Audi S3 eller honda civic type r

FadiStilarn
14 november 2012 · 295 Inlägg

ska köpa en ny bil, fått två riktigt bra erbjudanden,

Audin är provkörd och riktigt nice, allt viktigt och motordelar är bytt, det är en -01 helt ren(209hk), men blir chipp till 265 om jag tar över. rullat 10700mil, allting är orginal, tiptop
75,000:-

Hondan är även den riktigt fin, allt viktigt bytt på den med, uppe i 240 hk, -04, rullat 9600 mil, ljudsystemet är bytt , låter awesome, touch stereo är inlagd, och allting är tiptop
70,000:-

HJÄLP!!!yikes

Senast redigerat av FadiStilarn (14 november 2012)

Gör den personlig
JDMy00 ClubJDM.se
14 november 2012 · 1 608 Inlägg

Det är upp till dig och inte för oss andra. Men jag hade valt Hondan iaf.

Mazda Mx-5 (1999)
Anton-DekorTeknik
14 november 2012 · 964 Inlägg

Chippad 50hk på en sugmotor?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
FadiStilarn
14 november 2012 · 295 Inlägg

osäker på om de e chipp ,, men den är uppe i 240 hästar, skrev fel,,

jag vet att det är mitt val haha, men har svårt att välja,, df behöver ja lite råd big_smile

Gör den personlig
careau
14 november 2012 · 1 624 Inlägg

S3 är nog en roligare bil..

JDMy00 ClubJDM.se
14 november 2012 · 1 608 Inlägg

careau skrev:
S3 är nog en roligare bil..

Varför?

Mazda Mx-5 (1999)
Anton-DekorTeknik
14 november 2012 · 964 Inlägg

FadiStilarn skrev:
osäker på om de e chipp ,, men den är uppe i 240 hästar, skrev fel,,

jag vet att det är mitt val haha, men har svårt att välja,, df behöver ja lite råd big_smile

Kanske bra att ta reda på hur han fått 40hk extra.
Räcker ju inte med chip

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
FadiStilarn
14 november 2012 · 295 Inlägg

personen som äger den står mig nära, inget han skulle blåsa mig på, sedan vet jag inte hur han fått dom extra hästarna tongue

Gör den personlig
Anton-DekorTeknik
14 november 2012 · 964 Inlägg

FadiStilarn skrev:
personen som äger den står mig nära, inget han skulle blåsa mig på, sedan vet jag inte hur han fått dom extra hästarna tongue

Då är det ju bara att fråga!
Inget han skulle mörka i så fall.

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
SylvesterStallone
14 november 2012 · 1 433 Inlägg

FadiStilarn skrev:
personen som äger den står mig nära, inget han skulle blåsa mig på, sedan vet jag inte hur han fått dom extra hästarna tongue

haha du vet att det är bilens värde en gång till för att få ut 40 extra sughästar va?  han kanske bara inte vet om det personen innan han kanske "blåste" han för några 40 sughästar får man inte ut  bara sådär, inte ens med Öppet luftfilter 50" avgassystem  200" extraktorör .....

jag hade valt s3:an alla dagar i veckan!

BMW 730D (2005)
ivo_25
14 november 2012 · 78 Inlägg

FadiStilarn skrev:
ska köpa en ny bil, fått två riktigt bra erbjudanden,

Audin är provkörd och riktigt nice, allt viktigt och motordelar är bytt, det är en -01 helt ren(209hk), men blir chipp till 265 om jag tar över. rullat 10700mil, allting är orginal, tiptop
75,000:-

Hondan är även den riktigt fin, allt viktigt bytt på den med, uppe i 240 hk, -04, rullat 9600 mil, ljudsystemet är bytt , låter awesome, touch stereo är inlagd, och allting är tiptop
70,000:-

HJÄLP!!!yikes

Hade valt S3 big_smile

Burn Ruber Not Your Soul
BOLIN_
14 november 2012 · 2 763 Inlägg

Mitt val: S3 Varför: quatttro

Volvo - For Life
FadiStilarn
14 november 2012 · 295 Inlägg

Ni får gärna motivera litegrann haahah 😉 Jag lutar också lite mer åt s3. Men jag är fäst vid utseendet och quattron. Dessutom är den ju också snabbare. Men då blir det lite mecka med den med. Ljudsystem och kanske en touch stereo osv

Gör den personlig
FadiStilarn
14 november 2012 · 295 Inlägg

Ni får gärna motivera litegrann haahah 😉 Jag lutar också lite mer åt s3. Men jag är fäst vid utseendet och quattron. Dessutom är den ju också snabbare. Men då blir det lite mecka med den med. Ljudsystem och kanske en touch stereo osv

Gör den personlig
WaoW ClubJDM
14 november 2012 · 531 Inlägg

Honda alla dagar i veckan. Garanterat billigare att äga. Går att köra hyfsat billigt. Och handlingen är grym i dessa små bilar. Saknar själv min ctr som f*n. Ägde den i två år och hade inga problem alls.  Kan inte uttala mig om s3an då jag bara provkört en lite snabbt.

Mitsubishi Evolution X "Work Meister" (2008)
Busgrabb Rejsa ?
14 november 2012 · 2 959 Inlägg

SylvesterStallone skrev:

FadiStilarn skrev:
personen som äger den står mig nära, inget han skulle blåsa mig på, sedan vet jag inte hur han fått dom extra hästarna tongue

haha du vet att det är bilens värde en gång till för att få ut 40 extra sughästar va?  han kanske bara inte vet om det personen innan han kanske "blåste" han för några 40 sughästar får man inte ut  bara sådär, inte ens med Öppet luftfilter 50" avgassystem  200" extraktorör .....

jag hade valt s3:an alla dagar i veckan!

Fast nej....grenrör, avgasrör, CAI, ev kammar och mjukvarar på det så är det 40 Hkr på en Type R.
Pris....ja lite pengar är det men långt i från bilens värde.

Senast redigerat av Busgrabb (14 november 2012)

Autotech
BMW 335D (2008)
Lalla78 Drifttekniker VA
14 november 2012 · 580 Inlägg

Hade helt klart köpt Type-R. Roligare bil att köra. Väghållningen är grymt bra. Bra kvalite på allt så den tål att köras med. Motorn med sin VTEC är hel underbar. Är vell växellådan på dom som kan trilsknas (som på många andra hondor). Men sköter man bara oljebytena i lådan så brukar det inte vara några problem. Som dom andra sagt är det inte svårt att få 240hk i en K20 motor så dom hästarna behöver absolut inte vara påhittade. En väldigt problemfri bil i övrigt.

Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
Honda S2000 "AP1" (2000)
Ejan
14 november 2012 · 648 Inlägg

Skulle valt hondan utan tvekan, 240hp är inga problem och defenitivt inte lika dyrt som bilens värde som nån annan tidigare skrev.

Audin ser gammal ut på både insidan och utsidan och sen tycker iaf jag att det inte är särskillt kul att köra aktivt med en bil som gillar att understyra..

Sir_x
14 november 2012 · 945 Inlägg

Det beror ju helt på vad du ämnar att använda den till.
CTR är fan inte bekväm att åka längre sträckor i. Bullrar som fan, dock så är ju stolarna sköna så sett.
S3 är ju betydligt skönare stolar, antagligen mer gedigen då jag personligen anser att CTR är ganska så plastig.

Motorljudet i en CTR med Cai mm är dock underbart.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Vilot
14 november 2012 · 495 Inlägg

Civic pga:
1. væghållning
2. problem fri
3. reservdels kostnader (OEM och Aftermarket)
4. trim møjligheter

Hade personligen inte køpt Audin eller Civicen men en Accord Type-R :-p hehe

CAR Magazine: "Probably one of the greatest, most satisfying, most perfectly balanced and tuned drivers cars to be built this decade, if not this century."
Honda Accord Type-R "Dr.Jekyll and Mr.Hyde" (1999)
Volkswagen UP GTI "Elvira" (2018)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang