Saab 9-3 2.0t 1999a STARTAR INTE..

mangedif Snäll pöjk
13 november 2012 · 703 Inlägg

Kollat batteriet? :-P

Ack vet jag förgasarmotorer!
Chiefeen
14 november 2012 · 17 Inlägg

Börjar med att tacka alla för all hjälp de har uppskattats!
Soppa kom hela vägen fram, luftvägarna var home free.
Det mest misstänksamma var den kära TKn.. Vi gjorde ett test på den, vi drog upp TKn och tändstiften.. smacka upp tändstiften i TKn och höll stiften mot jord och kontrollera så där kom gnista.. och det gjorde det, med detta så trodde vi den funka.

Det stod mellan att köpa ny TK eller vevaxelgivare och magkänslan sa TK var det rätta då om de varit fel på vevaxelgivaren så fanns där en chans att bilen starta då och då om jag fått rätt för mig. Ett rätt symptom på TK:n var också en svag doft av bränt när vi försökt starta..

Idag köpte jag en ny TK och bytte den och nu rullar saaben som aldrig förr! smile

Hade förr plockat isär min TK och såg att den blåa komponenten som syns där hade en liten spricka i sig.. detta trodde inte jag skulle betyda någonting, men de kanske de har gjort? även små belägg på den svarta plattan som såg ut som rostbubblor. Kanske ett sätt att avgöra om en TK är kass?

Återigen tack! smile

Funkiee Saab älskare!
14 november 2012 · 4 597 Inlägg

skönt att hon går nu då! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Chiefeen
14 november 2012 · 17 Inlägg

Ja fyfan!! Tänk dig att köra en mitsubishi spacestar med 80-90 pollar i 3 veckor sen komma tillbaka till snaablen idag. då mådde man! big_smile

Funkiee Saab älskare!
14 november 2012 · 4 597 Inlägg

hahaha ja det förstår jag! big_smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang