Tanken är att bygga ihop en billig raggarvagn som ser lagom tilltalande ut. den ska inte se förjävlig ut men får inte heller kosta någon större summa i slutändan. Då amerikanska bilar och delar stigit i pris en del de senaste... Visa mer
funderar på om det går att byta ut ratten till en snyggare...eller om man måste byta rattstång då? kommer se dumt ut att ha knappar sitta i rattcentrum om man har en spak på golvet också..http://www1.garaget.org/gallery/images/ … 5c7ee6.jpg
Behåll ratten ändå menar åtminstone jag ... det är ju liksom lite själva grejen med Edsel '58: att ha tryckknapparna i rattcentrum
efter det tog jag ut motorn och spolade på en massa avfettning i alla skrymslen och vrår. Jag har redan tvättat motorn en gång.. men det var innan jag ploclkade isär den. Jag kommer få tvätta den minst en gång till innan ihopmontering
Idag har jag faktiskt slagit på stort och kostat på en enorm summa på mitt projekt... närmare 700 kronor tror jag... usch vad dyrt... :S Jag köpte även 2 burkar rostskyddsgrund... dom hade inte fler i affärn...
Nu har jag börjat förbereda inför lacken.. vad det nu blir... det kanske bara blir primer... men vi får väl se jag plockade bort dörrhandtag och lister... sen slipade jag... å slipade....
tog tillochmed dörrgångarna... tänk vad seriös man blivit på äldre dar... nu är det slut med roller å pensen slutresultatet blev ju helt okej... ganska nöjd med dagen... imorgon ska jag nog ta och hona ur cylindrarna.
jo va fan den ska ju vara ute till våren är ju tanken + att min å kompisens cheva också ska va klar i år... fy fan hinner ju knappt sova på nätterna hahaha
tack ja det är bara att passa på när tillfälle ges.. ska snart beställa delarna till motorn... sen när drivlinan är på plats så är det ju inte SÅ mycket kvar iallafall haha
Idag har jag honat cylindrarna. Det blev mycket bra. sen var jag iväg och handlade lite... piprensare till att rengöra oljekanaler med och lite färg till motorn. efter det lackade jag lite motordetaljer.
lite senare tog jag ett ryck med karossen.. slipade höger framskärm sen slipade jag lite på bakskärman... men tyvärr så har jag slut på grundfärg... jo det blir ju faktiskt ganska bra ändå
Jag fick paket med posten idag. Grenrören och den nya vattenpumpen bilder kommer i morgon när jag fräschas till grenrören med lite ny färg. Jag ska även kosta på mig en framruta i helgen.. 800 riksdaler,,, nu sticker det iväg :s