Saab 9-3 Aero MASSIVE AUDIO Demobil 2013

Detta är ett samarbete med Bilstereohörnan i Västerås, Sonax, och Tudor. Syftet med projektet är att hålla bilen förhållandevis clean, med ett ljudsystem som ska låta snyggt :) Målet för 2015 är en topp-3 placering i SM inom SQ - Master Unlimited.
  • 77 Följare
  • 143 730 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 juni 2015
JourneymanX
22 mars 2015 · 645 Inlägg

Ok ,lexan plexi smile ser fint ut men ska man se batterierna så där synligt? wink

Pontaaa
22 mars 2015 · 493 Inlägg

PhenomenA skrev:
Ok ,lexan plexi smile ser fint ut men ska man se batterierna så där synligt? wink

Ja varför inte? smile
Använder man grymma batterier och lägger lite energi på kablaget och använder vettiga polplintar så kan det ju vara kul att visa för dem som är intresserade av installationen smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
JourneymanX
22 mars 2015 · 645 Inlägg

ok ,jovisst!Men vad el hur man vill visa är ju upp till byggaren själv smile är du nöjd så kör på!Mvh

Pontaaa
22 mars 2015 · 493 Inlägg

PhenomenA skrev:
ok ,jovisst!Men vad el hur man vill visa är ju upp till byggaren själv smile är du nöjd så kör på!Mvh

Jo. Jag kan dock tänka mig att genom en mer begränsad ruta som endast visar t.ex slutstegen så hade det kanske gett en mer "clean" look. Jag tycker inte din tanke är helt tokig. smile Det jag gillar med denna lösningen är att magneten på basen reflekteras i "glaset" vid vissa lägen smile  Jag funderar på att ev lägga någon slags toning så det ger lite mer spegeleffekt smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
JourneymanX
22 mars 2015 · 645 Inlägg

Det blir nog bra!El som jag skulle göra en ''clean'' look.Med att putta upp stegen och se alla watten smile basen syns så bra endå och säkert hörs smile Mvh!

Warsore
24 mars 2015 · 367 Inlägg

För jaevla fräscht blir det alltså!

More Bass To The People!
S_Kekko
20 april 2015 · 206 Inlägg

Hej har 2 frågor om det är okej.
Hur har du satt fast din säkringshållare i expansionskärlet? Är den bara fastskruvad i?
Och för att dra ut kablar i dörrarna är det bara att borra där det är tomt i kontakten?

Senast redigerat av S_Kekko (20 april 2015)

Pontaaa
2 juni 2015 · 493 Inlägg

S_Kekko skrev:
Hej har 2 frågor om det är okej.
Hur har du satt fast din säkringshållare i expansionskärlet? Är den bara fastskruvad i?
Och för att dra ut kablar i dörrarna är det bara att borra där det är tomt i kontakten?

Hej!
Det går så bra så.
Hållaren sitter givetvis INTE fast i expansionskärlet. Den sitter på ett fäste som ligger strax ovan kärlet, som sedan sitter fast med ett stag som går ner på sidan av kärlet.

Ang kablarna gjorde jag som du sa. Det var lite bökigt och jag fick använda en del ståltråd för att lycka dra kablarna igenom damaskerna osv. smile

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang