Opel calibra BlackLexi

projektkexi
5 november 2012 · 5 Inlägg

behöver råd  hjälp och tips man kan förstå om hur jag ska fixa den här så den blir fin att titta på jag vill inte lägga mycket men jag ska försöka ändra på utseendet så mycket som möjligt med hjälp av färg och spackel smile  HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP

projektkexi
5 november 2012 · 5 Inlägg

Jag Snackr Då Om Min Opel Calibra

Rronn
5 november 2012 · 538 Inlägg

Nyafälgar skulle nog inte skada!
Och sen lite ny färg såg den ut att vara i behov av.

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
projektkexi
5 november 2012 · 5 Inlägg

jo tack jag vet haha jag köpte den härom dan jag ska lacka den med mattsvart och fixa fälgarna till sommaren men skulle behöva tips på var jag ska köpa billiga men ändå fina saker till den

Rronn
5 november 2012 · 538 Inlägg

projektkexi skrev:
jo tack jag vet haha jag köpte den härom dan jag ska lacka den med mattsvart och fixa fälgarna till sommaren men skulle behöva tips på var jag ska köpa billiga men ändå fina saker till den

Hela bilen mattsvart?!
Inte så snyggt i mitt tycke, men smaken är som baken:)

Ja de beror ju på hur man definerar billigt, de går ju att biltema styla en bil..
Dock tycker jag att allt som har med sånt att göra som kommer från biltema ser billigt ut, så ska de bli snyggt så vill de gärna kosta en slant..

MEn de finns ju en mängd olika styling sidor så som
Styling4u.se
Realcar.se
Collexstyling.se
SCstyling.com
Hova.com
tillbilen.se
Blueride.se
osv..


Stylingbutiken.se har ja för mig är lite billigare än ovanstående.

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
projektkexi
5 november 2012 · 5 Inlägg

haha joovars ne men jag ska ha svart med lite rött i också hade en m3a matt svart med rött i och den va fiiiiiin jag såg dina projekt skit najs men har du tips på hur jag skall få in högtalare snyggt in i dörren ?? såg de du hade gjort med den gröna bmwn på dörren vad använde du ?

Rronn
6 november 2012 · 538 Inlägg

Ja okej, de kan nog bli snyggare!

de va ju första gången jag gjorde något liknande, men de va enklare än man kan tro..

Först kapade ja hål för högtalarna på lämpligt ställe, sen limmade jag dit MDF ringar som finns att köpa på nästan alla butiker som säljer ljud.

Sen så fyllde jag sidofacken i dörrarna med fogskum, när de hade härdat så tog ja högtalarmatta och klippte till, sen penslade jag polyester på dörrsidan och spände mattan över MDF ringarna..
Penslade sedan ännu en gång (Går åt en hel del plast)

Sen är de bara att lägga glasfiber matta/väv och forsätta pensla till du tycker att de ser bra ut.
Jag gjorde dock inget avancerat med högtalarvinklar och sånt, kändes lite för krångligt för att ja skulle orka göra de:)

Hoppas du förstod något av va ja försökte förklara.

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang