2770
Sök

Efterlyser bilder på farthållaranordning Audi 2,3E

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 november 2012
Ingen kontakt alls på org. Det är endast en anslutning för vakumslang. Det är styrenheten som sköter när vakumet ska kopplas i och ur. Antar det finns en magnetventil i enheten.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Avstängd
10 388 Inlägg
5 november 2012
Putteliten skrev:
Okej nu är jag med. På gasspjället på min så finns det ingen plats för någon mera vajer, men kulan finns i alla fall. Man skulle väl kanske kunna göra en öggla för att hålla fast vajern i rätt läge framför kulan och sen fästa vajern på kulan på något sätt.

Vad tror ni annars, skulle det funka att ta en av Tommys vaccumklockor istället för min med vajer? Sitter en kontakt med 3 kablar i på min klocka, 1 gul 1 röd och 1 grön. Har du det på dina med Tommy?

Tror detta är ett helt eget system, så blandbarheten är nog kanske "sådär" =/

Men ja, du ska ha en "ögla" eller liknande i änden på vajern (går la att lösa själv om det skulle vara så).

Men du ska ha en "vajerhållare" som sitter en bit ifrån spjällhuset och sen dår då själva vajern (metallen) in mot spjällhuset
Senast redigerat av it_mutt (5 november 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

9 146 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
te_wik skrev:
Ingen kontakt alls på org. Det är endast en anslutning för vakumslang. Det är styrenheten som sköter när vakumet ska kopplas i och ur. Antar det finns en magnetventil i enheten.

Mvh Tommy

Menar du att det sitter en magnetventil som styr vacuumet i insuget om man använder din farthållare?

Och den magnetventilen sitter inbyggd i min vacuumboll då?

9 146 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
it_mutt skrev:
Putteliten skrev:
Okej nu är jag med. På gasspjället på min så finns det ingen plats för någon mera vajer, men kulan finns i alla fall. Man skulle väl kanske kunna göra en öggla för att hålla fast vajern i rätt läge framför kulan och sen fästa vajern på kulan på något sätt.

Vad tror ni annars, skulle det funka att ta en av Tommys vaccumklockor istället för min med vajer? Sitter en kontakt med 3 kablar i på min klocka, 1 gul 1 röd och 1 grön. Har du det på dina med Tommy?

Men ja, du ska ha en "ögla" eller liknande i änden på vajern (går la att lösa själv om det skulle vara så).

Men du ska ha en "vajerhållare" som sitter en bit ifrån spjällhuset och sen dår då själva vajern (metallen) in mot spjällhuset

Verkar som så, men det ska fasen lösa sig! Vajerhållaren kan jag nog ta från vilken bil som helst nästan, har ett par volvoinsug liggande som jag kan plocka ifrån.

Vajeröggla kan man ju lösa med lite buntband å eltejp! wink tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 november 2012
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Menar du att det sitter en magnetventil som styr vacuumet i insuget om man använder din farthållare?

Vet inte hur det funkar men antagligen är det en ventil som styr vakumet, inte i insuget men i slangen mellan insug och vakumklocka. Det måste ju finnas en ventil som styr det, annars hade det ju varit undertryck där hela tiden och vakumklockan (aka "bollen") sugs ihop direkt motorn går.

Dina tre stift är antagligen till en magnetventil som är integrerad i din "boll". Kan inte tänka mig nå annat.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

9 146 Inlägg
5 november 2012
Trådstartare
te_wik skrev:
Putteliten skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Vet inte hur det funkar men antagligen är det en ventil som styr vakumet, inte i insuget men i slangen mellan insug och vakumklocka. Det måste ju finnas en ventil som styr det, annars hade det ju varit undertryck där hela tiden och vakumklockan (aka "bollen") sugs ihop direkt motorn går.

Dina tre stift är antagligen till en magnetventil som är integrerad i din "boll". Kan inte tänka mig nå annat.

Mvh Tommy

Okej, då är jag med.
Ska fasen se till att sno ihop något med det där.

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2012
Putteliten skrev:
it_mutt skrev:
Putteliten skrev:

Verkar som så, men det ska fasen lösa sig! Vajerhållaren kan jag nog ta från vilken bil som helst nästan, har ett par volvoinsug liggande som jag kan plocka ifrån.

Vajeröggla kan man ju lösa med lite buntband å eltejp! wink tongue

Ge mig några minuter här så ska jag rota fram bilden jag har på hur fästet ser ut på min smile

Avstängd
10 388 Inlägg
6 november 2012
"Några minuter" är lite luddigt wink

Men, here we go, så här ser vajerhållaren ut på reservdelsbilen;

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160301/160301-f917f34354ccdccc816a4a5373a0c3f8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/161/160301/160301-12859a8ea3d04f84720f74b46cbc8021.jpg

Sök