2388
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 428 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
Tokig 08a
1 019 Inlägg
27 maj 2014
hyrbil skrev:
Robb: Ja men med ditt tema på kärran så funkar det ju alldeles ypperligt. smile
Jimbo: Smaken är som baken! wink
orkavaradu: Din bil är ju såpass mörk att det smälter in bättre än vad det skulle göra på min. big_smile

ska eventuellt hitta dit ett emblem.. i grillen.. de är de enda tjejen klagar på ^^  tongue
Senast redigerat av robb192 (27 maj 2014)

1 090 Inlägg
27 maj 2014
vad kör du med för däck förresten? smile

2 571 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Robb: Damerna tycker alldeles för mycket ibland. wink

orkavaradu: Oj, bra fråga. Det vet jag faktiskt inte. Det är ju inga Pirelli eller sådana fräsiga, då hade jag haft koll. Men jag kan ta reda på det om det är av intresse. smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
27 maj 2014
hyrbil skrev:
Robb: Damerna tycker alldeles för mycket ibland. wink

orkavaradu: Oj, bra fråga. Det vet jag faktiskt inte. Det är ju inga Pirelli eller sådana fräsiga, då hade jag haft koll. Men jag kan ta reda på det om det är av intresse. smile

japp annars hade det nog både hittat dit ett 3" system + coilovers på v50in haha ^^

1 090 Inlägg
27 maj 2014
k-sport coils är riktigt bra och prisvärda annars smile

2 571 Inlägg
27 maj 2014
Trådstartare
Känner igen det där. wink
Hoppas jag kommer in på skolan i höst, när den utbildningen är klar bör jag utan problem ha råd att skaffa en kärra som bara jag äger, då får frugan säga vad hon vill. big_smile

Tada.wav

2 571 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
Lite plastidip beställd! smile

Tada.wav

640 Inlägg
30 maj 2014
hyrbil skrev:
Lite plastidip beställd! smile

Vad ska dippas? smile

2 571 Inlägg
30 maj 2014
Trådstartare
Grillen bland annat, sen ska jag pröva en sak men vet inte om det kommer bli bra färgmässigt.

Tada.wav

1 090 Inlägg
31 maj 2014
finns ju på mekonomen i sumpan annars big_smile

fan nått mongo parkerade in i min bil i onsdags-natt! .. då satt jag på dragkroken, då var det nått riktigt CP som parkerat in i dragkroken och åkt, går ju inte ha bil i sthlm, alla märken och repor, har någon annan gjort sad

2 571 Inlägg
31 maj 2014
Trådstartare
Ajaj, det där lät inte kul! Repor som inte går att polera bort heller förmodar jag?
Så jävla skönt med garageplats, hallelujah!

(Idag svär jag över ett urladdat bilbatteri, fick starthjälp hem förut och nu försöker jag ladda det med min Classe-billaddare men den lyser bara på "FULL" hela tiden så jag förmodar att batteriet var såpass klent att laddaren inte vill starta ordentligt. Alternativt att batteriet är paj..........)
Senast redigerat av hyrbil (31 maj 2014)

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
1 juni 2014
orkavaradu skrev:
finns ju på mekonomen i sumpan annars big_smile

fan nått mongo parkerade in i min bil i onsdags-natt! .. då satt jag på dragkroken, då var det nått riktigt CP som parkerat in i dragkroken och åkt, går ju inte ha bil i sthlm, alla märken och repor, har någon annan gjort sad

hyrbil skrev:
Ajaj, det där lät inte kul! Repor som inte går att polera bort heller förmodar jag?
Så jävla skönt med garageplats, hallelujah!

(Idag svär jag över ett urladdat bilbatteri, fick starthjälp hem förut och nu försöker jag ladda det med min Classe-billaddare men den lyser bara på "FULL" hela tiden så jag förmodar att batteriet var såpass klent att laddaren inte vill starta ordentligt. Alternativt att batteriet är paj..........)

Orkavaradu.. det hände oss i för en vecka sen oxå.. värdelösa nötter i trafiken...

Hyrbil behöver du starthjälp så är jag 5 min bort .. ^^

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Hahaha tack robb! big_smile

Fick ordning på batteriladdaren igårkväll så den laddade och fick stå över natten.
Visade fullt imorse så gick ner för att montera, alla lampor började lysa så det bådade gott, satte mig i bilen för att starta, klickade ett par gånger och sedan disco i alla lampor. Gick inte att stänga av något heller via nyckeln så jag fick helt enkelt rycka batteriet igen.. Nu börjar jag få slut på idéer..

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
1 juni 2014
provat ett annat batteri?
kan vara så att de e slut de du har ^^

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Förhoppningsvis är det så enkelt att det bara är trasigt. Hittar ingen datumstämpel på det så svårt att avgöra åldern men förmodar att det oavsett skulle vara bra att byta.
Ska iväg i eftermiddag med svärföräldrarna så ska övertala dom att ratta förbi Mekonomen. Om det inte funkar så är det väl bara att lämna tillbaka åbäket antar jag.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
1 juni 2014
hyrbil skrev:
Förhoppningsvis är det så enkelt att det bara är trasigt. Hittar ingen datumstämpel på det så svårt att avgöra åldern men förmodar att det oavsett skulle vara bra att byta.
Ska iväg i eftermiddag med svärföräldrarna så ska övertala dom att ratta förbi Mekonomen. Om det inte funkar så är det väl bara att lämna tillbaka åbäket antar jag.

jo.. kan tänka mig att det är de! visserligen har jag någonstans program för att felsöka på nån dator här hemma ...
osäker på funktionen på det bara ..

1 090 Inlägg
1 juni 2014
bara inse att folk är sämst! big_smile  går säkert att lacka om, jag är mest rädd för dörruppslag!

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Haha ja, så är det ju! Folk är idioter tills de bevisat motsatsen! wink

Köpte ett nytt batteri idag iaf, lite mer kräm än original så hoppas att det funkar, för 1500 spänn senare så blir jag riktigt förbannad om det inte hjälper.

Tada.wav

278 Inlägg
1 juni 2014
Det får vi hoppas!!!! Tråkigt när inte saker fungerar... själv vill jag ge mig in i debatten jävla skitrepor och dörruppslag... har idag besökt Kolmården och passade på att tvätta bilen igår kväll (ville inviga mitt Meguierskitt... damn thats good stuff). Efter besöket kom man glad ut till parkeringen för att hitta en ny liten buckla i framskärm samt ett dörrskrap... grrrrrrrrrrrrrr!!!!!! Att det skall vara så FÖRBENAT svårt att hålla i dörrj#&@$n när man kliver ur eller i... vet inte hur ofta man predikar detta för ungarna (frun inkluderad) när man ställer sig lite trångt på en parkering!! Men... ja ja vad vet jag...

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
Usch, det är så jävla tråkigt. Oavsett om man ställer sig långt ifrån alla andra bilar eller inte så verkar dedär jävla uppslagen och märkena leta sig fram ändå. sad

Tada.wav

Sök