Komma åt motorn till torkararmen bak V70n -04

Mattii
10 november 2012 · 96 Inlägg

Hej!

Då var första bilen inköpt, en Volvo V70 2004. smile Dock fungerar inte torkaren bak, har googlat en del och värkar vara en ganska vanligt fel på dessa bilar.
Har kollat säkringen till den och den var hel och fin. Antar att det är något med motorn som driver torkaren som inte står helt rätt till med.
Försökte förut att ta bort "inredningen" på bakluckan för att komma åt, skruvade först av 4st skruv och sen tog jag en skruvmejsel och försökte bända lite i kanterna försiktigt, var några fästen som lossnade men får fortfarande inte av det? Så min fråga, hur gör man för att få bort detta och komma åt motorn?
Finns det några mer möjliga fel till att torkaren inte funkar? Någon mer säkring nånstans eller relä som man bör kolla?
Ber om ursäkt om detta har blivit upptaget i någon annan tråd men har försökt söka så gott jag kan.

Trevlig helg!

Mvh Mattias

T5_kungen
10 november 2012 · 106 Inlägg

minns inte riktigt hur jag gjorde när jag plockade bort min men du måste ta bort inredningen
o använd inte en mejsel ta något i plast om du har jag använder när jag ska komma åt i bilen
en gammal plast smörkniv funkar bra

Mattii
11 november 2012 · 96 Inlägg

T5_kungen skrev:
minns inte riktigt hur jag gjorde när jag plockade bort min men du måste ta bort inredningen
o använd inte en mejsel ta något i plast om du har jag använder när jag ska komma åt i bilen
en gammal plast smörkniv funkar bra

Tack för tipset med smörkniven, gick lite lättare än med en mejsel! smile

Stötte på ett nytt problem idag istället. Kan inte få av torkararmen från axeln den sitter på, har tagit bort muttern men den har ärgat/rostat fast, sitter stenhårt.
Har försökt med att vicka lite försiktigt åt lite olika håll, även prövat att spraya på 5-56 utan några framgångar.
Någon som har några tips eller trix för att kunna få bort den? smile

Mvh Mattias

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang