3712
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 082 603 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
29 juni 2015
Trådstartare
Ja precis, de sitter tydligen så jävla utsatt till på P1-modellerna att det är löjligt. Det läckte såpass att om han fyllde systemet så skulle det vara tomt inom 24h. Segt med 70mil enkel resa på tors-fre och det förväntas bli dödsvarmt, får sitta på kylklampar. big_smile

Håller på att grotta i allt man kan tänkas behöva, packningar, torkfilter, vilken modell av kondensor man ska ha osv för att se ifall det är värt att byta själv. Beställer från Tyskland så då kommer jag ännu billigare undan även fast jag inte kommer köpa billigast möjliga. Det får gärna hålla ett litet tag till. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
29 juni 2015
hyrbil skrev:
Ja precis, de sitter tydligen så jävla utsatt till på P1-modellerna att det är löjligt. Det läckte såpass att om han fyllde systemet så skulle det vara tomt inom 24h. Segt med 70mil enkel resa på tors-fre och det förväntas bli dödsvarmt, får sitta på kylklampar. big_smile

Håller på att grotta i allt man kan tänkas behöva, packningar, torkfilter, vilken modell av kondensor man ska ha osv för att se ifall det är värt att byta själv. Beställer från Tyskland så då kommer jag ännu billigare undan även fast jag inte kommer köpa billigast möjliga. Det får gärna hålla ett litet tag till. big_smile

jo tack.. vi ska iväg ett gäng på 20 pers i några bilar fredag-söndag..
skulle döööö om AC la av..

blir tokig nog på kollegan som har en jävla kärlek till att ha fönstret nere i 90+++ km/h.. jävla oväsen

33 Inlägg
30 juni 2015
robb192 skrev:
hyrbil skrev:

blir tokig nog på kollegan som har en jävla kärlek till att ha fönstret nere i 90+++ km/h.. jävla oväsen

om inte annat blire förjävla skitigt i bilen då sad

Tokig 08a
1 019 Inlägg
30 juni 2015
kloverlov skrev:
robb192 skrev:
hyrbil skrev:

om inte annat blire förjävla skitigt i bilen då sad

Det oxå! Han vill ha en blandning av frysrum och orkanvind i bilen !
Men Martin se till att lösa det där med ac! Alternativt kolla med min kontakt i Spånga ?

2 571 Inlägg
30 juni 2015
Trådstartare
Nu hinner jag ju inte? Och jag skiter inte pengar. big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
30 juni 2015
hyrbil skrev:
Nu hinner jag ju inte? Och jag skiter inte pengar. big_smile

Trodde du hade fett med cash som student ju!

1 090 Inlägg
1 juli 2015
nu har jag servat bilen big_smile gick på 6k, 12k-mila.. så nu fungerar den som den ska.. även dimljusen som har buggat tidigare! ...

nu är det bara dags för nya bak-bromsar, montera koilsen som jag inte haft tid med och byta däcken runt om.. sen blir det nog en ny bil i mitten/slutet på aug när jag har semester big_smile

2 571 Inlägg
1 juli 2015
Trådstartare
Gött! big_smile

Montera coilsen får du fasen ta o göra nu, eller skeppa vidare om du nu ändå ska köpa nytt. wink Vad kikar du på?

Tada.wav

Båtmeck
200 Inlägg
1 juli 2015
Skippa monteringen o sälj dom till mig ist:)

//walkmann

1 090 Inlägg
2 juli 2015
lite sugen på en c30 smile då jag har bilen i jobbet är den lättare att parkera med i stan mm..

2 571 Inlägg
2 juli 2015
Trådstartare
Ääääh köp något nytt vafan! wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 juli 2015
köpa nytt? big_smile herregud!  ... då måste jag skrapa många triss för att ha råd med det haha

2 571 Inlägg
3 juli 2015
Trådstartare
Haha! wink Men om du tar C30, en T5 eller INGET! wink

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 juli 2015
nu blir jag pressad oxå wink .. vi får se vad som finns!
vill helst ha den nya V40, tycker den är liten och snygg.

allt hänger ju på priset smile och sen måste det vara automat. Så man inte sitter och surar i alla bilköer!

2 571 Inlägg
12 juli 2015
Trådstartare
Provade ikväll att lägga på Biltemas transparenta film på ena lyktan, lite trixigt men det gick efter ett par försök.
Dock upplever jag den inte som speciellt transparent, den är lite glittrig rent av. Såg i efterhand att den benämns "metallic" och ja, det går väl kanske att leva med antar jag. Hoppas att en del bubblor lägger sig, de är pyttesmå och känns inte och går heller inte att dra ut men de är där, misstänker att jag använde för mycket såpvatten.
Om det inte lägger sig så fimpar jag filmen helt, om det lägger sig så köper jag en ny uppsättning och gör om och tar den andra lyktan i samma veva.

I övrigt väntar jag på svar från en tysk återförsäljare av bildelar.
Kondensor, torkfilter samt bakre länkarmar till ett ohyggligt bra pris men vill se vad han kan göra på fraktsidan eftersom jag vill få allt i en sändning och inte 3 olika paket och då fraktkostnad x3.

Tada.wav

1 090 Inlägg
12 juli 2015
vad ligger en kondensor på i pris?...

2 571 Inlägg
12 juli 2015
Trådstartare
Högst olika, men den jag hittat landar på 1100:-, går att hitta från 800 upp till 3000 ungefär.

Tada.wav

1 090 Inlägg
12 juli 2015
skapligt skiftande priser smile .. hoppas den blir billig.

2 571 Inlägg
12 juli 2015
Trådstartare
Jepp. Och vad jag läst så verkar kvalitén vara densamma oavsett vilken man väljer, det är bara ren otur pga usel konstruktion som de går sönder.

Tada.wav

769 Inlägg
13 juli 2015
trevlig tråd och bra jobb med att förfina kärran! Keep up the good work smile Själv väntar jag på att min bil ska hitta hem från verkstan.

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Sök