3881
Sök

0,3 i ladd på en audi 100 2,3?

709 Inlägg
21 oktober 2012
Trådstartare
Hej! en polare har köpt en 100 turbo quattro och fick med 2 extra motorer med turbo, gren rör osv.

sitter och dagdrömmer lite om att slänga på grenröret och turbon till min 100, grenröret bör ju passa rakt på? Insuget har jag för mej inte passar.

tänkte göra de lite diskret och ladda mellan 0,3-0,4. kommer fortfarande bli en jäkla skillnad i effekt och motor tror jag inte kommer ta så mycket stryk av det (?)

funderar på om man behöver en extra spridare eller om k-jet+et klarar av att leverera lite mer?

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
22 oktober 2012
Tro inte för mycket gällande skillnaden i effekt...
Min 200tq gick på 0.3 i ladd (grundladd, hittade aldrig felorsaken) o den var inte direkt någon raket...
Ska du flytta över grenröret bör du nog ta sprutet också, eller ännu hellre montera ett helt annat sprut. K-jet är wunderbaar när det fungerar, i alla andra tillfällen är det ett HOR att hålla på med! :-O

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

709 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
nja, tänkte på en orginal 100T laddar väl 0,34 eller liknande. smile räknar ju på ett par fler hästkrafter åtminstonde. väntar mej inga stora siffror.

Hmm, vill helst slippa flytta över sprutet. tanken med de hela var att de skulle gå "enkelt" och fort att byta till orginal grenrör inför besiktning, så kan man göra en delning med flänsar på avgasröret, så man kan skifta mellan downpipe och orginal grenrör, förstår du mitt tänk? smile

Vore såklart bäst med k-jet från turbon, vet inte exakt hur ett k-jet fungerar, men tror ni "sug plattan" bottnar av 0.3 i ladd? känns som den borde kunna ge på lite mer soppa om turbon suger upp den mer än vad vakumet i motorn gör.. blev krångligt skrivet detta, men hoppas du förstår hur jag menar. smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
22 oktober 2012
Är inte bränslesystemet i princip samma? Det är då ingen större skillnad på spridare mellan en NF motor och MC2, tror det t.om är samma art.nr på dom faktiskt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

709 Inlägg
22 oktober 2012
Trådstartare
jasså? isåfall bör de ju inte vara några problem!

Sök