Hej Jag har en Volvo 945 med v90 baktorkararm, jag ville att torkararmen ska stå rakt upp men jag vill ändå kunna använda torkaren så att den torkar hela rutan. Om jag bara flyttar den i splinesen kommer den torka halva rutan och halva bakluckan och det vill jag inte. Någon som har något tips på hur jag kan göra? Tacksam för svar
Vissa faller för grupptryck andra för laddtryck :)
Kolla gärna min 945a turbo dizzel :)
Hej Jag har en Volvo 945 med v90 baktorkararm, jag ville att torkararmen ska stå rakt upp men jag vill ändå kunna använda torkaren så att den torkar hela rutan. Om jag bara flyttar den i splinesen kommer den torka halva rutan och halva bakluckan och det vill jag inte. Någon som har något tips på hur jag kan göra? Tacksam för svar
Du får flytta runt länkaget inne vid vid splinesen på torkarmotorn.
på min 945a tog ja tag i armen och vred upp den så gick den till rutans slut och tillbaka till andra sidans slut sen stannade den i mitten igen:) vet inte om de är så på alla min kan ju ha vart trasig:P
aha okej men kommer den gå ner och sen tillbaka då alltså så att den torkar hela rutan men ändå stannar rakt upp? För att jag vill inte att den bara torkar halva rutan
Eller så har du den på sidan, ser ju inte klokt ut när den står rakt upp.
Jo, kanske inte fullt så, men nog ser det ut som torkaren är trasig och fastnat i det läget.
kan va snyggt med v90 torkare takvinge och lite annat lulllull:) självklart lackat i bilens färg:P en vanlig 745 945 torkare ståndes så ser bara trasigt ut som ni säger:)
Seriösa svar tack, jag fråga hur man skulle bygga för att den skulle fungera, inte om jag skulle ha den rakt upp eller ej för jag har redan bestämmt mig för att ha den rakt upp