2551
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 439 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
1 090 Inlägg
1 juni 2014
jag parkerar alltid LÄNGST BORT! big_smile brukar släppa av damen vid ingången.. sen parkerar jag och typ tar bussen in till affären! ..  har fobi för repor haha!

1500?? oj! är batterier så dyra??

56 Inlägg
1 juni 2014
Följt tråden i tystnad ett bra tag nu själv kör jag morsans V50 ibland och vi fick också disco på instrument panelen och nyckel gick inte att dra ut får oss var det batteriet som fått kortslutning, dock hände det när bilen rullade på en 50 väg, men symptomerna ser lika ut smile

1 090 Inlägg
1 juni 2014
Daavid skrev:
Följt tråden i tystnad ett bra tag nu själv kör jag morsans V50 ibland och vi fick också disco på instrument panelen och nyckel gick inte att dra ut får oss var det batteriet som fått kortslutning, dock hände det när bilen rullade på en 50 väg, men symptomerna ser lika ut smile

här hänt liknande med min bil.. man gasar så blinkar alla instrument till, sen dör bilen! mad

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
She's alive! big_smile
http://i60.tinypic.com/2clp8y.jpg

Tada.wav

1 804 Inlägg
1 juni 2014
hyrbil skrev:
She's alive! big_smile
http://i60.tinypic.com/2clp8y.jpg

Härligt att se! big_smile

Meguiars_sverige

2 571 Inlägg
1 juni 2014
Trådstartare
orkavaradu: Fobi för repor, jotack! Samma här!
Vi hade så mycket planerat idag med husvisningar etc så vi hann aldrig förbi exempelvis Mekonomen för att köpa ett så det fick bli från Statoil, lite mer kräm i det nya än det gamla så det var väl förstås dyrare redan därför.
Men enligt Mekonomens prislista på nätet för batterier så hade nog det billigaste där landat på 1200kr så, 1200-1500 är nog rimligt för ett batteri idag verkar det som.

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 juni 2014
1500kanske är lagom smile  kul och se att bilen lever!

2 571 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Yes, nu kan man fokusera på projekten igen! smile Nervösa timmar det där, haha!

Tada.wav

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juni 2014
vad har du gjort för lyckas döda batterit?
eller har de bara stått och dragit ut tills de var bortom räddning?

btw jag kör fortfarande på fabriks batterit snart 15 k mil senare e som nytt

2 571 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Om jag det visste, men du kör ju desto längre sträckor med din medan jag kör mycket korta, framförallt det senaste året.

Tada.wav

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
2 juni 2014
hyrbil skrev:
Om jag det visste, men du kör ju desto längre sträckor med din medan jag kör mycket korta, framförallt det senaste året.

visserligen 14 mil om dagen men illa fall

förra sommaren när vi skulle till åland stog ja med dimljusen stereon tändingen på hela köret i väntan på båten
fick varnings meddelande i skärmen varning låg batterispäning och allt annat utom starta motorfunktionen försvann
starade motorn fick tomgångs köra en timme tills båten kom alla andra i kön va väll mindre nöjda haha. men
batterit funkar än idag.

fast och andra sidan saker kan ju gå sönder bara sådär

2 571 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Ja du ser! smile Jag kör max någon kilometer per dag, inte mycket för batteriet att hinna ladda upp på. En hel vetenskap det där med batterier men förstod det som att om det inte får ladda fullt då och då så tappar det kapacitet. Nu tycker jag visserligen att det känns som en kortslutning då det dog bara sådär.. Men strunt samma, bilen lever och det är huvudsaken!

Fick hem lite nya LED idag till positionsljuset, hoppas på ett vitare sken från dom än nuvarande som är lite för blåa kontra DRL-lyktorna, hoppas att dessa matchar bättre. Men det tar emot att byta, när jag skulle byta för några veckor sen så lossnade LEDen INUTI positionsljuset. En timme höll jag på med att försöka tråckla ur skiten... big_smile

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 juni 2014
jag körde 110mil i helgen, min däck och bromsar börjar ta slut nu sad .. några tips på bra däck o bromsar?
volvo tar typ 4tusen för bromsarna fram.. eller om jag missuppfattade allt!

498 Inlägg
2 juni 2014
orkavaradu skrev:
jag körde 110mil i helgen, min däck och bromsar börjar ta slut nu sad .. några tips på bra däck o bromsar?
volvo tar typ 4tusen för bromsarna fram.. eller om jag missuppfattade allt!

Ta en titt hos getech.se dom har helt okej paket med skivor + klossar!

2 571 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Haha rivstart -> tvärnit -> rivstart -> tvärnit i 110 mil? wink
Jag köpte mina bromsklossar på eBay, gav väl... 700 spänn för klossar runt om. Inte världens bästa men de gör sitt jobb och med min motor så behöver jag heller inga värstingar. Så anpassa ditt köp efter din körning skulle jag säga.

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 juni 2014
jaaa! jag fastnade i södertälje haha broms-gas-broms-gas-broms-gas!

nee jag åker ju till Småland ganska ofta, och jag känner att däcken börjar lägga av och bromsarna oxå..
så milen blir mest långmil vilket är tur! vi har ju samma motor, vill inte ha större pga försäkring o skatt!

ska kolla på getech!

2 571 Inlägg
2 juni 2014
Trådstartare
Usch, Södertälje-vägen är tröstlös. Jag tar alltid Enköping->Västerås->Örebro osv när jag ska hem till släkten i Skövde.
Jag körde en kompis 6 månader gamla (fabriksny) Ford Fiesta i helgen, på min V50 kan jag smyga med bromsen, det gick INTE på den. Tvärnit så det hette duga... Började då fundera på om mina bromsar är skit eller om det liksom, ska vara så.

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 juni 2014
Fiestan är väl lite lättare? big_smile volvon är ju ganska tung, har tänkt på samma sak.

När man bromsar med min lupo så sitter man ju typ med pannan i framrutan, men med volvon så glider man fram,
kanske ska vara så?

531 Inlägg
3 juni 2014
Tycker det är bara störande när bilen nitar så fort man petar på pedalen. tongue

2 571 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Absolut, det håller jag med om men jag blev ändå fundersam över hur min bil skulle prestera i en situation då maximal bromsverkan behövs.

Tada.wav

Sök