar!

MVH. Alex

2 Inlägg
25 januari 2010
Du får vara försiktig så du inte går vilse i skogen.

113 Inlägg
25 januari 2010
alexbenhard skrev:
Robbin_V90 skrev:
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

Va det denna du menade "alexbenhard"??

Haha aa klockren tongue

Tackar!

MVH. Alex

Hahaha..bra där wink

Mvh Hexon

24 Inlägg
27 januari 2010
har haft några små roliga icidenter.
körde just om en bil före en 70 sträcka. kollar på mätarn-160 in på 70sträckan, reflexväst å stora handen!!!!sen försvan han bara?!? 
fan han for i diket när han skulle skynda ut i vägen.

står på bromsen missar nästan bussfickan dom står på så jag får backa tillbaka. första snuten som kommer fram -"tare lugnt nu för jag tror han e förbannad".
sen kom lazermannen up ur diket knallröd i ansiktet å skriker som satan utan egentligt sammanhang flashar fistolen så jag får se att det står 94km sen gapar han vidare om folkmord å koncentrationsläger.
nu tar en annan snut över å jag får följa med bakom deras bil....
-"erkänner du?"
-hur dyrt blir det? frågar jag.
-2400 sa snuten sen brister det, han asgarvar och hukar sig bakom bilen så kolegan med lasern inte ska se.
-" jag tror jag dör!!! såg du minen på han när han kom ure diket?" asgarv igen.
vi dividerar lite osv
jag skriver på och ser på föregående kopia att den bilen har å kört 94km.
jag håller käft och tackar min lyckliga att dom inte kollade bilen, avställd 1 diagonaldäck 1 dubbdäck å 2 slicks bak solfilm mm mm

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
27 januari 2010
jos4561 skrev:
körde just om en bil före en 70 sträcka. kollar på mätarn-160 in på 70sträckan, reflexväst å stora handen!!!!sen försvan han bara?!? 

står på bromsen missar nästan bussfickan dom står på så jag får backa tillbaka. första snuten som kommer fram -"tare lugnt nu för jag tror han e förbannad".
sen kom lazermannen up ur diket knallröd i ansiktet å skriker som satan utan egentligt sammanhang flashar fistolen så jag får se att det står 94km sen gapar han vidare om folkmord å koncentrationsläger.

-"erkänner du?"
-2400 sa snuten sen brister det, han asgarvar och hukar sig bakom bilen så kolegan med lasern inte ska se.
vi dividerar lite osv
jag håller käft och tackar min lyckliga att dom inte kollade bilen, avställd 1 diagonaldäck 1 dubbdäck å 2 slicks bak solfilm mm mm

HAHAHAHAHAH!!! Lät precis som nåt taget ur serietidningen uti vår hage! lol lol
Tack för ett jävligt gott skratt!

MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 januari 2010
jos4561 skrev:

-"erkänner du?"
vi dividerar lite osv

Haha, så klockrent lol

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

<3 Japs
680 Inlägg
27 januari 2010
Krist skrev:
Spela tuff bakom skärmen men ingen verksamhet i verkligheten. Stick, ja pissar på sånna som dig.

LOL...cooling där lol

Make love, not war cool

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan

Avstängd
658 Inlägg
27 januari 2010
Detta  va den lägsta bil jag sett

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Höbonde
228 Inlägg
27 januari 2010
Silvertejp funkar till allt!big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver

335 Inlägg
29 januari 2010
rideharddiefree skrev:
Silvertejp funkar till allt!big_smile

går det inte att fixa med silvertejp så är det trasigt

24 Inlägg
14 februari 2010
brukade bli stoppad 3-4ggr/vecka när man var yngre så det finns att ta av.
nu i vinter tider så passar denna.

skulle hämta frugan från krogen och hon stog inte på överenskommen plats så jag rondellade i 45min innan hon svara i nallen så ...lätt irriterad.mad
svängde av den saltade genomfarten upp mellan krogarna i byn å in i 10-15 cm modd, häcken släpte å drev ut ca 40 cm i 3m, jag tänkte inte ens påt.
rundar kvarteret å in på en parkering, då bilinkar det blått. ut kommer en s-n-ut dam å är skitförbannad -"-vårdslöshet i trafik nu jävlar ska jag sätta dit dig"
stubinen var kort å damen har stukat mer än en polisbil i tjänsten så jag kontrade med
-"bedömmer du det efter din egen körförmåga eller min som du inte vet nått om?"
kom på är det var en taktikmiss när svavel doften vart påträngande:O.
slätade över med- "däcken är väl lite gamla"
byligen ner på knä å ska kolla mönsterdjupet....
-"dom e ju lagliga"
-"jag har inte sagt nå annat heller, ska du fjanta länge för nu ska jag åka å ni står i vägen."
då ropade föraren av polisbilen -"skaru me för nu far jag!"
som tur var så hoppade hon in i bilen, annars har jag blitt anhållen för uppstudsiget å käftning, kände mig i högform:rolleyes:
just då kommer frugan å undrar -"vad har du nu gjort?"
jag teg hela vägen hem.... de var bäst så

-"nu vill jag ha en cigg å sen hem å skita"
yttrat av mig i polarens omega 24v efter ett 4hjuls ställ mot en lyktstolpe med 30 mm till godo, med nuvarande frun i baksätet.

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
14 februari 2010
Blåste förbi en civare (ny opel :s) ända bilen ute och jag kommer på påfarten i efter liljeholmen. Tänker inte mycket på han (ligger strax över 170) så kastar mig alla filer i sidledes så man inte kör om på fel sida. Fortsätter sedan mot södertälje i min takt då jag har lite brådis. I höjd med kugens kommer de xenon i häcken och de gick jävligt fort för han så jag slår på en tvärnit automatiskt. Tråkiga va att de filmade mig från stan och de starstade en mätning presis när jag tvärnita.  Va nere i 70 när dom slog på blåljusen och kände att de inte va någon ide att försöka hänga av dom i en 525a och taskigt väglag så svänger in lagon iriterad.. Blir utan vidare inkastad i deras bil utan ord men han värkade lagon iriterad på mig.

Sedan får han fram;
De där va jävligt korkar. Men du hade tur att du bromsade.

Fattade inte mycket och efter att få sett en film på min körning och min mindre snygga inbromsning kände man sig lite dum.

Resulterade till ett körkort mindre i upp till 6 månader och en mindre trevlig bot hmm Men de va jävligt trevliga när dom hade gapat av sig lite smile undviker dom dock i framtiden känns lite surt in för elmia

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

"ManiacWolf"
109 Inlägg
15 februari 2010
Blev stoppad en dag vid min sambos jobb då jag kört henne dit. Min son satt bak i barnstol. Ur en rondell kommer jag och gasar upp från kanske 35-70 på 2:ans vxl. (Volvo 850 t5). Bilen framför som då inte hade kommit upp i denna hastighet låg typ i 55-60 gjorde att jag fick tända bromsljusen. det jag inte sett direkt är att bakom mig ur rondellen kom en silvergrå saab med en jäkla fart och ligger och trycker mig i arslet i ca 5 min tills jag anlänt min sambos jobb. hon hoppar ur och vi säger hej då, precis samma ögonblick knackar det på rutan och får då se en polisbricka. jag hissa ner rutan och säger: - God dag.
inte så jäkla glad på rösten så muttrar denna polis fram att: - Vilken jäkla ryckig körning du har.

Med ett stort frågetecken över mitt huvud så frågar jag:
J: Vad menar du med ryckig körning?
P: Ja, du gasar och bromsar så du stressar bilen framför därborta vid rondellen.
J: Va?
P: Ja vi såg nog allt hur du körde.
J: Ok, men vad jag vet bromsa jag en gång för den bilen framför som tydligen hade en väldigt slö bil som inte kan det här med snabbt upp i hastighet och i med hög växel.
P: Jasså värst vad du var påläst då, du borde lugna dig lite i trafiken och tänka på vad du har med dig.

I denna stund såg han min son tydligen i baksätet.

J: Jo du, jag har ständigt han i mina tankar ska du se. För det andra låg ni mer än hundar meter efter mig när denna så kallad "ryckiga körning" inträffade.
P: Jaja tänk dig för, vill inte ta dig igen för detta.
J: jaja, ok ha det.
P: Hmmm...mutter* muttter*

Volvo 855 T5 "Black Wolf-II" Is mine :)

V-Power
1 186 Inlägg
15 februari 2010
Haha har fått en del tomma ord från deras sida men något av det dummaste jag har hört är när jag blev tagen för drifting en gång med vinterbilen. Då förklarade polismannen för mig att jag tydligen bara "lånade" mitt körkort och det var inte alls mitt på något sätt, "vi tar detta när vi vill", sade han.

"Jaja ok förlåt", sade jag och tänkte på allt skitsnack och rykten som kretsar kring prövotid. Sen när han hade stuckit satt jag och skrattade lite för mig själv. Dem formar lagarna lite som det passar smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

342 Inlägg
15 februari 2010
R1kard skrev:
Haha har fått en del tomma ord från deras sida men något av det dummaste jag har hört är när jag blev tagen för drifting en gång med vinterbilen. Då förklarade polismannen för mig att jag tydligen bara "lånade" mitt körkort och det var inte alls mitt på något sätt, "vi tar detta när vi vill", sade han.

"Jaja ok förlåt", sade jag och tänkte på allt skitsnack och rykten som kretsar kring prövotid. Sen när han hade stuckit satt jag och skrattade lite för mig själv. Dem formar lagarna lite som det passar smile

ja har du prövotid "lånar" du ditt körkort för att bevisa att du kan behärska dig i trafiken.. det räcker nästan med en felparkering så kan man bli av med det.. efter prövotiden gått ut har dom svårare att ta kortet ifrån dig.

1 067 Inlägg
15 februari 2010
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:

ja har du prövotid "lånar" du ditt körkort för att bevisa att du kan behärska dig i trafiken.. det räcker nästan med en felparkering så kan man bli av med det.. efter prövotiden gått ut har dom svårare att ta kortet ifrån dig.

Gäller inte några speciella krav för att det är prövotid..  Du får bara ta om det.

Tappar du det efter prövotiden får du igen det av länsstyrelsen sedan när du varit utan enligt straffsatsen..

5 198 Inlägg
15 februari 2010
Elda skrev:
Hool skrev:
volvodrifter skrev:

Gäller inte några speciella krav för att det är prövotid..  Du får bara ta om det.

Tappar du det efter prövotiden får du igen det av länsstyrelsen sedan när du varit utan enligt straffsatsen..

Dock är det enklare att få körkortet taget genom prövning av länstyrelsen.

Samma regler som gäller för återtagande.

369 Inlägg
15 februari 2010
volvodrifter skrev:
R1kard skrev:

Man har EXAKT samma vilkor om man har prövotid som om man har haft körkortet i 10 år.. Enda skillnaden är att blir du av med det så får du ta om det oavsett hur länge det blir indraget.. Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

Sök