20 Liter bensin är obrukbara?!

julle_j
7 oktober 2006 · 66 Inlägg

Har hänt nått väldigt lustigt. Hoppas någon med erfarenhet eller bra fantasi kan komma mee nått svar.
har en golf IIa med en bränsletank på 55liter. När mätaren börjar snudda det röda på tankmätaren så dör den.
Sisst den dog så tankade ja den helt fullt å då fick ja i max 35 liter!!!!! =/
Såfort bensinen är i så startar den direkt utan problem. Går felfritt annars.

Vart är mina sissta 20 litrar???

HJÄLP!

ludde__mannen draminbil.nu
7 oktober 2006 · 1 382 Inlägg

stor buckla på tanken? tongue

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
7 oktober 2006 · 271 Inlägg

hmm låter jävligt skumt...kommer säkert o bli läro rikt o läsa om detta när nån som vet svarar big_smile men jag lägger min röst på 20L skräp i tanken tongue (obs vet att det inte e möjligt)

dallelito med lem
7 oktober 2006 · 1 147 Inlägg

jag gissar.. antingen på en buckla eller fel pump, eller kanske rent av att en tidigare ägar möjligen bytt tank till en på 35liter=)

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
AdamOpel DraMinBil.nu
7 oktober 2006 · 1 016 Inlägg

har samma problem. har 60liters tank ca, efter vintern får jag bara i 40 liter, mätaren visar rätt. lite komiskt!

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )
Drönirettab
7 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Ja, visserligen bildas kondens i tanken men så mycket som 20 liter blir det knappast.

mrcelica
7 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

Kan vara så att det är så mycket avlagringar och mög i tanken att dessa 20 liter inte får plats...

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Necrodamus
7 oktober 2006 · 220 Inlägg

Jag gissar på att dom 20 litrarna upptas av luft. Lägger min gissning på problem med avluftning..

Opel Vectra B "Irmscher I500" (1998)
BMW 540ia "Wee Eight" (1994)
Volvo V40 (2003)
Malmoe SSS -12
7 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

I min moped så hittade jag en snabbguide till olika nummer, typ rabattguiden eller något sånt smile

Förmodligen så vill sig inte riktigt pumpen för dig... Prova göra någon slags felsökning på den?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
DHCA
7 oktober 2006 · 68 Inlägg

n0ll skrev:
har samma problem. har 60liters tank ca, efter vintern får jag bara i 40 liter, mätaren visar rätt. lite komiskt!

julle_j skrev:
Har hänt nått väldigt lustigt. Hoppas någon med erfarenhet eller bra fantasi kan komma mee nått svar.
har en golf IIa med en bränsletank på 55liter. När mätaren börjar snudda det röda på tankmätaren så dör den.
Sisst den dog så tankade ja den helt fullt å då fick ja i max 35 liter!!!!! =/
Såfort bensinen är i så startar den direkt utan problem. Går felfritt annars.

Vart är mina sissta 20 litrar???

HJÄLP!

Det beror på att ni har samma visningsbild;) haha

Its times like these that make me say,
Lord if you se me pleace come my way.
Alphasonic Piratpartiet
7 oktober 2006 · 339 Inlägg

kan det inte va filtret då? kanske kan va så att med trycket från full tank går bensinen genom filtret men inte om det bara e 20 liter kvar?

Germax
7 oktober 2006 · 12 086 Inlägg

Alphasonic skrev:
kan det inte va filtret då? kanske kan va så att med trycket från full tank går bensinen genom filtret men inte om det bara e 20 liter kvar?

Då är de ett kaast jävla filter big_smile

Nånting i tanken är de, antingen har du en stor bögel i den lr så har pumparmaturen pajat på nått sätt.

stilren personbilstekniker
7 oktober 2006 · 147 Inlägg

Necrodamus skrev:
Jag gissar på att dom 20 litrarna upptas av luft. Lägger min gissning på problem med avluftning..

Avluftningen är viktig attt den fungerar, annars blir det vakumm i tanken. Då kommer det inte fram något bränsle. Tex. du tankar fullt. efter ett tag börjar bilen hacka tex. när det är 20L kvar. bilen går dåligare och dåligare tills den stannar helt.
Är det nu så att det är luftningen inte fungerar borde det pysa rätt ordentligt när du öppnar tank locket.

ventohuan Fartdåre!
7 oktober 2006 · 592 Inlägg

En kompis 740 va lika dan o då va röret i tanken för kort de hade gått av på något vis så de kom inte ner o kunde ta bensinen i botten. Kolla de!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
julle_j
7 oktober 2006 · 66 Inlägg

Tack för en väldigt massa kluriga svar!

Problemet är ju att bilhelvetet går hur fint som hellst annars. har så svårt å tro att det är filter eller pumpen...?

Avluftningen tror ja inte heller riktigt på för det är inget undertryck i tanken heller.

Finns det någon möjlighet att de kan vara vatten eller nått sånt skit i den? MEnar 20 liter e ju fasen skitmkt!

ventohuan Fartdåre!
7 oktober 2006 · 592 Inlägg

julle_j skrev:
Tack för en väldigt massa kluriga svar!

Problemet är ju att bilhelvetet går hur fint som hellst annars. har så svårt å tro att det är filter eller pumpen...?

Avluftningen tror ja inte heller riktigt på för det är inget undertryck i tanken heller.

Finns det någon möjlighet att de kan vara vatten eller nått sånt skit i den? MEnar 20 liter e ju fasen skitmkt!

Kör bilen tills den stannar. Bogsera hem den riv tanken o töm den. Sen måste den gå tycker ja.!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Drönirettab
7 oktober 2006 · 21 761 Inlägg

Ja, det är nog ett bra alternativ. Då vet man också att det inte borde vara någon större risk att råka ut för en ispropp på vintern eftersom tanken är tömd på eventuellt vatten, som i princip alltid bildas i tanken efter några år.

julle_j
7 oktober 2006 · 66 Inlägg

Är det väldigt mkt jobb att riva tanken? Är lite rostigt under med. Men ja tänkte mer på om det är mkt arbete med slangar å den biten.??

Mätaren visar ju faktiskt att det finns rätt mkt bensin kvar när den dör. En liten bit över det rödmarkerade. Ett himla mysterie detta.

stilren personbilstekniker
7 oktober 2006 · 147 Inlägg

ventohuan skrev:
En kompis 740 va lika dan o då va röret i tanken för kort de hade gått av på något vis så de kom inte ner o kunde ta bensinen i botten. Kolla de!

Har haft samma problem med min föra bil trodde det var avluftningen först som jag skrev inann, men det var det inte. Trodde det var skit/vatten i tanken, men det var det inte. Till slut kom jag fram till att det var som nämnt ovan, att röret som går ner i tanken hade rostat av mer eller mindre och när bensinnivån kom under röret fick motorn ingen bensin. Jag hade ju ingen dränkt pump, men jag vet inte hur det är på din.

julle_j
7 oktober 2006 · 66 Inlägg

stilren skrev:

ventohuan skrev:
En kompis 740 va lika dan o då va röret i tanken för kort de hade gått av på något vis så de kom inte ner o kunde ta bensinen i botten. Kolla de!

Har haft samma problem med min föra bil trodde det var avluftningen först som jag skrev inann, men det var det inte. Trodde det var skit/vatten i tanken, men det var det inte. Till slut kom jag fram till att det var som nämnt ovan, att röret som går ner i tanken hade rostat av mer eller mindre och när bensinnivån kom under röret fick motorn ingen bensin. Jag hade ju ingen dränkt pump, men jag vet inte hur det är på din.

Okey. aa de kan mkt väl vara så. Får försöka ta och plocka ner tanken nästa gång å rensa den på skit å se om ja hittar några överraskningar.
Tack för tipset!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang