6408
Sök

Vilken glykol ska jag ha?

398 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Hejsan, jag undrar vilken glykol ska jag ha i en Opel Calibra 2.0i 8V? Ska jag har blå? röd? spelar det någon roll vilen glykol jag tar? Tacksam för Svar så fort som möjligt! smile
P.S Ursäkta om jag skrev på fel ställe^^

Forummoderator
26 552 Inlägg
8 november 2012
Skulle gissa på blå eller grön.
Röd är det oftast VAG-motorer kör med.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

398 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
Mack skrev:
Skulle gissa på blå eller grön.
Röd är det oftast VAG-motorer kör med.

Okej, tack för svar. Sticker och köper 4Liter blå glykol nu då! smile tackar smile

564 Inlägg
8 november 2012
Börja med att kolla vad du har för glykol i nu, amerikanska GM brukar ha rött frysskydd (osäker på om samma gäller för Opel) och om du häller i blå blir det bara en sörja. Det finns frysskydd som går att blanda med alla sorter, finns bland annat på Mekonomen.

398 Inlägg
8 november 2012
Trådstartare
sverkera skrev:
Börja med att kolla vad du har för glykol i nu, amerikanska GM brukar ha rött frysskydd (osäker på om samma gäller för Opel) och om du häller i blå blir det bara en sörja. Det finns frysskydd som går att blanda med alla sorter, finns bland annat på Mekonomen.

aa, köpte den som man kan blanda med alla, så tömde hela kylsystemet, fyllde p nytt smile Bilyen kyler jävligt bra har jag märkt... när jag kör ute på landsvägar går den aldrig upp i temp men kan bero på att de e svin kallt ute

330 Inlägg
24 januari 2013
Sent som fan, så klart. Men i alla fall, färgen på glykolen säger inte ett skit om vad det är för glykol.
B!

Sök