ilaali skrev:
Detta gäller en volvo v70n. Kablarna är från Volvo.
Stack iväg och pratade med folket på Volvo.
Då jag har en 40A relä så ska den klara av 3 extraljus på 100w(varje lampa på 100w)
Så jag frågade om jag skulle skarva kablarna så svaret blev ja.
Så jag ritade upp en liten skiss.
Där ni ser cirkeln är där jag har tänkt att skarva till dom andra två extraljusen. Är det okej att man gör såhär?
Vill vara säker på att jag gör rätt. Även fattade rätt.
http://www1.garaget.org/gallery/images/154/153127/153127-ac3d7c1867aa1d6ee082e1be52c13cd6.jpg
Det här förenklade kopplingsschemat visar två extraljus, bara att tåta på den tredje enligt samma princip.
![http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/75549d1260516449-billiga-extraljus-biltema-nagot-ha-drivinglight_wiring_diagram.gif]()
Edit:
På 86 så skarvar du på dig någonstans på originalhelljuset (styrström)
Till 30 drar du ständig ström (te.x från batteriet) lämpligt vis med en säkring i mellan (max 30cm från batteriet, har jag för mig? :S)
85 jordar du, tex på samma ställe som du jordar lamporna.
På 87 så drar du plus till samtliga extraljus.
Senast redigerat av Sami-B (9 september 2013)
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ก็็็็ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ ก็็็็ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ