1428
Sök

Den STORA Xenon & Led tråden

1 265 Inlägg
16 augusti 2013
#5121
joakim89 skrev:
Mack skrev:
joakim89 skrev:
nån som har en volvo v70,s60 eller liknande(med samma modell på grill som v70) som har 2 extraljus inbyggda snyggt i grillen?

Kruxet är väl två stora tutor som är i vägen bakom grillen. (sitter alltså i frontplasten innanför grillen och följer inte med huven när den öppnas)
Känns dock som ett väldigt trångt projekt.

Jo har sett de,men borde ju gå att montera sim där? Tror djupet räcker

Höjden räckte inte till för sim,   Nån som vet nått annat lite mindre extraljus som har 4 hål som man skruvar fast extraljuset med? tex som sim har?

Hur har NBB lilla modellen tex?

1 265 Inlägg
16 augusti 2013
#5123
granadadr skrev:
hella, ljusdal?

Har du bild på dom? har du höjd på fästpunkter osv? går dom innanför ramen på en v70 grill?

847 Inlägg
16 augusti 2013
#5124
joakim89 skrev:
mr_green skrev:
Behöver lite råd inför montering av 2st extraljus konverterade med 55w xenon. Bilen är en Volvo V50 2.0D 08:a. Enligt volvo måste man programmera om nån jävla dator o därför måste det monteras hos dom. Jag misstänker att det bara är att köpa en kabelsats o göra som vanligt????

Behövs inte programeras, enda är knappen inne i hytten men den programerar in sig själv på 10min.
Men rekomderar deras ORIGINAL kabelsats, Går snabbt att montera och man slipper rundgångar,  kostar lite men de är värt de.sedan knappen i hytten

Den kabelsatsen va väl rejält dyr. Polarn prata om 1300kr.


1 265 Inlägg
16 augusti 2013
#5125
Vi gav 1500kr men brukar finnas för 500kr på blocket/tradera begagnade, var en i Norrbotten just nu. minns inte om de va till v70 men borde ju va samma?

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
16 augusti 2013
#5126
jahap lite bilder på mitt lille extraljus bygge:

2 sim klarglas + 1 sim pencil klarglas
hemmabyggd rostfritt extraljus-fäste ( stabiliserings-stag ska också byggas )
totalt är det 5 xenon kitt (75w i org helljus, 100w i alla extraljus )
varje xenonkit har sin egen relä och 20A säkring
( alla säkringar är anslutna till generator genom 80A huvudsäkring ,pga batteri bak)
jordpunkterna är alla kopplade till en koppar bläck gömd under huven
alla säkringar reläer är gömda ( kablar med så gått de går )
styrningen är kopplar RAKT till helljus spaken ( org gick detta genom styrbox)

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-391c5c2bcc82e11dba719a0fcbc9f2f3.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-000a4b16e77aecba9a756473a3a5ca3f.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-ece8d5332c51cbac42ba47f511994996.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-2f1a029ddd6093de3abb262b3124074f.jpg
( PRESSAT och lödd )

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-c6f2277105749a6bd60d7c1ef2808ac5.jpg
80A huvudsäkring till extraljus

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-a1773a4f4351f144acdc9a74bb18eab8.jpg
ordentlig jordpunkt

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-a042377bba618fe8a87d4a9b822c3b40.jpg
ström kommer i alla fall fram till ballasten ..

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-e5a9cc82df44f77d91004baf2b563cbd.jpg
allting välgömd


( mobilkamera )
https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-20b55f8e4e83d77ee2577bede2f711cd.jpg
halv ljus

https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141879/141879-3baf71a8f299dd144ec2162d5cddc50b.jpg

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

60 Inlägg
17 augusti 2013
#5127
undrar om det går att få xenon att fungera i en snöskoter. det kanske inte passar så bra att fråga här men men... det är iaf en summit 800 -03 utan batteri, sitter h4 lampor i original

kanske värt att försöka fråga iaf.
mvh fredrik


Forummoderator
26 471 Inlägg
17 augusti 2013
#5128
-fredrik skrev:
undrar om det går att få xenon att fungera i en snöskoter. det kanske inte passar så bra att fråga här men men... det är iaf en summit 800 -03 utan batteri, sitter h4 lampor i original

kanske värt att försöka fråga iaf.
mvh fredrik

Med tanke på hur mycket ljuset dippar original på en skoter - dom dör ju nästan ibland vid kraftiga inbromsningar med mera - så har jag svårt att se ballasterna tycka om den klena strömförsörjningen..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Fotograf
1 319 Inlägg
17 augusti 2013
#5129
-fredrik skrev:
undrar om det går att få xenon att fungera i en snöskoter. det kanske inte passar så bra att fråga här men men... det är iaf en summit 800 -03 utan batteri, sitter h4 lampor i original

kanske värt att försöka fråga iaf.
mvh fredrik

det går om du sätter i ett batteri startströmmen blir för klen annars. räcker med det minsta batterit som går att köpa på typ biltema. sen får man väll fixa laddning å såna grejer.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

187 Inlägg
17 augusti 2013
#5130
Kalltkaffe skrev:
Mina backljus :p Fick dom gratis, ville helst ha fyrkantiga men men. Hur blir det om man xenonkonverterar arbetsbelysning som har räfflat? glas, där man inte ens ser lampan? Men tror nog jag behåller halogen i dessa.. lär lysa bra ändå..

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-dc50da812eea55596b72f23d72fb72fd.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-e37e3267e0846ba19e88fbc71fc6f17f.jpg

Självklart ska du ha xenon, min erfarenhet av konverterade arbetsljus är att det blir bra. Eftersom spridningen sitter i glaset kan det ju inte bli dåligt. smile

* Voff voff *
10 982 Inlägg
17 augusti 2013
#5131
mr_green skrev:
Behöver lite råd inför montering av 2st extraljus konverterade med 55w xenon. Bilen är en Volvo V50 2.0D 08:a. Enligt volvo måste man programmera om nån jävla dator o därför måste det monteras hos dom. Jag misstänker att det bara är att köpa en kabelsats o göra som vanligt????

Det går utmärkt att koppla som vanligt på en V50 om du inte känner att du måste ha knappen i kupén. Jag gjorde det på kompisens V50 -07 med hans 3 Hella 3000.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

* Voff voff *
10 982 Inlägg
17 augusti 2013
#5132
joakim89 skrev:
mr_green skrev:
Behöver lite råd inför montering av 2st extraljus konverterade med 55w xenon. Bilen är en Volvo V50 2.0D 08:a. Enligt volvo måste man programmera om nån jävla dator o därför måste det monteras hos dom. Jag misstänker att det bara är att köpa en kabelsats o göra som vanligt????

Behövs inte programeras, enda är knappen inne i hytten men den programerar in sig själv på 10min.
Men rekomderar deras ORIGINAL kabelsats, Går snabbt att montera och man slipper rundgångar,  kostar lite men de är värt de.sedan knappen i hytten

Är du säker på detta? Jag är ganska säker på att V70N/S60/S80 var dom enda där bilen lär sig knappen själv. På V70II/S80N och S40N/V50 mm är jag hyfsat säker på att man måste ha programvara för att få det att fungera.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 265 Inlägg
17 augusti 2013
#5133
Brådhis skrev:
joakim89 skrev:
mr_green skrev:
Behöver lite råd inför montering av 2st extraljus konverterade med 55w xenon. Bilen är en Volvo V50 2.0D 08:a. Enligt volvo måste man programmera om nån jävla dator o därför måste det monteras hos dom. Jag misstänker att det bara är att köpa en kabelsats o göra som vanligt????

Behövs inte programeras, enda är knappen inne i hytten men den programerar in sig själv på 10min.
Men rekomderar deras ORIGINAL kabelsats, Går snabbt att montera och man slipper rundgångar,  kostar lite men de är värt de.sedan knappen i hytten

Är du säker på detta? Jag är ganska säker på att V70N/S60/S80 var dom enda där bilen lär sig knappen själv. På V70II/S80N och S40N/V50 mm är jag hyfsat säker på att man måste ha programvara för att få det att fungera.

//Brådhis

Har kopplat på många volvosar, Knappen programerar in sig själv i dom jag har monterat i

* Voff voff *
10 982 Inlägg
17 augusti 2013
#5134
joakim89 skrev:
Brådhis skrev:
joakim89 skrev:

Behövs inte programeras, enda är knappen inne i hytten men den programerar in sig själv på 10min.
Men rekomderar deras ORIGINAL kabelsats, Går snabbt att montera och man slipper rundgångar,  kostar lite men de är värt de.sedan knappen i hytten

Är du säker på detta? Jag är ganska säker på att V70N/S60/S80 var dom enda där bilen lär sig knappen själv. På V70II/S80N och S40N/V50 mm är jag hyfsat säker på att man måste ha programvara för att få det att fungera.

//Brådhis

Har kopplat på många volvosar, Knappen programerar in sig själv i dom jag har monterat i

Även på dom nyaste? Där ser man!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 265 Inlägg
17 augusti 2013
#5135
Brådhis skrev:
joakim89 skrev:
Brådhis skrev:

Är du säker på detta? Jag är ganska säker på att V70N/S60/S80 var dom enda där bilen lär sig knappen själv. På V70II/S80N och S40N/V50 mm är jag hyfsat säker på att man måste ha programvara för att få det att fungera.

//Brådhis

Har kopplat på många volvosar, Knappen programerar in sig själv i dom jag har monterat i

Även på dom nyaste? Där ser man!

//Brådhis

tror de är 2010 den nyaste, men dom nyaste ska inte behöva de heller enligt bekanta

Ustkaka
506 Inlägg
17 augusti 2013
#5136
vet inte om det är helt ok, men jag postar min extraljusrelaterade post här med smile
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=278097
Senast redigerat av Sami-B (17 augusti 2013)

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ

83 Inlägg
17 augusti 2013
#5137
Halloj!
Ingen här som har en Saab 9-3 SC/SS med original bi-xenon och som har konverterat halogen helljuslamporna till xenon, och i så fall kan berätta vad ni tycker om ljuset efter denna konvertering.
Har nämligen själv en Saab 9-3 SC med original bi-xenon + h7 halogen som jag tänkt mig göra denna konvertering på.

Tack tack!!


733 Inlägg
17 augusti 2013
#5138
Tjenare! ett bra tag sedan man skrev i denna tråden senast! Nu har jag ny bil med Bi-xenon och då går jag i tankarna på att konvertera det så kallade hjälpljuset på bilen till 55w xenon, någon som gjort detta på sin Audi a6 med bi-xenon och isåfall vart resultatet bra? Tänkte montera Osram nightbreaker plus lampor idag, men blir jag inte nöjd så tänkte jag antingen konvertera hjälpljuset eller skaffa mig några extraljus eller eventuellt en ledramp fast är inte allt för sugen att lägga några större summor på det i dagsläget tongue

MVH. Henke


757 Inlägg
17 augusti 2013
#5139
vilken typ av lampa är starkast för en socket 1156? ska vara vitt för backljus. monteras i originallyktan.

187 Inlägg
17 augusti 2013
#5140
noniz skrev:
Halloj!
Ingen här som har en Saab 9-3 SC/SS med original bi-xenon och som har konverterat halogen helljuslamporna till xenon, och i så fall kan berätta vad ni tycker om ljuset efter denna konvertering.
Har nämligen själv en Saab 9-3 SC med original bi-xenon + h7 halogen som jag tänkt mig göra denna konvertering på.

Tack tack!!

Har inte erfarenhet av just denna modell, men du kan räkna med att det blir grymt mkt bättre! Satsa på ett kvalitetskit av speedstartmodell, så kommer du garanterat bli nöjd. Jag satte billigt "braxenon" i 940ns extra helljusreflektor först, och bara det blev en grym skillnad.


Sök