Ja det började med 3 skyfflar rostig plåt i början när jag började med tröskel, men reducerat till en ca 1/2 skyffel nu den sista gången jag grejade i helgen. Så det börjar ge sig med rosten nu, men det finns lite till.
Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)
Ok, det finns en hel del rost kvar, har ju kvar hela bakpartiet. Så får se hur mycket det finns där & för den delen så är torpedväggen på förar sidan inte tagen än
Senast redigerat av HG_ (5 februari 2013)
Denna gång så blir det ingen ligga-under-bilen-bilder utan skärm bilder Efter som höger bak skärm inte var så bra så blev det att byta ut den nedre delen Kan vara lite svår att få tag på ekonomiplåt till denna modellen, så det blev att göra en själv istället
Först lite uppmätning & sådant man behöver för att det ska bli rätt avstånd & dyligt sedan kapa
Efter att tillbringa en del tid på att knacka till skärmkanten & måttat in & näst upp
Efter lite slipning
det som var kvar innan jag började kapa i skärmen
& hur det ser ut efter att jag svetst & slipat färdigt
Ja, det har bara rullat på liksom Har en balk & torpedväggen kvar på förar sidan kvar. (när det gäller golvet.) Sen var det ju genom gång av tank, golv i skuffen & insidan av hjul husen Kom på det i dag att taket såg lite snett ut kollade med en rätskiva (som vi kallar den på jobbet.) & taket skulle nog behöva ett litet lyft över fram dörrarna. Det ser ut som någon försökt att räta upp taket på något vis. Men det kommer lite längre fram
Bytat ut samma balk på motsvarande sida som den som jag bytade tidigare. Så nu var det inte så mycket kvar........ Jo, nu hittade jag mer Balken som kardanen går igenom är inte så fracker men, men får ta det sen när jag har en helg som jag kan hålla på. behöver ta & lyfta upp bilen, så man kan hålla på under & kommer åt ordentligt. Nästa grej blir att byta ut förstärknings balken i höger hjulhus fram + torped plåt vid förar sidan. Hur det ska gå med alla sladdar där men det löser sig.
Har en viss aning om det vid det här laget Men det är ju klart att alla bilar rostar men det beror ju på hur man sköter grejerna Planer på när recorden ska bli färdig?
Jo det är ju sant Hastade ihop den förra sommarn så man kunde köra med den. Det blir ingen totalrenovering, men lite svetsning, inredningsfix och ljudinstallation samt en ordentlig service, men den ska ut till sommarn i alla fall!
Hehe nja, jag har faktiskt inte lagt upp nåt. Sjukt dålig på att komma ihåg att fota, har man bra flyt vill man ju inte avbryta och knäppa en bild eller två Kanske får ta tag i det och lägga upp några bilder