2102
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 445 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Köpte iallafall idag hem kapskivor till Dremeln då det inte följde med något annat än slip- och poleringsprylar, har precis testat och det fungerar exakt som jag hoppats. Min plastidip är påväg upp till Stockholm och bör anlända imorgon men på fredag drar jag till Barcelona ett par dagar så först i nästa vecka kan jag börja pröva mig fram med projektet.

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
3 juni 2014
hyrbil skrev:
Köpte iallafall idag hem kapskivor till Dremeln då det inte följde med något annat än slip- och poleringsprylar, har precis testat och det fungerar exakt som jag hoppats. Min plastidip är påväg upp till Stockholm och bör anlända imorgon men på fredag drar jag till Barcelona ett par dagar så först i nästa vecka kan jag börja pröva mig fram med projektet.

om jag minns rätt tidigare i tråden va du en jäkel på att med en smörkniv få loss grillen ? big_smile

2 571 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Hahahaha absolut, den ligger kvar bland ett gäng andra verktyg i bilen! wink tror dock det är svårt att skära i plast med den. wink

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
3 juni 2014
hyrbil skrev:
Hahahaha absolut, den ligger kvar bland ett gäng andra verktyg i bilen! wink tror dock det är svårt att skära i plast med den. wink

tänkte på att jag kanske behöver lite hjälp för sist tog de över 1 timme o få loss skiten xD

2 571 Inlägg
3 juni 2014
Trådstartare
Hahaha! Till grillen är det enklast med ett fiskben (eller smörkniv för den delen) och en smal tunn mejsel tycker jag. Så man kan peta loss clipsen en efter en och samtidigt sätta smörkniven emellan så grillen inte hoppar tillbaka.

Tada.wav

1 090 Inlägg
3 juni 2014
jag körde med en liten mejsel som jag tejpade längst fram, så den inte repade lacken big_smile funkade kalas!

531 Inlägg
4 juni 2014
hyrbil skrev:
Absolut, det håller jag med om men jag blev ändå fundersam över hur min bil skulle prestera i en situation då maximal bromsverkan behövs.

Då tror jag nog åndå att den ger vad som krävs, Volvo har ju alltid satsat på säkerhet så man tycker ju att bromsarna borde va bra.

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Beställde hem den 4e och sista dörrlisten idag så att jag har allt hemma när det väl blir dags för lackering.
Kostade ungefär lika mycket som jag fick ge för sätesklädsel x2, 3 dörrlister, 2 täcklister till taket på självplocken.... sad big_smile

Tada.wav

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Fick idag hem plastidipen, snabb leverans för att vara Schenker!

Ingen som har vägarna förbi Hudiksvall det närmaste och vill köra ett paket därifrån till mig? big_smile

Tada.wav

Tokig 08a
1 019 Inlägg
4 juni 2014
nyller bor ju där uppe och han borde ju komma ner innan hans T5 åker tongue

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Vet inte om han ska ner något det närmaste men skulle han det så vore det ju ypperligt eftersom det är av honom jag vill ha lite saker. wink

Tada.wav

723 Inlägg
4 juni 2014
Vadå för saker tongue?

Klicka gärna in och kolla projektet för min S40N 2010
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289970

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Efterlängtade saker. wink
Vill helst inte skriva ut det förrän jag har sakerna hemma och 100% good to go. Ännu är inget hugget i sten men jag hoppas att han får tummen ur snart. big_smile
Senast redigerat av hyrbil (4 juni 2014)

Tada.wav

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
HAHA! Det hade varit något! Bra gissat! wink

Tada.wav

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Samma här. Det som irriterar mig mest är att de motorerna verkar ligga ungefär samma förbrukning (ofta mindre) än vad min gör på etanol......... sad

Tada.wav

BMW 335D E91
1 399 Inlägg
4 juni 2014
hyrbil skrev:
Samma här. Det som irriterar mig mest är att de motorerna verkar ligga ungefär samma förbrukning (ofta mindre) än vad min gör på etanol......... sad

Ja det går ju att åka snålt, men vem gör det egentligen? ^^ Din pryl kommer inom kort wink

2 571 Inlägg
4 juni 2014
Trådstartare
Det är ju förvisso sant, med min högerfot i en T5 så hade såklart siffrorna sett annorlunda ut, frågan är bara hur ofta man hade behövt ha plattan i mattan. På en 1.8F så är ju registret obefintligt på fyran och femman..

Tada.wav

278 Inlägg
4 juni 2014
Hm.... min E85-förbrukning ligger 15,6 liter/mil... några kommentarer på detta?!?! wink

Speed is everything, never hesitate! Det gör livet så mycket mer spännande!!

Sök