E36 Driftbygge inför 2k13

Tjabba! Tänkte lägga upp ett nytt projekt som inhandlades förra veckan. Köpte mig en Bmw 325'a -92 coupé från utlandet som ska gå som driftingbil med bur och motor osv utformat efter reglemente för möjlighet att köra olika serier. Tänker inte försöka framstå som någon raketforskare, men kommer förmodligen att lägga upp en hel del med bilder och idéer och metoder om hur man kan gå till väga för andra som vill göra något liknande, om inte deadlinen förstör för bildtagning och infoskriv :) Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva i den här roliga rutan men hoppas att nån får någon nytta av allt det här !
  • 261 Följare
  • 194 063 Visningar
  • Uppdaterades senast 20 april 2015
Works Huh? (`´,)
13 februari 2013 · 518 Inlägg

Problemet med dynamit är att det "smäller" så fort så med en normal kamera kommer det bli 2-5 bildrutor explosion resten vara damm och så. Dvs smällen på video kommer vara över på 1/10 sekund. Man behöver en extrem slowmotion kamera för att få med allt som händer under den tiondelen av en sekund.

Men jag röstar 2an med tillägget att ni dränker den i bensin och tänder eld och grillar korv ^^

Förr i tiden uppfattades förekomsten av brinnande bävrar som ett tecken på att något väldigt skumt var på gång.
Nissan Skyline "R34 GT-R" (2000)
Volvo V70 "GLT" (2000)
Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

Works skrev:
Problemet med dynamit är att det "smäller" så fort så med en normal kamera kommer det bli 2-5 bildrutor explosion resten vara damm och så. Dvs smällen på video kommer vara över på 1/10 sekund. Man behöver en extrem slowmotion kamera för att få med allt som händer under den tiondelen av en sekund.

Men jag röstar 2an med tillägget att ni dränker den i bensin och tänder eld och grillar korv ^^

Hehehe det skulle kunna vara något ! Korv e ju gott big_smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
matte_dj
13 februari 2013 · 258 Inlägg

1an! big_smile

Ford Sierra 2,9i V6 XR 4x4 "Gratis bilen" (1990)
stuntman Bilinspektör
13 februari 2013 · 47 Inlägg

Varför inte köra över/mosa den och sen försöka återställa den genom att bomba den? tongue

Bilinspektör
Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

stuntman skrev:
Varför inte köra över/mosa den och sen försöka återställa den genom att bomba den? tongue

De kunde varit smart men om vi ska mosa den blir det nog med så pass stora leksaker att det inte kommer spela någon roll om du nu använder dig av atombomber för att smälla upp chassit igen, kommer nog inte gå haha big_smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Mazda rx-7 FD3S "White Trash Beauty" (1996)
Nissan s14 "LSR Twin Turbo" (1996)
Windzor Touch by U
13 februari 2013 · 145 Inlägg

haha wtf! jag väljer 2an big_smile

Finalboss
13 februari 2013 · 241 Inlägg

1an!

Stance? STANCE! VW Golf MkII Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262576
JHedman
13 februari 2013 ·

Nice, men är skeptisk till hur ni lyfte av karossen. Det blev inga veck i taket ? däremot gillar jag mer e36 coupe än sedan smile

Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

JHedman skrev:
Nice, men är skeptisk till hur ni lyfte av karossen. Det blev inga veck i taket ? däremot gillar jag mer e36 coupe än sedan smile

De funkade kanon, nejdå stark som satan där ju med alla stolpar smile Jag gillar coupé mer än sedan jag med men den ska ju ändå bara köras hehe ^^

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Nissan s14 "LSR Twin Turbo" (1996)
Mazda rx-7 FD3S "White Trash Beauty" (1996)
steffos_evoIX
13 februari 2013 · 172 Inlägg

dynamit låter bra smile

ceedz
13 februari 2013 · 65 Inlägg

Spännande detta! Tråkigt med all rost, bara att bita ihop å kötta. smile Gäller samma som e46:an att karossen på sedanen är styvare?

Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

ceedz skrev:
Spännande detta! Tråkigt med all rost, bara att bita ihop å kötta. smile Gäller samma som e46:an att karossen på sedanen är styvare?

Jo visst ! Ingen aning, det tror jag eftersom det är 2 extra stolpar som stadgar på mitten rätta mig om jag har fel :p

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
ceedz
13 februari 2013 · 65 Inlägg

Dummle skrev:

ceedz skrev:
Spännande detta! Tråkigt med all rost, bara att bita ihop å kötta. smile Gäller samma som e46:an att karossen på sedanen är styvare?

Jo visst ! Ingen aning, det tror jag eftersom det är 2 extra stolpar som stadgar på mitten rätta mig om jag har fel :p

Precis vad jag menade smile Då är ju sedanen perfekt. just det. 1:an!!

Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

ceedz skrev:

Dummle skrev:

ceedz skrev:
Spännande detta! Tråkigt med all rost, bara att bita ihop å kötta. smile Gäller samma som e46:an att karossen på sedanen är styvare?

Jo visst ! Ingen aning, det tror jag eftersom det är 2 extra stolpar som stadgar på mitten rätta mig om jag har fel :p

Precis vad jag menade smile Då är ju sedanen perfekt. just det. 1:an!!

Hehe ja men ful eren ! big_smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

Kul o se att så många svarat ! smile Får räkna röster när det är dax ! big_smile

Ringde till Finess idag ang buren, imorn bär det av för att åka o byta ut den till en Sedan bur ! Weei kul att det finns snällt folk i bilvärlden ! big_smile

Nu har jag lite paket här brevid mig som jag fått hem lite under veckan och faktiskt idag ! Något man ska öppna och posta eller ska vi spara det till senare? Nån nyfiken? wink

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
JHedman
13 februari 2013 ·

Jag är!! visa oss alla nu smile

Decerto
13 februari 2013 · 404 Inlägg

Jag har ett 4:e alternativ. Ni tar den till en skidbacke och vänder den upp och ner för att sedan använda den som pulka.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

JHedman skrev:
Jag är!! visa oss alla nu smile

Får se om man ooooorkar sträcka på sig o ta tag i ett paket wink *Jäsp*

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Dummle
13 februari 2013 · 649 Inlägg

Decerto skrev:
Jag har ett 4:e alternativ. Ni tar den till en skidbacke och vänder den upp och ner för att sedan använda den som pulka.

Det hade ju iof varit rätt kuligt! Eller sätta däck under och montera stolar i och glida ner för en backe med ratt i yikes

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
Mecha666
13 februari 2013 · 74 Inlägg

1 såklart! ÄNDÅ FACKING RÄTTA.

Acura NSX "VIOLENTEMPEROR" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang