amoreex skrev:
Pontaaa skrev:
amoreex skrev:
Ser riktigt bra ut!
Får man fråga vad den lilla saken från Audison är ?

Tack

Det är en liten kontroll till ljudprocessorn (audison bitone). Man kan justera subnivå, fader, balance m.m, sen går det att byta mellan totalt 4 olika setuper som man kan programera in i processorn med hjälp av en dator då

Funktionerna i stereoapparaten försvinner ju då hela systemet styrs via processorn

Sweet!
på vilket sätt är det "bättre" än det som redan finns i stereon om man fråga så ?

Inte jätte insatt i detta!
Inga problem, kul med lite frågor

Stereon har 3par lågnivåutgångar och väldigt begränsade delningsmöjligheter, det gäller de flesta spelare generellt. Du kan till exempel inte dela en kanal både neråt i registret och uppåt med ett så kallat bandpassfilter.
Jag har diskanter, mellanregister, midbasar, frontsub och 15"basarna. Alla dessa högtalare vill jag kunna justera helt manuellt utan färdiga delningsfilter osv, för att på bästa sätt kunna kompa ihop ett system som låter bra och harmoniserar. Då räcker helt enkelt inte kanalerna och justermöjligheter i huvudenheten.
Processorn har då istället 8 lågnivåutgångar med i princip obegränsade inställningsmöjligheter när det gäller delningar, nivåer, eq och tidskomp. Det betyder att jag har 2 kanaler till diskanterna(höger och vänster), 2 kanaler till mellanregister(höger och vänster), 2 kanaler till midbasar(höger och vänster), 1 kanal till frontsub och 1 kanal till basarna där bak