Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla bilen så OEM som möjligt, med plusmeny.
  • 145 Följare
  • 1 032 345 Visningar
  • Projektet avslutat 13 oktober 2018
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Hahaha tack robb! big_smile

Fick ordning på batteriladdaren igårkväll så den laddade och fick stå över natten.
Visade fullt imorse så gick ner för att montera, alla lampor började lysa så det bådade gott, satte mig i bilen för att starta, klickade ett par gånger och sedan disco i alla lampor. Gick inte att stänga av något heller via nyckeln så jag fick helt enkelt rycka batteriet igen.. Nu börjar jag få slut på idéer..

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Förhoppningsvis är det så enkelt att det bara är trasigt. Hittar ingen datumstämpel på det så svårt att avgöra åldern men förmodar att det oavsett skulle vara bra att byta.
Ska iväg i eftermiddag med svärföräldrarna så ska övertala dom att ratta förbi Mekonomen. Om det inte funkar så är det väl bara att lämna tillbaka åbäket antar jag.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Haha ja, så är det ju! Folk är idioter tills de bevisat motsatsen! wink

Köpte ett nytt batteri idag iaf, lite mer kräm än original så hoppas att det funkar, för 1500 spänn senare så blir jag riktigt förbannad om det inte hjälper.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Usch, det är så jävla tråkigt. Oavsett om man ställer sig långt ifrån alla andra bilar eller inte så verkar dedär jävla uppslagen och märkena leta sig fram ändå. sad

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

She's alive! big_smile
http://i60.tinypic.com/2clp8y.jpg

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
1 juni 2014 · 2 571 Inlägg

orkavaradu: Fobi för repor, jotack! Samma här!
Vi hade så mycket planerat idag med husvisningar etc så vi hann aldrig förbi exempelvis Mekonomen för att köpa ett så det fick bli från Statoil, lite mer kräm i det nya än det gamla så det var väl förstås dyrare redan därför.
Men enligt Mekonomens prislista på nätet för batterier så hade nog det billigaste där landat på 1200kr så, 1200-1500 är nog rimligt för ett batteri idag verkar det som.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Yes, nu kan man fokusera på projekten igen! smile Nervösa timmar det där, haha!

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Om jag det visste, men du kör ju desto längre sträckor med din medan jag kör mycket korta, framförallt det senaste året.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Ja du ser! smile Jag kör max någon kilometer per dag, inte mycket för batteriet att hinna ladda upp på. En hel vetenskap det där med batterier men förstod det som att om det inte får ladda fullt då och då så tappar det kapacitet. Nu tycker jag visserligen att det känns som en kortslutning då det dog bara sådär.. Men strunt samma, bilen lever och det är huvudsaken!

Fick hem lite nya LED idag till positionsljuset, hoppas på ett vitare sken från dom än nuvarande som är lite för blåa kontra DRL-lyktorna, hoppas att dessa matchar bättre. Men det tar emot att byta, när jag skulle byta för några veckor sen så lossnade LEDen INUTI positionsljuset. En timme höll jag på med att försöka tråckla ur skiten... big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Haha rivstart -> tvärnit -> rivstart -> tvärnit i 110 mil? wink
Jag köpte mina bromsklossar på eBay, gav väl... 700 spänn för klossar runt om. Inte världens bästa men de gör sitt jobb och med min motor så behöver jag heller inga värstingar. Så anpassa ditt köp efter din körning skulle jag säga.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
2 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Usch, Södertälje-vägen är tröstlös. Jag tar alltid Enköping->Västerås->Örebro osv när jag ska hem till släkten i Skövde.
Jag körde en kompis 6 månader gamla (fabriksny) Ford Fiesta i helgen, på min V50 kan jag smyga med bromsen, det gick INTE på den. Tvärnit så det hette duga... Började då fundera på om mina bromsar är skit eller om det liksom, ska vara så.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Absolut, det håller jag med om men jag blev ändå fundersam över hur min bil skulle prestera i en situation då maximal bromsverkan behövs.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Köpte iallafall idag hem kapskivor till Dremeln då det inte följde med något annat än slip- och poleringsprylar, har precis testat och det fungerar exakt som jag hoppats. Min plastidip är påväg upp till Stockholm och bör anlända imorgon men på fredag drar jag till Barcelona ett par dagar så först i nästa vecka kan jag börja pröva mig fram med projektet.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Hahahaha absolut, den ligger kvar bland ett gäng andra verktyg i bilen! wink tror dock det är svårt att skära i plast med den. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Hahaha! Till grillen är det enklast med ett fiskben (eller smörkniv för den delen) och en smal tunn mejsel tycker jag. Så man kan peta loss clipsen en efter en och samtidigt sätta smörkniven emellan så grillen inte hoppar tillbaka.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Beställde hem den 4e och sista dörrlisten idag så att jag har allt hemma när det väl blir dags för lackering.
Kostade ungefär lika mycket som jag fick ge för sätesklädsel x2, 3 dörrlister, 2 täcklister till taket på självplocken.... sad big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Fick idag hem plastidipen, snabb leverans för att vara Schenker!

Ingen som har vägarna förbi Hudiksvall det närmaste och vill köra ett paket därifrån till mig? big_smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Vet inte om han ska ner något det närmaste men skulle han det så vore det ju ypperligt eftersom det är av honom jag vill ha lite saker. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juni 2014 · 2 571 Inlägg

Efterlängtade saker. wink
Vill helst inte skriva ut det förrän jag har sakerna hemma och 100% good to go. Ännu är inget hugget i sten men jag hoppas att han får tummen ur snart. big_smile

Senast redigerat av hyrbil (4 juni 2014)

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
4 juni 2014 · 2 571 Inlägg

HAHA! Det hade varit något! Bra gissat! wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang