3642
Sök

Vad är DIN anledning att åka med plåtfälgar på vintern?

2 656 Inlägg
15 november 2012
Gronwalls skrev:
Enda som kommer bli med denna tråd är kattskits kastning smile som alla andra trådar.
Åker plåtisar på vintern för man fick med dom när man köpte bilen.

sedär det var din andledning smile

1 534 Inlägg
15 november 2012
Gronwalls skrev:
Om vi säger såhär, va spelar de för roll för er om jag har plåtisar till mina vinterdäck eller Alufälgar? smile

Det är väl bra att man bryr sig om sin bil, men ärligt talat, som vissa skriver här inne, man kan nästan tro att de kommer att gå under om de kör med plåtfälgar för det är ju sååååå fult...

Snacka om att vara osäker..

Själv har jag faktiskt audis alu-fälgar på audin när jag kör med vinterdäck, men jag har haft plåtfälgar till mina andra bilar, visst ser det bättre ut med alu-fälgar, men jag bryr mig egentligen inte så mkt, det blev så eftersom jag letade efter schyssta vinterdäck, de jag hittade satt redan på fina audi-fälgar och fick alla 4 till ett bra pris så jag hade väl tur smile

3 722 Inlägg
15 november 2012
Kör med plåtfälgar på vintern, då har något att se fram emot när vintern är över och dom fina ALU fälgarna åker på.

Avstängd
1 418 Inlägg
15 november 2012
ja åker plåtisar på vinterbilen för det är lättare och billigare att bara slå rätt fälgen om man råkar sladda på en gömd trottoarkant i snön smile

1 271 Inlägg
15 november 2012
https://www1.garaget.org/archive/93/92157/312148/312148-2951572.jpg

har 17" te min bil som jag köpte för 1000kr kan säga att däcken kosta mkt mer men bara för att det är en vinter bil så behöver man inte bli ledsen av att se den för att åka med plåt fälgar är TRÅKIGT!! det är min åsikt tongue

Grabbar med lem kör bilar med rem.
62 Inlägg
15 november 2012
Jag tycker att de rensar ur snön bättre än många alufälgar. Så plåtfälgar på båda bilarna.

Avstängd
1 418 Inlägg
15 november 2012
weldion skrev:
Jag tycker att de rensar ur snön bättre än många alufälgar. Så plåtfälgar på båda bilarna.

och så ser ju plåtisar oftast bättre ut än billiga alufäljar:)

2 174 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
weldion skrev:

tycker helt tvärtom där, alu fälgar har inga lustiga kanter och vrån, spår och hål, helt släta ekrar och fina inget fastnar.

2 174 Inlägg
15 november 2012
Trådstartare
-stoffe- skrev:
http://www1.garaget.org/archive/93/92157/312148/312148-2951572.jpg

har 17" te min bil som jag köpte för 1000kr kan säga att däcken kosta mkt mer men bara för att det är en vinter bil så behöver man inte bli ledsen av att se den för att åka med plåt fälgar är TRÅKIGT!! det är min åsikt tongue

vettigt smile

7 471 Inlägg
15 november 2012
jag tycker alu är finare,, men kör stål UTAN fälgkåpor,, för jag gillar å sladda, och då fastanr det bara snö å is i fälgarna,, och stålfälgar är dock LITE mindre känsliga för obalans, plus att som MÅNGA säger är det lättare å fixa/byta ut en stålfälg

5 111 Inlägg
15 november 2012
Själv kör jag med plåt bland annat för att få omväxling, det är ju alltid ett svårt val om man skall ha lackerade kapslar eller barockfälgar på en W123, nu när jag har en omgång barock på sommardäck och en omgång plåt på vinterdäck så slipper jag göra valet. smile

Dessutom är det tåligare med plåt, visst kommer rostfläckar men de syns inte bakom heltäckande kapslar.
Senast redigerat av Volvo544special65 (15 november 2012)

Dumpersförare.
970 Inlägg
16 november 2012
NiKeMaN skrev:
VolvoCoffe skrev:
hangman skrev:

Exakt det är väl lika viktigt året runt ?

Bara ni som kör med bmw som tror att ni är något.

Ja men så är det ju. Och ni fattiglappar som åker 855 är ju inget. Speciellt inte med plåtfälgar.

Var det det du ville läsa? Ptja nu skrev jag det iaf smile

Haha typiskt "svenska avundsjukan"..........

Läs mellan raderna. Det är väl ingen som påstått att man är något för att man åker med alu ist för plåt. Eller att man är "något" om man kör BMW kontra Volvo. Det är inte det tråden handlar om.

Det handlar om att dom flesta av oss som hänger på Garaget.org BORDE VARA bilentusiaster på något sätt och bry sig om sina bilar. Således borde man ju även gilla sin bil och att ta hand om sin bil även vintertid. Och en bil är JÄVLIGT mycket snyggare och trevligare att se på med alu fälgar än med plåtfälgar.

oja jag känner mig så jätte avundsjuk på en bmw.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Dumpersförare.
970 Inlägg
16 november 2012
ekelund88 skrev:
VolvoCoffe skrev:
hangman skrev:

Exakt det är väl lika viktigt året runt ?

öhm.. förra året åkte jag vr6 syncro med 17"s alu hela vintern tex inte direkt så man bara åker bmw hahaha=) men förstår att du gnäller kanske är jobbigt att se nån som kör på vinterfälgar som kostar lika mycket som din 855se ! smile svenska avundsjukan lyser igenom .. vi har en heldel "volvo folk" i vår stad med som åker på stora fälgar just för att dom bryr sig om sina bilar året runt det handlar knappast om vad man kör för bil när man väljer fälg och däck till vintern med

Får du fan skärpa dig. skulle jag vara avundsjuk för att andra kör med alufälgar på vintern. haha nä du kör du med vad du vill. och att folk skulle vara fattiga som kör 850. nog fan det jävligaste jag har hört. kränkande är det att kalla folk fattiga som kör 850.

Opel Omega 2,0 16V /97

97 Inlägg
16 november 2012
VolvoCoffe skrev:
ekelund88 skrev:
VolvoCoffe skrev:

öhm.. förra året åkte jag vr6 syncro med 17"s alu hela vintern tex inte direkt så man bara åker bmw hahaha=) men förstår att du gnäller kanske är jobbigt att se nån som kör på vinterfälgar som kostar lika mycket som din 855se ! smile svenska avundsjukan lyser igenom .. vi har en heldel "volvo folk" i vår stad med som åker på stora fälgar just för att dom bryr sig om sina bilar året runt det handlar knappast om vad man kör för bil när man väljer fälg och däck till vintern med

Får du fan skärpa dig. skulle jag vara avundsjuk för att andra kör med alufälgar på vintern. haha nä du kör du med vad du vill. och att folk skulle vara fattiga som kör 850. nog fan det jävligaste jag har hört. kränkande är det att kalla folk fattiga som kör 850.

Trodde jag kom till en tråd som handlade om fälgar, men kom visst till en sandlåda.... tongue

Dumpersförare.
970 Inlägg
16 november 2012
MaulinR93 skrev:
VolvoCoffe skrev:
ekelund88 skrev:

Trodde jag kom till en tråd som handlade om fälgar, men kom visst till en sandlåda.... tongue

Ja det blir så verkar det som.

Opel Omega 2,0 16V /97

Random Hero
4 047 Inlägg
16 november 2012
VolvoCoffe skrev:
NiKeMaN skrev:
VolvoCoffe skrev:

Ja men så är det ju. Och ni fattiglappar som åker 855 är ju inget. Speciellt inte med plåtfälgar.

Läs mellan raderna. Det är väl ingen som påstått att man är något för att man åker med alu ist för plåt. Eller att man är "något" om man kör BMW kontra Volvo. Det är inte det tråden handlar om.

Det handlar om att dom flesta av oss som hänger på Garaget.org BORDE VARA bilentusiaster på något sätt och bry sig om sina bilar. Således borde man ju även gilla sin bil och att ta hand om sin bil även vintertid. Och en bil är JÄVLIGT mycket snyggare och trevligare att se på med alu fälgar än med plåtfälgar.

om du nu är så jäkla rik ekelund så köp dig en vinterbil istället ? det är väl inget fel på att folk kör 855? det är ingen fattigmans bil, hellre att bli stämplad som en svensson än en kebabturk i en 3 serie ? o de där me att du kan köpa hans bil för vad din bil kostar ? fjantigt, de finns folk som kan köpa din bil för samma pengar mot va deras fälgar kostar också.... kolla bara på äkta lemans tex ? Jag har haft äkta bbs challenge 19*9,5", äkta gallardo fälgar 19*9,5" men inte fan skryter ja om att ja kan köpa grannens bil 2 ggr om på parkeringen för de ? töntigt att du ska klanka ner på folk för deras bilval och fälgval under vintertid....

att skryta är 1000 ggr värre än den "svenska avundsjukan"

Dog food lid. Backwards

Forummoderator
26 462 Inlägg
16 november 2012
Tråden för invärtes beundran..?

I mitt fall vill jag hellre vända på steken, eller för den delen se på andra sidan myntet.
Vissa bilar skulle se - i mina ögon - ärligt talat skitfula ut med lättmetallfälgar. Ett exempel är min Mazda. Andra skulle säkert inte hålla med mig men hittills har jag inte sett en enda passande fälg som känts "den ska jag ha på Mazdan"..
Och gällande V70:in så kör jag med lättmetallfälgar både sommar som vinter, pga den enkla anledningen att någon tidigare ägare hade vinterdäcken på just lättmetallfälgar.
Hade dom således varit på plåtfälgar så hade jag kört med dem..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 656 Inlägg
16 november 2012
DusanMandick skrev:
VolvoCoffe skrev:
NiKeMaN skrev:

om du nu är så jäkla rik ekelund så köp dig en vinterbil istället ? det är väl inget fel på att folk kör 855? det är ingen fattigmans bil, hellre att bli stämplad som en svensson än en kebabturk i en 3 serie ? o de där me att du kan köpa hans bil för vad din bil kostar ? fjantigt, de finns folk som kan köpa din bil för samma pengar mot va deras fälgar kostar också.... kolla bara på äkta lemans tex ? Jag har haft äkta bbs challenge 19*9,5", äkta gallardo fälgar 19*9,5" men inte fan skryter ja om att ja kan köpa grannens bil 2 ggr om på parkeringen för de ? töntigt att du ska klanka ner på folk för deras bilval och fälgval under vintertid....

läser du på vad jag svarade på så "förstår" du mitt svar .. han klankade ner på mig för att jag trodde jag "var något" pga jag körde bmw osv såsnälla läs om läs rätt om vem som började kasta paj sen "köpa hans bil för vad din bil kostar " har jag aldrig nämt varför skulle jag nämna det

varför ska jag köpa en vinterbil ? bilar som funkar året runt vill jag ha sålde precis min "vinterbil" jag körde med förra året

och grattis du har haft råd att köpa dyra fälgar du har det bättre ställt än mig bevisligen då har du väl lyckats i livet wink avundsjuka tjänar man inget på men man ska itne behöva hoppa på alla som kör bmw då heller utan att kunna ta kritik

Avstängd
1 418 Inlägg
16 november 2012
ekelund88 skrev:
DusanMandick skrev:
VolvoCoffe skrev:

läser du på vad jag svarade på så "förstår" du mitt svar .. han klankade ner på mig för att jag trodde jag "var något" pga jag körde bmw osv såsnälla läs om läs rätt om vem som började kasta paj sen "köpa hans bil för vad din bil kostar " har jag aldrig nämt varför skulle jag nämna det

varför ska jag köpa en vinterbil ? bilar som funkar året runt vill jag ha sålde precis min "vinterbil" jag körde med förra året

och grattis du har haft råd att köpa dyra fälgar du har det bättre ställt än mig bevisligen då har du väl lyckats i livet wink avundsjuka tjänar man inget på men man ska itne behöva hoppa på alla som kör bmw då heller utan att kunna ta kritik

en kebabrulle med starksås tack

2 656 Inlägg
16 november 2012
Johan85 skrev:
ekelund88 skrev:
DusanMandick skrev:

en kebabrulle med starksås tack

ge mig 200 kr och bensinpengar i fix it smile

Sök