Sladdade/lekte med bilen och fick nyckeln omhändertagen av privatperson som lämnade över den till polis

smurfman25 Truckförare
16 november 2012 · 21 Inlägg

ja som sagt något att tänka på och kul och höra folks reaktion här nu med denna artikeln, man kan ju tänka efter lite när man sladdar rundor på vanliga vägar
http://www.ostfrallan.com/tips/dagens-dn/

Senast redigerat av chrizz (17 november 2012)

FLindgren
16 november 2012 · 5 089 Inlägg

Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
jocke855R Fullvärdig medlem i NordicR
16 november 2012 · 119 Inlägg

sladda me respekt! låtsaspolis, javisst, men man kan sladda me respekt oxå o kanske inte där det går annat folk

Go Hard Or Go Home
smurfman25 Truckförare
16 november 2012 · 21 Inlägg

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

hoppas du skämtar

76Lubricants SpeedFreakz Sweden
16 november 2012 · 1 778 Inlägg

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

Sladdar du nära våran barnvagn kommer en låtsas polis vara som en blommig sommar äng i jämförelse med vad som händer:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
JFfoto
16 november 2012 ·

Självklart ska man respektera andra när man sladdar och inte på olämpliga ställen, jag sladdar alltid när jag är 99% säker att bara jag kan skadas.

Och om någon då, står en bit bort och ser mig, kommer fram och hetsar så blir det bara att flina och fortsätta smile

smurfman25 Truckförare
16 november 2012 · 21 Inlägg

marwin_of_sweden skrev:

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

Sladdar du nära våran barnvagn kommer en låtsas polis vara som en blommig sommar äng i jämförelse med vad som händer:)

samma här cool

Thullen
16 november 2012 · 1 653 Inlägg

Helt rätt tycker jag, e man så dum i huvet att man sladdar bland folk ska man ha minst indraget körkort.
Se bara hur det gick i Malå för så sent som 3 veckor sen...

FLindgren, hoppas det är ditt barn i barnvagnen när den blir påkörd, så ser vi om du resonerar likadant då...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
perzy Snål gnällspik
16 november 2012 · 402 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Självklart ska man respektera andra när man sladdar och inte på olämpliga ställen, jag sladdar alltid när jag är 99% säker att bara jag kan skadas.

Och om någon då, står en bit bort och ser mig, kommer fram och hetsar så blir det bara att flina och fortsätta smile

Varför inte 100 % säker?

Volvo S80 2,9.
Muttley
16 november 2012 ·

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

Så de är okej att köra på barn?  Nått fel blev de nog här.

Helt jävla rätt av fadern.

JFfoto
16 november 2012 ·

perzy skrev:

Kalltkaffe skrev:
Självklart ska man respektera andra när man sladdar och inte på olämpliga ställen, jag sladdar alltid när jag är 99% säker att bara jag kan skadas.

Och om någon då, står en bit bort och ser mig, kommer fram och hetsar så blir det bara att flina och fortsätta smile

Varför inte 100 % säker?

Inte vet jag om en fallskärmshoppare landar mitt framför bilen när jag håller på, eller om någon gömmer sig under ett brunnslock, fullt med snö över och får för sig att hoppa upp.

perzy Snål gnällspik
16 november 2012 · 402 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

perzy skrev:

Kalltkaffe skrev:
Självklart ska man respektera andra när man sladdar och inte på olämpliga ställen, jag sladdar alltid när jag är 99% säker att bara jag kan skadas.

Och om någon då, står en bit bort och ser mig, kommer fram och hetsar så blir det bara att flina och fortsätta smile

Varför inte 100 % säker?

Inte vet jag om en fallskärmshoppare landar mitt framför bilen när jag håller på, eller om någon gömmer sig under ett brunnslock, fullt med snö över och får för sig att hoppa upp.

OK, då förstår jag vad du menar.
För övrigt förstår jag faderns aktion. Respekt.

Volvo S80 2,9.
chrizz Administratör
17 november 2012 · 11 783 Inlägg

Rubriken redigerad till något mer beskrivande. Tänk på det när ni skapar trådar så får vi ett bättre forum. Skriv tydliga och beskrivande rubriker.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
carnageman Rallyförare
17 november 2012 · 1 075 Inlägg

Om man säger så här:
Han som tog nyckeln kommer att dömas för egenmäktigt förfarande, det är jag HELT säker på då bevisningen är 110%...

Däremot är det väldigt liten risk för rättsliga efterspel för den som sladdade, så tillvida det inte finns filmupptagning med en väldigt bra ansiktsbild på föraren eller ett erkännande från föraren...
Fler vittnen brukar inte heller ha någon betydelse i den här typen av fall...

Senast redigerat av carnageman (17 november 2012)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
plankan
17 november 2012 ·

carnageman skrev:
Om man säger så här:
Han som tog nyckeln kommer att dömas för egenmäktigt förfarande, det är jag HELT säker på då bevisningen är 110%...

Däremot är det väldigt liten risk för rättsliga efterspel för den som sladdade, så tillvida det inte finns filmupptagning med en väldigt bra ansiktsbild på föraren eller ett erkännande från föraren...
Fler vittnen brukar inte heller ha någon betydelse i den här typen av fall...

Du har inte barn själv skulle jag tro...........

Det västa man kan göra är att väcka en föräldras "instink" om sitt barns hälsa -
särskild om det verkligen är som skrivet i den artikel.

Jag hade utan tvekan själv gjord det om det varit mig och någon riskerat min dotters hälsa/färd i trafiken genom onödig lek med bil på det sättet.

I ett sådant läge kan du ta lagen och stoppa upp den där solen inte skinner
(min egen åsikt som jag står 100% för )

666_Beast
17 november 2012 · 1 863 Inlägg

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

Är du dum i hela jävla huvudet??
Skulle du sladda nära mina barn ska du vara glad att det bara vore nyckeln jag tog av dig!

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Grabber Dagdrömmare
17 november 2012 · 2 836 Inlägg

plankan skrev:

carnageman skrev:
Om man säger så här:
Han som tog nyckeln kommer att dömas för egenmäktigt förfarande, det är jag HELT säker på då bevisningen är 110%...

Däremot är det väldigt liten risk för rättsliga efterspel för den som sladdade, så tillvida det inte finns filmupptagning med en väldigt bra ansiktsbild på föraren eller ett erkännande från föraren...
Fler vittnen brukar inte heller ha någon betydelse i den här typen av fall...

Du har inte barn själv skulle jag tro...........

Det västa man kan göra är att väcka en föräldras "instink" om sitt barns hälsa -
särskild om det verkligen är som skrivet i den artikel.

Jag hade utan tvekan själv gjord det om det varit mig och någon riskerat min dotters hälsa/färd i trafiken genom onödig lek med bil på det sättet.

I ett sådant läge kan du ta lagen och stoppa upp den där solen inte skinner
(min egen åsikt som jag står 100% för )

+1!!!
Det man absolut vill inte uppleva är att se sitt eget barn skadat av en hjärnlös varelse!

BMW 318dT "Blöjexpressen" (2011)
Dirtymike
17 november 2012 · 1 532 Inlägg

Inte så smart o sladda nära nån, bättre att hålla sig borta från såna gator.
Alla städer brukar ju ha ett industriområde.
Har själv haft roliga bilar me orken till att släppa loss på torrt o inte varit smartast i kommun men minns inte att jag nånsin utsatt nån annan för fara.
MEN skulle nån gå fram till min bil o öppna min dörr o ta min nyckel så är det nog sista gången den personen har gjort den saken.
Tror inte killen som körde kommer torska då inga konkreta bevis finns.
Men killen som tog nyckeln kommer torska då han typ självmant anmälde sig själv som brottsling då han gav en nyckel till polisen som han tagit ur nån annans bil.
Skapligt FAILAD kille asså tongue

Jeep J20 (1978)
darkwizard Fordonstekniker
17 november 2012 · 1 740 Inlägg

Jag tycker denna person gjorde rätt och att det är förarn borde dömas. Men vi har ju ett så ruttet rättsystem, där det är anmälarn som blir dömd och ej den åtalade, utan han får skadestånd.

Dags att göra nåt åt detta jävla buskörande på allmänna vägar.


Har är en artikel där det verkligen har gått åt helvete; http://vlt.se/nyheter/brottolyckor/1.18 … ar-vid-abb

Senast redigerat av darkwizard (17 november 2012)

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
gurragas
17 november 2012 · 269 Inlägg

FLindgren skrev:
Låtsaspoliser. Kör på barnvagnen nästa gång istället.

Den kommentaren måste du vara stolt över, du har precis nominerat dig själv till stora idiotpriset här...

Mopar or no car:)
Dodge Challenger "Nightcrawler" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang