NYCKLAR SAMT LARMDOSA BORTA behöver hjälp omgående tack! !!BMW 525 E34!!

Kopenga
25 oktober 2012 · 133 Inlägg

Som sagt nu är nycklarna borta samt larmdosa.

bilen är en Bmw 525 E34 -94

Cargard 850s larmsystem med startspärr

har inga reserv.

har beställt nya genom bmw men dom passar ej då någon privat ägare har bytt låskolvar runt om.

Har kommit in i bilen genom bagage lucka men går ej att låsa upp innefrån då det är vaccum styrt c-lås

har kontaktat äldre ägare om reserv nycklar men finns ej kvar.

har inte heller några papper till bilen.


Behöver verkligen hjälp med detta då jag inte vet alls vad jag ska göra längre väldigt tacksam för eran hjälp!

Mvh Jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
Tonycrona
26 oktober 2012 · 400 Inlägg

Dårligt att de inte går att "Gilla" på garaget:D ^^ Volvo går ju att starta under huven genom att dra en kabel ifrån typ generator lr startmotor lr vad det nu var, nån stans, mins fan inte riktigt men har gjort de 1 gång, samt att när mitt larm bugga så fanns det 3 olika säkringar under ratten typ. Lär ju alltid finnas säkringar till larm?. Gäller bara att hitta dom.

Senast redigerat av Tonycrona (26 oktober 2012)

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
Kopenga
26 oktober 2012 · 133 Inlägg

Tonycrona skrev:
Dårligt att de inte går att "Gilla" på garaget:D ^^ Volvo går ju att starta under huven genom att dra en kabel ifrån typ generator lr startmotor lr vad det nu var, nån stans, mins fan inte riktigt men har gjort de 1 gång, samt att när mitt larm bugga så fanns det 3 olika säkringar under ratten typ. Lär ju alltid finnas säkringar till larm?. Gäller bara att hitta dom.

Ja men larmet är mitt sista problem. Kommer ju inte ens in i bilen

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
Crille88
26 oktober 2012 · 1 353 Inlägg

händer ingenting om du lyfter låsknoppen och drar i handtaget?
då får du antingen bryta dig in och byta låskolvar igen.. eller offra en dörrsida och och göra det inneifrån..
och eftersom att du ändå tappat nycklarna och inte har fler kmr du ändå få byta låskolvar..

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
26 oktober 2012 · 1 778 Inlägg

På e34 går det inte att låsa upp genom att dra i handtaget om bilen är låst med nyckel.
Det går inte heller att dra i låsknoppen. Det är inte vakumstyrt men låsknopparna sitter inte ihop med låskistorna. Så att man kan låsa upp med dom. De är en bil som är jäkligt svår att få upp utan nyckel:p
Som sagts tidigare, prova att plocka bort en dörrsida, men vad jag kan komma ihåg så kommer man inte åt låskistan den vägen heller. Men du ska kunna lossa den svarta biten runt handtaget på utsidan och sedan kunna lossa hela låskistan, då kanske den går att få upp:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
Tonycrona
26 oktober 2012 · 400 Inlägg

Krossa rutan o ta de på försäkringen bara:P? självrisk 1000 kr lr 1200 beroende på vilken man har.

Subaru Legacy OUTBACK "2.0 Boxer diesel" (2009)
ekelund88
26 oktober 2012 · 2 656 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:
På e34 går det inte att låsa upp genom att dra i handtaget om bilen är låst med nyckel.
Det går inte heller att dra i låsknoppen. Det är inte vakumstyrt men låsknopparna sitter inte ihop med låskistorna. Så att man kan låsa upp med dom. De är en bil som är jäkligt svår att få upp utan nyckel:p
Som sagts tidigare, prova att plocka bort en dörrsida, men vad jag kan komma ihåg så kommer man inte åt låskistan den vägen heller. Men du ska kunna lossa den svarta biten runt handtaget på utsidan och sedan kunna lossa hela låskistan, då kanske den går att få upp:)

inte alls svårt ... kommer du åt centrallås enheten? har för mid den sitter underbaksätet går nog 3 kablar in + - och nånstyrström brygga + och - så bör iaf centrallåset gå att öppna väldigt simpel el i dessa

Bojjann
26 oktober 2012 · 474 Inlägg

Plocka bort pluspolen och försök öppna innifrån? smile

BMW E34 540 (1994)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 oktober 2012 · 14 077 Inlägg

Kopenga skrev:

Tonycrona skrev:
Dårligt att de inte går att "Gilla" på garaget:D ^^ Volvo går ju att starta under huven genom att dra en kabel ifrån typ generator lr startmotor lr vad det nu var, nån stans, mins fan inte riktigt men har gjort de 1 gång, samt att när mitt larm bugga så fanns det 3 olika säkringar under ratten typ. Lär ju alltid finnas säkringar till larm?. Gäller bara att hitta dom.

Ja men larmet är mitt sista problem. Kommer ju inte ens in i bilen

Jamen du skrev ju i ditt första inlägg att du kommit in i bilen genom bagageluckan????? Har du inga papper till bilen????

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Kopenga
27 oktober 2012 · 133 Inlägg

Vettemannen skrev:

Kopenga skrev:

Tonycrona skrev:
Dårligt att de inte går att "Gilla" på garaget:D ^^ Volvo går ju att starta under huven genom att dra en kabel ifrån typ generator lr startmotor lr vad det nu var, nån stans, mins fan inte riktigt men har gjort de 1 gång, samt att när mitt larm bugga så fanns det 3 olika säkringar under ratten typ. Lär ju alltid finnas säkringar till larm?. Gäller bara att hitta dom.

Ja men larmet är mitt sista problem. Kommer ju inte ens in i bilen

Jamen du skrev ju i ditt första inlägg att du kommit in i bilen genom bagageluckan????? Har du inga papper till bilen????

/Benny

ja bageluckan ja men men inte resten av bilen!.

men som tur som jag har så hade jag fönstervevar bak i min så jag kunde krypa in mellan bak sättena (skidfacket) och ha något långt så jag kunde veva ned rutan iaf. men längre än så kommer jag inte.

bilen står inte hemma utan på en parkering osv. så det är bara en tidsfråga innan den blir sönderslagen.

någon vet vad en bärgare tar för att rycka ut och hämta den? rattlåset är i så den skulle behöva hissas upp framtill iaf.

Mvh jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 oktober 2012 · 14 077 Inlägg

Kopenga skrev:

Vettemannen skrev:

Kopenga skrev:

Ja men larmet är mitt sista problem. Kommer ju inte ens in i bilen

Jamen du skrev ju i ditt första inlägg att du kommit in i bilen genom bagageluckan????? Har du inga papper till bilen????

/Benny

ja bageluckan ja men men inte resten av bilen!.

men som tur som jag har så hade jag fönstervevar bak i min så jag kunde krypa in mellan bak sättena (skidfacket) och ha något långt så jag kunde veva ned rutan iaf. men längre än så kommer jag inte.

bilen står inte hemma utan på en parkering osv. så det är bara en tidsfråga innan den blir sönderslagen.

någon vet vad en bärgare tar för att rycka ut och hämta den? rattlåset är i så den skulle behöva hissas upp framtill iaf.

Mvh jocke

Eftersom du skrev "In i bilen" så fattade jag det som att du kommit in i bilen och inte in i "Bara" bagageluckan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Alex_bergstr
27 oktober 2012 · 1 364 Inlägg

Min gammla e34 var låst med urladdat batterie så kunde inte låsa up den med nyckel, men gick öppna bagaget och be ngn slimmad person krypa igenom och öppna dörrarna, så kanske bara går att dra upp lås pinnarna om batteriet är urkopplat?

BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
MarcusGronberg Lowlife
27 oktober 2012 · 809 Inlägg

kan nog säga att det inte är så mycket du kan göra.. tongue än att lämna in den, om du inte själv vill byta rattlås och dörrlåsen.. och koppla ur ditt larm.. tongue

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Kopenga
28 oktober 2012 · 133 Inlägg

MarcusGronberg skrev:
kan nog säga att det inte är så mycket du kan göra.. tongue än att lämna in den, om du inte själv vill byta rattlås och dörrlåsen.. och koppla ur ditt larm.. tongue

har upptäckt det! vet dock inte vad en firma skulle ta för att fixa detta ? någon som kanske har ett ungefärligt prisförslag?

Mvh jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
Kopenga
28 oktober 2012 · 133 Inlägg

Beangt skrev:
Min gammla e34 var låst med urladdat batterie så kunde inte låsa up den med nyckel, men gick öppna bagaget och be ngn slimmad person krypa igenom och öppna dörrarna, så kanske bara går att dra upp lås pinnarna om batteriet är urkopplat?

jo kanske det ! ska väll försöka koppla ur batteriet på något sätt:)

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
MarcusGronberg Lowlife
28 oktober 2012 · 809 Inlägg

Kopenga skrev:

MarcusGronberg skrev:
kan nog säga att det inte är så mycket du kan göra.. tongue än att lämna in den, om du inte själv vill byta rattlås och dörrlåsen.. och koppla ur ditt larm.. tongue

har upptäckt det! vet dock inte vad en firma skulle ta för att fixa detta ? någon som kanske har ett ungefärligt prisförslag?

Mvh jocke

det ändå jag vet, hade ett liknande problem, dock va det så att bilen inte längre kände igen nyckeln (bmw e34 -96)
o den hade EWS II vilket har startspärrar och shit. helt omöjlig att sno, då du måste byta boxar nycklar osv, alledels för dyrt, så fick bli skroten..! men hör med te.x bmw, eller något, eftersom du har eftermonterat larm så kan du ju bara ta ut det, skarva tillbaka kontakterna på rätt ställen, och ja byta ALLA låsen helt enkelt, finns ju nycklar och lås på div skrotar.. lycka till.. smile!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Marcus_89 Biltokig elektriker
28 oktober 2012 · 3 352 Inlägg

E34 går att låsa i två lägen, låser du med nyckel och vrider ett steg så låses bilen men går att låsa upp om man drar i dörrknopparna. Vrider du fullt ut så låser man allt. Dörrknopparna blir stumma och bilen är omöjligt att få upp dörrarna på. Funkar endast med nyckel isåfall tongue Lite dumt om man har dåligt batteri!

Så utan rätt nycklar så är det tyvärr inte mkt att göra. Mer än att ta till våld.

Senast redigerat av Marcus_89 (28 oktober 2012)

Kopenga
29 oktober 2012 · 133 Inlägg

Är det någon här som vet vad som krävs och om det går att demontera tändnings lås när rattlåset är i ? Eller kan man ev hitta någon kod osv på hur på tändnings låset för att kunna tillverka en ny nyckel till just det tändningslåset

Med vänlig hälsning, Jocke

when words "Honda" and "sport coupe" meet together it's a hot combination.
http://www.Honda-Prelude.com/
Mazda Rx-7 (Efini) "Violent" (1995)
careau
29 oktober 2012 · 1 624 Inlägg

inga nycklar och inga papper.... roll

MarcusGronberg Lowlife
29 oktober 2012 · 809 Inlägg

Kopenga skrev:
Är det någon här som vet vad som krävs och om det går att demontera tändnings lås när rattlåset är i ? Eller kan man ev hitta någon kod osv på hur på tändnings låset för att kunna tillverka en ny nyckel till just det tändningslåset



Med vänlig hälsning, Jocke

tror du kommer få demontera allt, då det finns massa gudier på youtube om hur man demonterar låskolv, men då behövs nyckeln för låset ska vara i ett visst läge, så tror du kommer få demontera mycket.. =/ tro mig jag vet, lyckades knäcka min nyckel när jag låste upp bilen, kom dock in i bilen men när jag skulle stoppa den i tändningslåset så va nyckeln halv, resten av biten satt fast i dörren.. ett rent H*lv*t* -.-

Senast redigerat av MarcusGronberg (29 oktober 2012)

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang