2147
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 403 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
6 maj 2014
"lacka" skrev jag ju wink jag lackade ramen runt min grill med mattsvart spraylack..

2 571 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Ja, det stora emblemet gör enorm skillnad tycker jag. Glad att jag lyckades hitta en originalgrill med det också även om mitt hemmabygge på håll ser original ut. wink

Något ska vi nog kunna hitta på med grillen, måste få tag på en Dremel innan jag monterar den så jag bör hinna leka lite med färg! big_smile

Tada.wav

531 Inlägg
6 maj 2014
Jag har en dremel från biltema, funkar helt bra enligt mig. Ända som är på sämre sidan är sliptrissorna som följer med men det kan man köpa till smile

2 571 Inlägg
6 maj 2014
Trådstartare
Jag googlade lite tidigare idag och folk sa detsamma som du. Tillbehören man får med är bara att slänga, men att Jula/Biltema osv funkar ypperligt för mindre jobb. smile Så jag ska allt kika på det!

Tada.wav

531 Inlägg
7 maj 2014
hyrbil skrev:
Jag googlade lite tidigare idag och folk sa detsamma som du. Tillbehören man får med är bara att slänga, men att Jula/Biltema osv funkar ypperligt för mindre jobb. smile Så jag ska allt kika på det!

Gött de, en av sakerna som e billiga och bra smile

2 571 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Fortfarande ingen service gjord, fortfarande ingen hjulinställning gjord.
Fortfarande ingen färg köpt, fortfarande ingen polermaskin köpt.
Fortfarande ingen dremel köpt, fortfarande ingen sista dörrlist köpt.

Så vad händer?
Jo, däcket som lagades i våras innan sommarpuckarna åkte på som jag nämnde på förra sidan håller trycket men hade ordentliga vibrationer i både ratt och kaross. Var på Infosite igår och fick kanonhjälp i vanlig ordning, däcket var förbannat obalanserat efter punkan så det åtgärdades och går det silky smooth igen.
Men däcket läcker fortfarande luft även om det är minimalt. Däcket krängdes av och allt ser helt och fint ut inuti, fälgen hade två små små skrap som slipades ner och vid provtryck så läcker det nu bara på 1 ställe istället för 3. Tyvärr fortfarande 1 ställe för mycket.
Imorgon ska jag ner till Infosite igen för att sätta på ett nytt gummi och hoppas hoppas HOPPAS att det håller helt tätt, annars är det många av planerna som får läggas på hyllan då ny fälg måste beställas och i detta läge ångrar man lite att man valde dyra märkesfälgar..

Fan va kul det är att ha bil ibland!

Tada.wav

278 Inlägg
16 maj 2014
Hela tiden... alltid något som skiter sig hmm

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
16 maj 2014
Hoppas det löser sig hmm

2 571 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
orkavaradu: Vårby Allé, så fel sida av stan, men jag vet att jag får den hjälp jag behöver där. Grym personal och alltid lika trevligt att gå runt i butiken och sukta fälgar. big_smile

Freddie&nyller: Japp... Hade ju hellre lagt pengarna på annat just nu. Imorrn får vi se om det blir fattigt framöver eller ej. big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
16 maj 2014
aha där ser man big_smile

prio1 är väll service?? .. om den inte rullar så är allt annat meningslöst big_smile

2 571 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Meddelandet har visat sig ett tag och nyligen hoppat över till Tid för service istället för Boka service, så jag ska försöka klämma in det i veckan som kommer. Den kostnaden får jag ju ta såklart oavsett hur det blir med däcket. smile

Tada.wav

640 Inlägg
16 maj 2014
hyrbil skrev:
Meddelandet har visat sig ett tag och nyligen hoppat över till Tid för service istället för Boka service, så jag ska försöka klämma in det i veckan som kommer. Den kostnaden får jag ju ta såklart oavsett hur det blir med däcket. smile

Man är inte cool förrän det står "Tid för service överskriden" cool

2 571 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
HAHA! Jag bara väntar på det ärligt talat. ;D

Tada.wav

278 Inlägg
16 maj 2014
Det var ju som med min jäkla generator... precis när man lagt 4500:- på olika remmar så var det något nytt... innan dess var det bränslepumpen.

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

2 571 Inlägg
16 maj 2014
Trådstartare
Det är nästan så man får ha ett separat sparkonto med buffert till bilen.. tongue

Tada.wav

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
17 maj 2014
pulchi skrev:
hyrbil skrev:

Man är inte cool förrän det står "Tid för service överskriden" cool

men man lär inte känna sig lika cool om man har garanti på grejerna

1 090 Inlägg
17 maj 2014
haha jag körde med min TID FÖR SERVICE i 3veckor big_smile trodde bilen skulle sprängas..

2 571 Inlägg
17 maj 2014
Trådstartare
Hahaha ja de där meddelandena sätter griller i huvudet på en! big_smile

Nåväl! Var idag hos Infosite.se och hoppades på att åtgärda däcket. Vi plockade fram ett nytt gummi sist jag var nere så när bilen väl rullades in så försökte vi inte ens med det gamla gummit utan av med det och på med det nya och hålla tummarna. Det höll tack och lov tätt! Så jävla skönt, visst, surt med 775:- för nytt gummi men hellre det än ny fälg+gummi.
Fick även reda på lite nyheter som kommer presenteras om drygt en månad, bilder kommer definitivt! big_smile

Tada.wav

405 Inlägg
17 maj 2014
Tur att det gick bra med fälgen , hade vart surt och köpany... smile

Sök