Hur ser man att en Subaru Impreza WRX STI är en "Petter Solberg edition 3" ?

freddannr1
6 november 2012 · 7 Inlägg

Hej. tänke köpa ny bil snart, och har hittat en subaru impreza wrx sti! en drömbil som jag alltid velat ha! MEN frågan är, hur ser man att det är en Petter solberg edition 3? det ända jag vet är att bilen har vingen ovanför rutan, sen har den laddmätaren vid ratten! det står inget PSE märke på bakluckan eller nått! vet någon hur man kan få fram att det är en solberg edition eller om man kan se det på nått sätt? har hört att diffarna ska vara annorlunda mot en vanlig STI? och kan man kanske se det också?. vore tacksam för svar!lol

Senast redigerat av chrizz (6 november 2012)

BOLIN_
6 november 2012 · 2 763 Inlägg

freddannr1 skrev:
Hej. tänke köpa ny bil snart, och har hittat en subaru impreza wrx sti! en drömbil som jag alltid velat ha! MEN frågan är, hur ser man att det är en Petter solberg edition 3? det ända jag vet är att bilen har vingen ovanför rutan, sen har den laddmätaren vid ratten! det står inget PSE märke på bakluckan eller nått! vet någon hur man kan få fram att det är en solberg edition eller om man kan se det på nått sätt? har hört att diffarna ska vara annorlunda mot en vanlig STI? och kan man kanske se det också?. vore tacksam för svar!lol

Brukar inte Petter Solberg Edition ha en massa dekaler, eller är det bara en option? smile

Senast redigerat av BOLIN_ (6 november 2012)

Volvo - For Life
Christian S
6 november 2012 · 4 816 Inlägg

nej det brukar dom inte ha, man kan ju sätta dekaler på vilken modell som hellst.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
BOLIN_
6 november 2012 · 2 763 Inlägg

Christian S skrev:
nej det brukar dom inte ha, man kan ju sätta dekaler på vilken modell som hellst.

Okej. Sett flera sådana iaf med massa subarudekaler och de har sett likadana ut smile

Volvo - For Life
chrizz Administratör
6 november 2012 · 11 783 Inlägg

Rubriken omformulerad. Skriv tydligt vad du vill få ut av tråden redan i rubriken framöver tack. "köpa ny bil" duger inte som rubrik på en tråd.

mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
andreasevo7
6 november 2012 · 353 Inlägg

svensksåld 06

Zeero
6 november 2012 · 129 Inlägg

Står Petter solberg edition på bakluckan om nu inte någon har t ex lackat om, sedan som ovanstående svarat svensksåld 06:a.

Oldsmobile Holiday 98 "Miss Molly" (1956)
Christian S
6 november 2012 · 4 816 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Christian S skrev:
nej det brukar dom inte ha, man kan ju sätta dekaler på vilken modell som hellst.

Okej. Sett flera sådana iaf med massa subarudekaler och de har sett likadana ut smile

finns dekalkitt att köpa på tex ebay om man vill ha hela bilen full med dekaler.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
BOLIN_
6 november 2012 · 2 763 Inlägg

Christian S skrev:

BOLIN_ skrev:

Christian S skrev:
nej det brukar dom inte ha, man kan ju sätta dekaler på vilken modell som hellst.

Okej. Sett flera sådana iaf med massa subarudekaler och de har sett likadana ut smile

finns dekalkitt att köpa på tex ebay om man vill ha hela bilen full med dekaler.

Jag söker inga dekaler. Jag har dock sett flera imprezor med stora subarudekaler över hela bilen och där det har stått namn på bakrutan, till exempel Petter Solberg!

Volvo - For Life
Christian S
6 november 2012 · 4 816 Inlägg

freddannr1 skrev:
Hej. tänke köpa ny bil snart, och har hittat en subaru impreza wrx sti! en drömbil som jag alltid velat ha! MEN frågan är, hur ser man att det är en Petter solberg edition 3? det ända jag vet är att bilen har vingen ovanför rutan, sen har den laddmätaren vid ratten! det står inget PSE märke på bakluckan eller nått! vet någon hur man kan få fram att det är en solberg edition eller om man kan se det på nått sätt? har hört att diffarna ska vara annorlunda mot en vanlig STI? och kan man kanske se det också?. vore tacksam för svar!lol

det va bara 04 som det fanns "vanlig" STI och även en "PSE" och den stora skillnade då va att PSE har DCCD vilket en vanlig STI inte har.

om du nu är sugen på att köpa en subaru kan du ju kolla in vårat klubb forum www.subaruclub.se/forum

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
6 november 2012 · 4 816 Inlägg

BOLIN_ skrev:

Christian S skrev:

BOLIN_ skrev:
Okej. Sett flera sådana iaf med massa subarudekaler och de har sett likadana ut smile

finns dekalkitt att köpa på tex ebay om man vill ha hela bilen full med dekaler.

Jag söker inga dekaler. Jag har dock sett flera imprezor med stora subarudekaler över hela bilen och där det har stått namn på bakrutan, till exempel Petter Solberg!

går ju att få vilket namn man vill och är som sagt inget som sitter standard wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
BOLIN_
6 november 2012 · 2 763 Inlägg

Christian S skrev:

BOLIN_ skrev:

Christian S skrev:

finns dekalkitt att köpa på tex ebay om man vill ha hela bilen full med dekaler.

Jag söker inga dekaler. Jag har dock sett flera imprezor med stora subarudekaler över hela bilen och där det har stått namn på bakrutan, till exempel Petter Solberg!

går ju att få vilket namn man vill och är som sagt inget som sitter standard wink

Okej, jag har ingen aning då jag har sett flera som sett likadana ut smile

Volvo - For Life
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang