Hur ska jag enklast kunna laga min spruckna spoiler?

Lill3man
24 november 2012 · 34 Inlägg

hallå hallå tongue
min spoiler blev på körd av en släpvagn o gick sönder.
jag är nybörjare när det gäller att laga sånt här så förklara gärna på ett lätt sätt för nybörjare wink
Hur ska jag på bästa sätt kunna laga min spoiler? vad för saker behöver jag ha? tongue

bild på hur de ser ut då: sad
https://www1.garaget.org/gallery/images/180/179332/179332-eb2c4bdf33cb2554c7d664b0e16ba1c2.jpg

tacksam för svar! smile

det finns mycket på ett spett.
Volvo s40 T4 "RedDevil" (1998)
JonasHalt
24 november 2012 · 699 Inlägg

Det är ju den som har kört på dig som får fixa det via sitt försäkringsbolag.. Inte ditt problem.. Annars är det nog glasfiber som gäller..

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
Lill3man
24 november 2012 · 34 Inlägg

JonasHalt skrev:
Det är ju den som har kört på dig som får fixa det via sitt försäkringsbolag.. Inte ditt problem.. Annars är det nog glasfiber som gäller..

har tyvärr inte en aning om vem de va som körde på den. men hur ska jag kunna laga den på bästa sätt? smile

det finns mycket på ett spett.
Volvo s40 T4 "RedDevil" (1998)
Rronn
24 november 2012 · 538 Inlägg

Lill3man skrev:

JonasHalt skrev:
Det är ju den som har kört på dig som får fixa det via sitt försäkringsbolag.. Inte ditt problem.. Annars är det nog glasfiber som gäller..

har tyvärr inte en aning om vem de va som körde på den. men hur ska jag kunna laga den på bästa sätt? smile

Polyesterplast och glasfiber är väl egentligen de ända som går att göra!

Bygga upp den på nytt så att säga, passa även på att förstärka innifrån med samma material.
En jävla massa slipande

Sen är de finspackel som gäller tills du fått till så nära den ursprungliga formen som möjligt.

BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
Lill3man
24 november 2012 · 34 Inlägg

Golf2freak skrev:

Lill3man skrev:

JonasHalt skrev: