L_R skrev:
Den forumsargumentationen som finns är: Jag har kört dem och de funkar perfekt.
Med det som bollplank är det svårt föra en diskussion. Du som dessutom titulerar dig som ingenjör borde väl ha lite mer analytiskt synsätt.
Problemet ligger inte i ojämnt flöde, alla boschspridare är alltid mkt jämna.
Jag har själv beställt tester av dessa spridare och tagit del av en problematik som finns med reducerat flöde.
Den problematiken är också utredd.
Ja, jag är Maskiningenjör, och jag ser ingen skillnad i funktionalitet med en vanlig spridare.
Vad är det du ser som problematisk då? Om jag talar om för dig att flertalet av de alldra största trimfirmor kör med dessa, och att de testats utförligt i USA på blandannat en 1500HP Nissan GT-R.
Så säger du ändå att de inte fungerar?
Om problemet inte ligger i omjämt flöde får du gärna förklara din kommentar: "Men kör man på lambda 0.7 och tappar 10% bränsle är det kan inte inte en märkbart"
Jag tar gärna del av den information du har. Att jag faktiskt har testat dom själv och inte bara läst på nätet som du verkar ha gjort tycker jag är en väldigt bra argumentations punkt.
Den problematik jag läst om har varit att de skulle snåla ut när de blir varma/överhettade. Jag ser inte hur detta kan bli ett problem när de flyter E85 konstant igenom dem istället för CNG. Hur uppstår denna värmen som diskuterats? Långa körningar med minimal insprutningstid på allt för små cylinder volymer? Och bensin va de väl frågan om dessutom, i USA med motorrumt tempar på 60grader?
Vi har iaf kör en bil hårt rudskogen en sommardag, å ännu inte upplevt några som hellst problem.