Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
Jag har nu tagit en mindre paus med motorrenoveringen över nyår.. däremot ska jag ut i verkstan senare under dagen och försöka laga lite rost framme vid pedalerna.. det är inte mycket... men ska man försöka vara nogrann så tar det ju en stund
Igår påbörjade jag rostlagningen på förarplatsen... jag höll inte på mer än två timmar för jag kom iväg ganska sent. Dock gick jag upp halv 7 imorse och fortsatte arbetet.Dethär såg ju inte så kul ut: amatörmässig rostlagning är något jag är riktigt bra på... även laga saker med ståltråd och tejp.. men sådant finns inte utrymme för i dethär projektet slutresultatet blev helt klart över förväntan.. jag hittade en halv burk med rostskyddsgrund som räckte till hela golvet + växellådsbalken
när jag var klar så fick jag den fantastiska idén att fixa en bränsletank... jag har två stycken som är i bedrövligt skick... tänkte bygga ihop en av två... men efter att jag kapat upp den ena så tröttnade jag... fy satan va dåliga dom var :S så dom hamnade på skrothögen och självklart kollade jag så det inte låg kvar någon explosiv gas innan jag började kapa
Nehe vad hittar man på då? jo man plockar fram de illa åtgångna sofforna så klart och demonterar stoppningen sen har jag faktiskt inte gjort mer idag... eller jo jag städade upp lite i verkstan. Jag lånar en plats av min far och han brukar vara mindre nöjd när jag har varit där och grisat ner. Nu blir det ingen uppdatering på några dagar för jag ska dricka sprit och spela rocknroll. men snart tar vi nya tag igen
tack hade gått å få bättre om man la ner lite tid... men va fan det är ju bara golvet
Exakt, för det är ingen som kommer titta där under heller Men gött att man har ett stadigt golv att sitta och öla på
jag menar det snart dags att leta fram mormors gamla symaskin å fixa till inredningen blir nog nån slags skinnimitation eller nåt åt det hållet. lätt att torka rent och ser bra ut
tack hade gått å få bättre om man la ner lite tid... men va fan det är ju bara golvet
Exakt, för det är ingen som kommer titta där under heller Men gött att man har ett stadigt golv att sitta och öla på
jag menar det snart dags att leta fram mormors gamla symaskin å fixa till inredningen blir nog nån slags skinnimitation eller nåt åt det hållet. lätt att torka rent och ser bra ut
Bra idé Jäklar vad länge sen man själv sydde, undrar hur det kommer gå för mig när jag ska fixa inredningen
Bra idé Jäklar vad länge sen man själv sydde, undrar hur det kommer gå för mig när jag ska fixa inredningen
jag är ingen hejare på att sy... men det kan omöjligt bli sämre än det var innan.. och man har ju ingen större lust att KÖPA en ny inredning... fy fan vad dyrt.. det passar sig inte i ett budgetprojekt
funderar på om det går att byta ut ratten till en snyggare...eller om man måste byta rattstång då? kommer se dumt ut att ha knappar sitta i rattcentrum om man har en spak på golvet också..
funderar på om det går att byta ut ratten till en snyggare...eller om man måste byta rattstång då? kommer se dumt ut att ha knappar sitta i rattcentrum om man har en spak på golvet också..http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5c7ee6.jpg
Behåll ratten ändå menar åtminstone jag ... det är ju liksom lite själva grejen med Edsel '58: att ha tryckknapparna i rattcentrum
Är inte förtjust i amerikanska bilar, men karossen och motorn såg ut att vara under all kritik ! Blir kul att se om motorn startar så pren. lagd och lycka till !!
Är inte förtjust i amerikanska bilar, men karossen och motorn såg ut att vara under all kritik ! Blir kul att se om motorn startar så pren. lagd och lycka till !!
Ja det är ju upp till betraktaren själv att avgöra. med tanke på inköpspriset så kan man inte förvänta sig mycket. Amerikanska 50tals bilar är inte gratis när dom är i bra skick.
funderar på om det går att byta ut ratten till en snyggare...eller om man måste byta rattstång då? kommer se dumt ut att ha knappar sitta i rattcentrum om man har en spak på golvet också..http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5c7ee6.jpg
Behåll ratten ändå menar åtminstone jag ... det är ju liksom lite själva grejen med Edsel '58: att ha tryckknapparna i rattcentrum