2320
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 555 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
- Always Faithful
507 Inlägg
29 april 2016
Däck må vara ganska viktigt, men det är sån tråkig utgift. Ungefär som en reparation av något annat som är sönder. Tråkiga pengar, och man ser ingen större skillnad på bilen. big_smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

2 571 Inlägg
29 april 2016
Trådstartare
Helt klart. Betalar nästan hellre bilskatten... big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
29 april 2016
Ändå är Volvo mer överkomligt när det gäller service än tex Audi och VW.
Fick servicetid den 17/5 , kommer gå på 5tusen..
Säkert det dubbla på Audi smile

Tokig 08a
1 019 Inlägg
30 april 2016
orkavaradu skrev:

5000 va Intr farligt .. Senast på Volvon brakade lös på över 11... Plånboken dog lite ..

1 090 Inlägg
30 april 2016
robb192 skrev:
orkavaradu skrev:

5000 va Intr farligt .. Senast på Volvon brakade lös på över 11... Plånboken dog lite ..

11k yikes vad gjorde dom då??

Tokig 08a
1 019 Inlägg
30 april 2016
12000 mila service ventiljustering slangbyte för bränsle osv..

640 Inlägg
30 april 2016
robb192 skrev:
ventiljustering

Sånt får ju bara folk med dåliga motorer lida av wink

Tokig 08a
1 019 Inlägg
30 april 2016
pulchi skrev:
robb192 skrev:
ventiljustering

Sånt får ju bara folk med dåliga motorer lida av wink

Nu får farbror va tyst..

1 090 Inlägg
30 april 2016
Hur långt har din bil gått? Min har precis rullat 6tusen och jag tycker det är mycket, tänker snart byta smile

294 Inlägg
30 april 2016
robb192 skrev:
orkavaradu skrev:

Det är därför man ska ha serviceavtal, då märks det inte.big_smile

2 571 Inlägg
1 maj 2016
Trådstartare
Råkade visst beställa hem något som kanske är onödigt, men vi får helt enkelt se.
Detta har jag saknat från dag 1, även fast jag oftast använder AUX eller blåtands-dongel till telefonen - så är det ändå lite meckigt varje gång. Och all musik har jag inte på telefonen heller. Så vi får se om jag lyckas eftermontera detta till en lite billigare peng än vad Volvo tar (~5000kr).
Så nu ska jag leta delar och kommer förmodligen köpa allt styckvis.

http://i.imgur.com/OwogCYr.jpg

Och angående däck så lutar det åt att eventuellt prova Landsail 588-däcken trots allt. Jag hittar inga andra som matchar mina önskemål som inte kostar ~1800 stycket. Den budgeten finns helt enkelt inte. Och tycka vad man vill om Landsail men vissa verkar ju som sagt väldigt nöjda och tester visar att däcken presterar bra med tanke på priset.
Däremot ska jag rota fram prisuppgifter jag fick på 2 olika sorters däck genom en vän i Uppsala och färska upp minnet gällande deras specs och ta beslut därifrån. Beställning bör läggas relativt omgående iallafall. Då kanske man skulle kunna få ett bra pris på däck+montering+hjulinställning i Uppsala.
Senast redigerat av hyrbil (1 maj 2016)

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 maj 2016
hyrbil skrev:
Och angående däck så lutar det åt att eventuellt prova Landsail 588-däcken trots allt. Jag hittar inga andra som matchar mina önskemål som inte kostar ~1800 stycket. Den budgeten finns helt enkelt inte. Och tycka vad man vill om Landsail men vissa verkar ju som sagt väldigt nöjda och tester visar att däcken presterar bra med tanke på priset.
Däremot ska jag rota fram prisuppgifter jag fick på 2 olika sorters däck genom en vän i Uppsala och färska upp minnet gällande deras specs och ta beslut därifrån. Beställning bör läggas relativt omgående iallafall. Då kanske man skulle kunna få ett bra pris på däck+montering+hjulinställning i Uppsala.

låter ju faktiskt riktigt bra cool kör på Uppsala!

4 Inlägg
1 maj 2016
hyrbil skrev:
Råkade visst beställa hem något som kanske är onödigt, men vi får helt enkelt se.
Detta har jag saknat från dag 1, även fast jag oftast använder AUX eller blåtands-dongel till telefonen - så är det ändå lite meckigt varje gång. Och all musik har jag inte på telefonen heller. Så vi får se om jag lyckas eftermontera detta till en lite billigare peng än vad Volvo tar (~5000kr).

Vart beställde du den? har oxå saknat den så skulle va gött att ha smile mycket fin bil du har för övrigt!

233 Inlägg
1 maj 2016
hyrbil skrev:

Uppsala är bra wink

Glad amatör.

1 090 Inlägg
1 maj 2016
servar alltid min bil på Bilia i Uppsala wink

2 571 Inlägg
1 maj 2016
Trådstartare
Hungersmurfen: Tack! Tyvärr är det inte bara att ta denna del och installera och se glad ut, det krävs mer kablage och om jag förstått rätt en styrenhet och de delarna är det dyraste i hela kittet. Sen tillkommer även mjukvara från Volvo.
Köpte den däremot bättre begagnad. Så det blir ett mer långsamt projekt, behöver besöka skrotar och plocka lite delar.

Soness: Ja, då får du visa mig runt! Passa på att ta en burgare på Dylans eller så. wink

orkavaradu: Åker du hela den biten pga billigare service eller något annat? Det är ju inte runt hörnet direkt. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
1 maj 2016
Litar inte på Bilia i Sthlm, talanglösa överallt smile bara den i Alvik som är ok.

2 571 Inlägg
1 maj 2016
Trådstartare
big_smile
Jag kör Upplands Motor i Akalla, nöjd hittills, peppar peppar.

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 maj 2016
hyrbil skrev:
big_smile
Jag kör Upplands Motor i Akalla, nöjd hittills, peppar peppar.

vi har några herrar på jobbet som servar sina bilar där smile inte hört något negativt alls.

Mitt favvo-ställe är Liljas-bil i Kalmar, älskar deras servicelokaler. Så himla rena och fina. skulle nästan kunna bo där big_smile
Senast redigerat av orkavaradu (2 maj 2016)

2 571 Inlägg
2 maj 2016
Trådstartare
Ja du ser! wink
Är riktigt nöjd med min PST på Upplands Motor i Akalla, har förvisso inget konkret att jämföra mot men han har alltid bemött mig väl, kommer ihåg min bil och svarar gladeligen om jag mailar in och frågar om artikelnummer eller beskrivningar på saker och ting.
Detta har jag berättat förr (100 sidor bak säkert) men min PST kom tillochmed fram till mig på Coop för något år sen och undrade hur det hade gått med bilen, som jag några månader innan hade haft inne för byte av ventilkåpspackning. Jag kände inte igen honom först utan först när han gick därifrån som myntet trillade ner, men känns som ett tecken på engagerad arbetare med lite yrkesstolthet. smile

Kalmar, lite långt bort va? wink

Tada.wav

Sök